[ad_1]
“ما از طریق آینه عقب به زمان حال نگاه می کنیم. ما به سمت عقب حرکت می کنیم و به آینده می پردازیم. ” این دانشگاه مشهور مطمئناً از کاوش در جهان سایبرپانک لذت می برد ، که در آخرین مراحل زندگی او ظهور کرد و بسیاری از مشاهدات نبوی مک لوهان را در مورد فرهنگ ، فن آوری و موجودیت خود در خود جای داده است.
شاید او ممکن است پیش بینی کرده باشد که این سفر تلاش را با یک چرخنده پلیس پرواز ، موتور کاوازاکی Blitzkrieg یا هایپرکار Rayfield Aerondight S9 انجام دهد ، وسایل نقلیه ای که از ابتدای دهه 80 برای اولین بار مفهوم سازی شده است ، جهانهای مختلف سایبرپانک را پیموده اند. مک لوهان مانند نظریه رسانه ای نوستراداموس ، می دانست که ابزارها ، اشیا things ، چیزهایی بیش از خود اطلاعات ، چگونه می توانند تحول آفرین باشند ، با پیش بینی دهه های قبل اینترنت و پیش بینی اینکه آنچه پیش بینی می شود غالباً مربوط به گذشته ما به اندازه آینده است.
یک چشم انداز آینده نگرانه در مرکز این جهانهای پایدار و گریز قرار دارد ، همانطور که توسط Blade Runner در سال 1982 با فیلم عجیب و غریب سینمایی ریدلی اسکات ، بازی رومیزی مایک پاندزمیت با تأثیرگذاری بسیار زیاد در سال 1988 ، Cyberpunk و CD Projekt Red (CDPR) به طور چشمگیری انتظار می رود Cyberpunk 2077 بازی ویدیویی جدیدترین تجسم سالها در ساخت بوده است ، و در حالی که مجموعه ای از تأثیرات روشن را در حمله رعد و برق نئون از منظره شهر شب ، مخلوط کرده است ، بار دیگر پرفروش ترین فیلم پرفروش سال 2020 بار دیگر متهم شده است که به ما نشان می دهد آنچه در آینده رخ خواهد داد اصلاً غیر قابل شناخت است.
این تناقض ذاتی سایبرپانک است و موسیقی ، موسیقی متن و موسیقی متن فیلم ضربان فوری در هسته اصلی آن نشسته است. چه چیزی این عامل را برای ساخت دنیاهای آینده مانند دنیای سایبرپانک 2077 بسیار کلیدی می کند؟ در تریلر گیم پلی اخیر ، CDPR’s Marcin Przyby Cowicz ، یکی از سه آهنگساز مستقر در ساخت موسیقی این RPG تاب خورده و ناگزیر از دوربینی ، آن را به عنوان “مخزن اصلی احساسات در فیلم ها و بازی های ویدیویی” شناسایی کرد.
آهنگسازان برای الهام بخشیدن به دهه جدیدی روی می آورند
Przybyłowicz در مصاحبه ای با TechRadar ، در کنار Paul Leonard-Morgan و PT Adamczyk ، توضیح داد که چگونه صدای بازی از همان نقطه ای که پنج سال پیش روی آن قرار داشت ، توسعه یافت. او به سرعت متوجه شد که این پروژه نیاز به بازخوانی مجدد اسطوره هایی دارد که درک ما از سایبرپانک را آگاه می کنند ، به ویژه دهه ای که برای اولین بار توسط افرادی مانند اسکات و پاندزمیت رواج یافت ، و در دنباله آن شخصیتهای ادبی مانند فیلیپ کی بود. دیک و ویلیام گیبسون.
“مسئله دهه 80 این بود که تصویر بسیار خاصی از موسیقی سایبرپانک وجود دارد که مخاطبان از آن استفاده می کنند. ما Blade Runner را داریم ، Ghost In The Shell را داریم ، حق رای دادن Deus Ex را در بازی های ویدیویی داریم. Akira و Dredd وجود داشتند اما ژانر سایبرپانک آنقدر پرجمعیت و خیالی نیست. “
مارسین پرزیبیوویچ
Przybyłowicz به ما می گوید: “مسئله دهه 80 این بود که تصویر بسیار خاصی از موسیقی سایبرپانک وجود دارد که مخاطبان از آن برخوردارند.” “ما Blade Runner را داریم ، Ghost In The Shell را داریم ، در بازی های ویدیویی امتیاز Deus Ex را داریم. آكیرا و درد وجود داشتند اما ژانر سایبرپانك آنقدر زیاد نیست كه یك فانتزی باشد. مثالهای زیادی برای تحقیق یا تجزیه و تحلیل وجود ندارد. اما چیزهایی که ما در آن اصطلاحات پیدا کردیم و آنچه آنها صمیمانه کمک کردند این کار را برای ما انجام نداد.
