متاسفانه گوگل در این زمینه ابزار خیلی حرفه ای در اختیار قرار نمیدهد و تنها در همان بخش کوچکی از ابزار Google Search Console به شما گزارش میدهد که چه سایت هایی به سایت شما اشاره کرده اند و بک لینک شما را قرار داده اند. سئو به انگلیسی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization، بهینه سازی موتور های جستجو به فرآیند افزایش کمی و کیفی ترافیک وب سایت از طریق نتایج سرچ رایگان و طبیعی در موتور های جستجو گفته میشود. در این آموزش وردپرس از ایران تمز به معرفی نکات کلیدی و آموزش سئو سایت وردپرسی جهت بهینه سازی سایت و افزایش ورودی گوگل به صورت مرحله به مرحله یا گام به گام میپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید. پس قبل از شرکت در دوره از استاد سئو دوره آموزشی بخواهید که چارت آموزشی سئو مبتدی را به شما ارائه دهد تا بتوانید با جستجو در وب ببینید که برای شما کارآمد خواهد بود یا خیر.

الگوریتم های موتور جستجو بسیار طولانی هستند و از زمانی که محتوا، عناوین و توصیحات با کلمات کلیدی پر شدند تا به رتبه بالا دست یابند پیچیده تر شده اند. برخی اوقات وجود یک رنگ نامناسب در قالب سایت، باعث دلزدگی کاربران می شود که نتیجه آن خروج سریع کاربر از وب سایت و به دنبال آن اثرات مخربی که در طولانی مدت وب سایت شما منحدم می کند. این ابزار تمام نتایج جستجو و ویژگی های SERP را به شما نشان می دهد و تاثیر آن ها را بر روی یک شاخص از صفر تا 5 تخمین می زند. بعضی موارد باید به روشی خوب و قدیمی نوشته شوند اما چند رسانه ای ها ضروری هستند. قبل از اینکه نوشتن را آغاز کنید پرسیدن این سوالات ضروری است و اینکه نوشته شما وبلاگ است یا یک صفحه فرود برای محصولات اهمیتی ندارد. در ادامه این نوشته در مورد اینکه چگونه جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهیم به صورت کامل توضیح می دهیم. مجدداً در مورد تعامل کاربر فکر کنید و در استفاده از کلمات غیر اصلی و فرعی افراط نکنید. یکی از بزرگ ترین پیشرفت موتورهای جستجو این است که یک معیار انسانی را مد نظر قرار داده اند که آن تعامل کاربر است.

آن ها به نرخ پرش پایین و تعامل بیشتر منتهی می شوند. راه های بسیاری برای فهمیدن پاسخ آن ها وجود دارد. ما فکر می کنیم این به تجربه کاربر بستگی دارد. زمانی که متاتگ می سازید مطمئن شوید، تجربه کاربر و نکات فنی را در نظر گرفته اید. آیا برای نوشتن موضوعی که مردم آن را جستجو می کنند، برنامه ریزی کرده اید؟ برای این کار از یک برنامه رایانه ای به نام عنکبوت استفاده می کنند. این عنوان باید حدود 70 کاراکتر یا کمتر باشد و هم کلیدواژه اصلی محتوای آن صفحه و هم نام تجاری شما را در بر بگیرد. آن ها نشانه های بسیاری ارائه می دهند و شما به سختی می توانید الگوریتم گوگل را هنگامی که بر معیار انسانی تمرکز می کند دنبال کنید. همچنین این را به خاطر بسپارید که الگوریتم های گوگل عناوین و توضیحات را تغییر می دهند تا ارتباط آن ها را با عبارت جستجو تقویت کنند.

با یک استراتژی کارآمد برای سئو پیش از شروع به کار می توان تا حدود بسیار زیادی موفقیت در سئو را تضمین کرد. برای آن که رتبه ی خوبی داشته باشید باید شروع به تولید محتوا کنید. خرید هنذفری یا عبارت یادگیری سئو سایت را در نظر بگیرید خب کسی که به دنبال خرید هنذفری می باشد این عبارت رت جستجو می کند و اگر فروشگاه اینترنتی ما درست سئو شده باشد باید دسته بندی هنذفری نمایش داده شود و حالا اگر در رتبه های 1 تا 3 باشیم 😍 قطعا به سایت ما سر میزنند. در این زمان گوگل فرصت را به سایت های زنده می دهد تا بتوانند خودی نشان دهند. البته برخی از سئوکار ها نیز وجود دارند که در کنار سئو کلاه سفید از تکنیک های کلاه سیاه نیز استفاده می کنند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن نتیجه بگیرند. این نوع سئو و بهینهسازی آن به (On-Page SEO) نیز شناخته میشود و به عواملی تأکید خواهد کرد که در درون مطالب و خود سایت نهفته است و سایت باید برای این موارد نیز بهینهشده باشد. با وجود اینکه مناسبسازی سایت با هدف تاثیرگذاری بر موتورهای جستجو انجام میگیرد، سئو و بهینهسازی سایت، منحصر به موتورهای جستجو نمیشود و هدف از بهبود مطالب، ویژگیها و امکانات سایت، تاثیرگذاری بر مخاطب است.