مصرف کنندگان به طور فزاینده ای خواستار دسترسی فوری به محصولات و خدمات هستند. در عین حال ، شرکت ها در حال حاضر با چالش های جدید ناشی از همه گیری جهانی روبرو هستند ، بسیاری از آنها به دنبال راه هایی برای متنوع کردن پیشنهادات تجاری خود برای بقا هستند. ترکیبی از این دو باعث افزایش تقاضا برای خدمات اشتراک می شود. طبق گزارش Zuora ، گزارش تأثیر اشتراک: نسخه Covid ، 22.5٪ از شرکت ها سرعت رشد اشتراک خود را تسریع می کنند. به عنوان مثال ، فقط در صنعت پخش جریانی ، Netflix در سه ماهه دوم سال جاری 10 میلیون مشترک اضافه کرد ، در حالی که دیزنی + که اخیراً راه اندازی شده است ، فقط در مدت 9 ماه 60 میلیون مشترک ثبت نام کرده است.
این پدیده در حال تبدیل شدن به گذشته از شرکتهای سنتی SaaS و فراتر از سرگرمی ، به صنایعی تبدیل شده است که فقط یک دهه پیش ممکن است باعث شود شما در مورد امکان ارائه اشتراکها دوبار فکر کنید. جعبه های غذایی Graze یا حتی سرویس اشتراک حیوانات خانگی KONG Box ، فقط چند نمونه از مواردی است که عادت های مصرف کننده به نفع این مدل تغییر کرده است. در حقیقت ، گزارشی از تحقیقات Juniper نشان می دهد که بازار جهانی اشتراک کالاهای فیزیکی به طور چشمگیری ارزش خود را به بیش از 263 میلیارد دلار در سال 2025 افزایش می دهد – آنها را در مسیر پیشی گرفتن از بازار اشتراک های دیجیتال تا سال 2022 قرار می دهد.
شرکت های سنتی مجبورند که خارج از چارچوب فکر کنند و از خود بپرسند که چگونه می توانند مدل تجاری خود را در آینده ثابت کنند ، و این باعث می شود بسیاری به این فکر کنند که چگونه می توانند از اشتراک اشتراک بپردازند. این تأثیر یک اقتصاد اشتراکی در حال گسترش است – که طیف وسیعی از صنایع را در بر می گیرد – و همچنین فضای پرداختهایی که به سرعت در حال تغییر است و با این حرکت سازگار است.
اشتراک ها باعث چرخاندن چرخ ها برای مشاغل می شوند
تحقیقات Barclaycard نشان می دهد که اقتصاد اشتراکی در حال رشد انگلیس سالانه 323 میلیون پوند ارزش دارد و 65٪ از خانه های انگلیس با یک سرویس اشتراک عادی به طور متوسط و با هفت قرارداد برای هر خانوار ثبت نام کرده اند. با این ارقام نشان دهنده نتایج امیدوار کننده است ، تعجب آور نیست که مشاغل سنتی بخواهند از این الگو پیروی کنند. اخیراً ، موریسونز ، چهارمین بقال بزرگ انگلیس ، با راه اندازی یک سرویس جعبه غذای هفتگی ، دو هفته ای و ماهانه به جنبش اشتراکی که در سراسر خرده فروشی گسترده است ، پیوست. این ابتکار ، به گفته وی ، برای کمک به نیازمندان در طی همه گیری ، همراه با کسانی که در خانه پناه می گیرند یا ترجیح می دهند از فروشگاه بازدید نکنند ، انجام شده است.
Pret یکی دیگر از مشاغل انگلستان است که مأموریت دارد بقای خود را ادامه دهد. محدودیت های قفل شدن به این معنی است که تعداد کارگرانی که به شهر می آیند در طی هشت ماه گذشته افزایش یافته است ، اما در نهایت ، تعداد افرادی که به پایتخت می روند در مقایسه با این زمان سال گذشته کم است. سرویس اشتراك جدید Pret با نام YourPret Barista ، به مشتریان انگلستان این امکان را می دهد تا هر روز حداكثر پنج نوشیدنی باریستا با 20 پوند در ماه دریافت كنند. این ادعا می شود اولین سرویس اشتراک قهوه فروشگاهی انگلستان است و در تاریخ شروع کار ، این شرکت 160000 نفر را تا ساعت 3 بعد از ظهر در این طرح مشاهده کرد. این گروه گزارش داد که همه گیر 10 سال فروش را عقب انداخته است ، اما در اقدامی جدید برای تبدیل شدن به “تجارت چند کانال” ، امیدوار است که بتواند طوفان را تحمل کند.
