اپل گفته است اگر برخی از برنامه های تلفن همراه با استانداردهای حفظ حریم خصوصی آینده مطابقت نداشته باشند ، ممکن است از فروشگاه App ممنوع شوند. راه اندازی پروتکل های جدید شفاف سازی برنامه ردیابی اپل قبلاً به تأخیر افتاده است تا به توسعه دهندگان فرصت بیشتری برای رسیدگی به موارد احتمالی حریم خصوصی داده شود ، اما به نظر می رسد که این برای اطمینان از انطباق همه برنامه ها کافی نیست.
مطابق با رویترز، کریگ فدریگی ، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل ، به کنفرانس حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی اروپا گفت که کاربران به زودی خواهند توانست انتخاب کنند که آیا به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد آنها را در وب سایت ها و برنامه های مختلف ردیابی کنند.
“اوایل سال آینده ، ما به همه برنامه های مورد نظر شما نیاز خواهیم داشت [track users] برای به دست آوردن اجازه صریح کاربران خود ، و توسعه دهندگانی که نتوانند این استاندارد را رعایت کنند می توانند برنامه های خود را از فروشگاه App حذف کنند “، فدریگی گفت.
بازگشت حریم خصوصی
وقتی شفافیت ردیابی برنامه راه اندازی شد ، برنامه ها ملزم به ارائه یک اعلان پاپ آپ می شوند که از کاربران می پرسد آیا اجازه ردیابی در میان برنامه ها و وب سایت های متعلق به شرکت های دیگر را می دهند یا خیر. تبلیغ کنندگان نگران هستند زیرا انتظار دارند بیشتر کاربران کاهش پیدا کنند.
اگرچه این پیشنهاد از طرفداران حریم خصوصی مورد ستایش قرار گرفته است ، اما انتقادات زیادی را نیز به دنبال داشته است. مارک های بزرگ فناوری ، از جمله فیس بوک ، استدلال کرده اند که توسعه دهندگان کوچکتر که به تبلیغات درون برنامه ای اعتماد می کنند ، ممکن است توسط مقررات جدید آسیب ببینند. اپل همچنین با شکایت ضد انحصاری در فرانسه روبرو شده است که توسط چهار گروه لابی تبلیغاتی آنلاین ارائه شده است.
علی رغم این فشار ، اپل همچنان واضح است که سیاست جدید پیش رو خواهد بود و معتقد است که ضروری است “وضعیت موجود در برابر حریم خصوصی” به هم بخورد. البته ، اپل در مورد حریم خصوصی آنلاین کاملاً هوشیار نیست و در اوایل سال جاری توسط یک سازمان غیردولتی اتریشی به ردیابی رفتار کاربران متهم شد.
از طریق رویترز
منبع: tadrisriazi-news.ir