“از آنجا که لحظات لطیف وجود دارد ، لحظات قابل تأمل وجود دارد ، لحظات انسان به انسان در Cyberpunk 2077 وجود دارد ، اما به طور کلی این یک بازی آهسته سوز نیست که در آن هنگام شب باران صدها مایل رانندگی کنید و در جایی که انسان و ماشین آلات شما فکر می کنید مثلاً شروع کنید. همچنین جایی برای اقدام ، دزدان دریایی باند ، جنگهای سازمانی ، همه مواردی که مایک پاندزمیت در کتابهای منبع Cyberpunk 2020 نوشت ، وجود دارد. “توضیح می دهد Przybyłowicz.
او تصور کرد “این مشت و نگرش در دهه 90” ، دهه ای که توسط سم آتش زا Rage Against the Machine ، Beastie Boys ، The Prodigy و Nine Inch Nails آلوده شده بود. مدیر خلاق CDPR ، آدام بدوفسکی موافقت کرد و نتیجه این یک هیجان شدید ، غیر بخشنده از ژانرهای الکترونیکی است ، که از پایان پر سر و صدات موسیقی متن فیلم HEALTH’s Max Payne 3 و مشارکتهای Mac Quayle در امتیاز The Last of Us 2 ، خشن است. شاید حتی معادل صوتی 1984 جورج اورول: “اگر تصویری از آینده می خواهید ، تصور کنید یک چکمه بر روی صورت انسان نقش بسته است – برای همیشه.”
چالش زیر امتیاز Witcher 3
ونجلیس اینطور نیست. این کاملاً چیزی شبیه به The Witcher 3 نیست ، عنوان بسیار تحسین شده CDPR که قبل از Cyberpunk 2077 بود و توسط Przybyłowicz به طور واضح به ثمر رسید. این پروژه چقدر متفاوت بود؟
“برای من بزرگترین چالش یافتن راهی برای ارائه برنامه های سینمایی ژانرهای غیر سینمایی ، مانند تکنو ، صنعتی ، EDM و استفاده از آنها به عنوان یک ابزار روایی در بازی ما بود.”
مارسین پرزیبیوویچ
Przybyłowicz می گوید: “برای من بزرگترین چالش این بود كه راهی پیدا كنم تا با برنامه های سینمایی ژانرهای غیر سینمایی ، از قبیل techno ، industrial ، EDM ، و استفاده از آنها به عنوان ابزاری روایی در بازی خود بیابم.” “مشکل من این بود که ، مانند بقیه ، من یک نوازنده آموزش دیده هستم و برای قسمت اعظم تحصیلاتم آموخته شد که موسیقی نیاز به ملودی دارد و کمبود آن در این ژانرها وجود دارد.
“کار با مواد ملودیک هنگام به ثمر رساندن یک بازی یا سریال تلویزیونی آسان است اما وقتی ملودی را به عنوان یکی از عناصر موجود در تصویر حذف کنید و با نبض ، یک لایه ریتمیک ، ساختار و بافت صدا باقی بمانید ، بسیار پیچیده تر می شود بافت شما باید با آنها کنار بیایید و هنوز هم با برنامه های سینمایی ارائه می دهید تا موسیقی شما کارهایی را انجام دهد که قرار است انجام دهد. یافتن این تعادل یک چالش واقعی بود. ”Przybyłowicz می گوید.
لئونارد-مورگان موافق است: “ملودی های زیبایی در بازی وجود دارد. این یک دیوار بی پایان از الکترونیک نیست اما ما بیشتر از آنها به عنوان مایه استفاده کرده ایم تا ملودی. آنها در طی بخشهای احساسی ، آن لحظات انسانیت ، ظاهر می شوند که شما هر چقدر زندگی را تاریک و تاریک پیدا کنید ، همیشه خواهید یافت. اما شبیه موسیقی متن فیلم John Williams نیست که در آن می توانید به یک موضوع کاملاً 30 ثانیه ای اعتماد کنید ، کاری که مارچین با The Witcher 3 انجام داد. با این کار ، بیشتر به نقوش کوچکتر مربوط می شود و به شما می گویند که چیزی در شرف وقوع است. “
لئونارد-مورگان نشان می دهد که این امتیاز که عمدتا بر روی سخت افزار آنالوگ ثبت شده است ، هشت ساعت طول می کشد اما “وحدت صوتی” پایدار دارد. این برنامه توسط 12 ایستگاه رادیویی درون بازی از مواد انحصاری و دارای مجوز رسمی پشتیبانی می شود که شامل مواردی مانند Run The Jewels ، Grimes ، ASAP Rocky و Gazelle Twin است.
کیانو ریوز می شود جانی سیلور هند
Adamczyk با کاوش در این مضامین ، توضیح می دهد که چگونه انتخاب های موسیقی CDPR در نظر گرفته می شود تا هم بازتابی از قالب فردی آنها در این ژانر فرهنگی باشد و هم دامنه روایت را تقویت کند.