اینها فقط دو نمونه از مشاغل است که متناسب با تغییر سبک زندگی ما متنوع می شوند. همچنین تعدادی دیگر از صنایع از اهرم اشتراک استفاده می کنند که ممکن است برخی از ابروها را بالا ببرد – به عنوان مثال تایر. GoCardless اخیراً با همکاری Bridgestone همکاری کرده است تا مجموعه پرداخت های دوره ای خدمات اشتراک جدید خود ، MOBOX را تأمین کند. سرویس اشتراک ماهانه فراگیر ، لاستیک های جدیدی را در کنار سایر سرویس های مربوط به خودرو به مصرف کنندگان ارائه می دهد که فقط با 7 پوند در ماه شروع می شود. این ممکن است غیرمنتظره به نظر برسد ، اما خرید کامل لاستیک ها سرمایه ای پرهزینه است و اگر به طور منظم تغییر نکند ، یک خطر بزرگ بهداشت و ایمنی محسوب می شود. این یک نمونه دیگر از چگونگی ارائه مدل اشتراکی به مشتریان و مشاغل با الگویی اثبات شده در آینده است.
پرداخت هایی که اشتراک را تأمین می کنند
مهمترین مزیت خدمات اشتراک راحتی کاربر است ، زیرا نیازی به صرف وقت برای به روزرسانی یا خرید محصولات جدید نیست. با این وجود ، در صورت عدم پرداخت ، بلافاصله این راحتی مختل می شود. دو دلیل مهم عدم پرداخت ، کمبود اعتبار و کارتهای اعتباری یا اعتباری است که منقضی می شوند یا گم می شوند / به سرقت می روند.
بنابراین این امر به ایجاد نوآوری بیشتر در پرداخت های مکرر کمک می کند. به عنوان مثال ، گزارش تنظیمات برگزیده پرداخت مصرف کننده نشان داد که 48٪ از پاسخ دهندگان برای پرداخت هزینه اشتراک سنتی و 45٪ برای آنلاین ، بانک بدهی را انتخاب می کنند. بنابراین ، افزایش مشاغل مبتنی بر اشتراك به طور كلی می تواند كاهش ترجیح استفاده از كارت برای پرداخت های مكرر را تسریع كند.
بعلاوه ، پرداختها بسیار اهرم بالایی دارند. برای مشاغل ارائه دهنده خدمات اشتراک معمول است که نرخ شکست 10٪ در کارتها یا 5٪ در بانک بدهی را به عنوان یک قاعده قبول می کنند ، اما این می تواند جریان نقدینگی ، هزینه بازیابی و روابط مشتری را به طور جدی تحت تأثیر قرار دهد.
این باعث افزایش ابزارهای هوشمند پرداخت می شود که با استفاده از داده ها و یادگیری ماشین به طور خودکار بازیابی پرداخت های ناموفق را بر اساس استراتژی بهینه برای هر مشتری انجام می دهند. چنین فناوری در پس زمینه کار کرده است تا اقتصاد اشتراکی را از بین ببرد ، اما اکنون صنعت پردازش به دنبال نوآوری و انطباق است که در حال حاضر در مرحله مرکزی قرار دارد.
پرداخت ها بخشی حیاتی از سفر اشتراکی است و می تواند در اطمینان از اینکه مشتریان بدون اصطکاک تجربه می کنند تفاوت ایجاد کند. اما این چیزی نیست که مشاغل باید نگران آن باشند – این باعث انحراف از بهبود پیشنهادات خود به مشتریان می شود. وجود یک راه حل فنی که این فرآیند را خودکار کرده و با تقاضاهای جدید سازگار کند ، در نهایت به کسب و کارها کمک می کند تا خدمات مشترک خود را با حفظ مشتری بالاتر و اشتیاق غیرارادی ادامه دهند.
آینده اشتراک ها و پرداخت های مکرر
جذابیت اشتراك در زندگی روزمره ما پیشنهادی جذاب برای مشاغلی است كه می خواهند متنوع شوند و درنهایت قویتر از همه گیری بیرون بیایند. جبهه های بسته مغازه ها و کاهش تعداد مشتریان به صاحبان مشاغل مدتی فرصت داده تا در مورد نحوه کار خود به سمت جلو بازنگری کنند. ما از افرادی مانند Pret و Morrisons دیده ایم که توانایی چرخش سریع و انطباق با خواسته های جدید می تواند مزایای زیادی داشته باشد. این احتمالاً تنها آغاز یک اقتصاد اشتراکی پنهان با رشد سریع است.
و این نیز بر پرداختها تأثیرگذار است. با گذشت زمان ، پرداخت ها با نیازهای متغیر مصرف کننده سازگار شده و غالباً بر روند پرداخت های یکبار مصرف متمرکز شده اند. با این حال ، افزایش مدل کسب و کار اشتراکی یکی از نیروهای محرکه ای است که باعث ایجاد نوآوری در تجارت و پرداخت های مکرر می شود. با انطباق مشاغل با اقتصاد در حال گسترش اشتراك ، می توان انتظار داشت كه نوآوری در پرداخت ها نیز با این رشد ادامه یابد.
- استفان ریدی ، مدیر کل انگلیس و ایرلند در GoCardless.
منبع: tadrisriazi-news.ir
آخرین دیدگاهها