“موسیقی سایبرپانک مربوط به دهه 80 و این نگاه آینده نگرانه همچنان به نوعی بسیار خوش بینانه است و این بازی آنقدرها هم خوشبینانه نیست. اگرچه در بعضی مواقع بسیار تاریک است ، اما مواردی مانند Blade Runner هنوز حس افسانه ای دارند.”
PT Adamczyk
“موسیقی سایبرپانک مربوط به دهه 80 و این نگرش آینده نگرانه هنوز به نوعی بسیار خوش بینانه است و این بازی آنقدرها هم خوشبینانه نیست. اگرچه در بعضی مواقع بسیار تاریک است ، اما مواردی مانند Blade Runner هنوز حس افسانه ای دارند. من حدس می زنم یکی از راه های وی می گوید: “با توجه به تفاوت ، دهه 80 دهه Mötley Crüe و دهه 90 دهه نیروانا است. آنها هنوز هم موسیقی راك بازی می كنند اما برداشت دیگری است.”
این زمینه ارتباط عمیق تری با یک شخصیت خاص دارد: جانی سیلور هند. در عنوانی که توسط USP ها شکسته شده ، حضور کیانو ریوز مطمئناً در میان بزرگترین تساوی های Cyberpunk 2077 قرار دارد. او به عنوان سیلور هند ، با گروه ساختگی راک SAMURAI روبرو می شود که در داستان داستان توسط پانک سخت هک شده اسکاندیناوی پخش می شود. آنها توسط Pitchfork به عنوان “نوعی باند زنده که قسمت بالای جمجمه شما را بریده می شود” توصیف شدند ، آلبوم “Shape Of Punk To Come” را در سال 1998 “نابود کننده مغز” منتشر کردند.
آنها چگونه درگیر شدند؟ “بسیاری از موارد مشابه وجود دارد. Refused مانند سامورایی از هم جدا شد. آنها مطمئناً در نسخه سایبرپانک ما موسیقی مشابهی ساختند. در اصل ، جانی بیشتر شبیه جو ساتریانى یا استیو وای است ، او بیشتر شبیه یک راکر پروگ است که می تواند خرد کند. نسخه ما اصولاً نوازنده گیتار ریتم است. همچنین ، طغیان گرایی که Refused داشتند ، به خصوص در The Shape Of Punk To Come ، آنها واقعاً از نظر سیاسی بسیار سر و صدا بودند ، آهنگ های آنها از آن نوع نگرش دهه 90 بود و آنها گروه موسیقی دهه 90 بودند.
Adamczyk اظهار داشت: “تنها چیزی كه كلیك نكرد سوئدی بودن آنها بود و ما باید در قرار دادن مهر صحیح روی آن و گرفتن لهجه مناسب برای جانی و خصوصاً جانی با بازی كیانو ریوز مراقب باشیم.” سیلور هند یک شخصیت اصلی در کارزار اصلی است ، یک تریلر بد دهن است ، بخشی دیگر ، بخشی از ماشین ، ظاهراً نیمه زنده ، نیمه مرده. حضور او ، گرچه همچنان نامحسوس است ، اما از معدود ثابتات در توسعه Cyberpunk 2077 است که اولین بار در ماه مه سال 2012 اعلام شد.
تأثیر کلیدی سایبرپانک مایک پاندزمیت
Przybyłowicz از طرح اصلی CDPR تأیید می کند: “هیچ خلاصه ای وجود نداشت.” درمحیطی که توسط بروس استرلینگ در مقدمه Gibson’s Burning Chrome به طور قطعی به عنوان “کم زندگی و سطح بالا” توصیف شده است ، یک موضوع دیگر قابل توجه است: تأثیر حق امتیاز Pondsmith’s Cyberpunk ، که بسیاری از شخصیت ها ، مکان ها و مضامین مورد نظر را ترسیم می کند پیدا شده در شهر خیالی شبانه ، یک کلانشهر مکانیزه و گسترده از هرج و مرج تکون شوک ، واقع در ایالت آزاد کالیفرنیای شمالی.
“این هنوز یک منبع برای هر کاری است که ما انجام داده ایم اما همچنان یک منبع است. دلیلی وجود دارد که جدیدترین نسخه کاغذ و کاغذ Cyberpunk 2020 نامیده می شود و بازی ما Cyberpunk 2077 نام دارد. این فاصله 57 ساله هدف خود را از نظر داستانی دارد و به همین دلیل ما مجبور شدیم در مورد برخی از مفاهیم یا موزیکال تکرار کنیم. ایده ها را به طوری که با هم کلیک کنید ، “نتیجه گیری Przybyłowicz. اما دقیقاً چگونه با هم کلیک می کند؟ سرانجام ، جهان در شرف کشف آینده به نظر می رسد.
Cyberpunk 2077 10 دسامبر برای رایانه های شخصی ، ایکس باکس وان ، پلی استیشن 4 و استادیا و همچنین قابل پخش در کنسول های Xbox Series X | S و PlayStation 5 منتشر می شود.
[ad_2]
منبع: tadrisriazi-news.ir