[ad_1]

منحنی پذیرش ابر عمومی در ابتدای سال 2020 در یک مسیر صعودی قرار داشت ، اما نمی توان انکار کرد که همه گیری Covid-19 برای سرعت بخشیدن به سرعت و افزایش مقیاس برنامه های مهاجرت غیرمجاز بسیاری از شرکت ها توطئه کرده است.

در طی 9 ماه از آغاز همه گیری ، هفته نامه کامپیوتر شنیده های حکایتی بی شماری از رهبران فناوری اطلاعات در مورد چگونگی اوضاع باعث شده است که آنها از طرح های تحول دیجیتال خود صرف نظر کنند تا پروژه هایی که تحویل آنها سالها به طول انجامیده است ، در مدت زمان طولانی اجرا شوند. هفته ها یا ماه ها

درک دلایل این امر دشوار نیست – همه گیری ها شرکت های سراسر جهان را مجبور کرده است تا به سرعت تنظیمات عملیات خود را انجام دهند تا کارمندانشان بتوانند از راه دور کار کنند ، که با استفاده از سیستم های مبتنی بر ابر آسان تر می شود.

در همان زمان ، عواقب اقتصادی ناشی از همه گیری ، بسیاری از شرکت ها را مجبور کرده است تا راه های کاهش هزینه ها و سازگاری مدل های تجاری خود را در مواجهه با تغییر رفتار مصرف کننده ، در حالی که کشورهای جهان دچار قفل شده اند و به شهروندان خود دستور می دهند در خانه بمانند ، .

Cloud به آنها این توانایی را می دهد تا در صورت نیاز در پاسخ به چنین تغییراتی در تقاضای مشتری ، محور خود را متمرکز کنند و در عین حال به آنها امکان می دهد مراکز داده و سرورهای اتاق را که می توانستند بخش قابل توجهی از بودجه سالیانه IT خود را صرفاً در هزینه های تعمیر و نگهداری مصرف کنند ، ببندند.

نیک مک کوایر ، معاون ارشد تحقیقات شرکت در ناظر بازار CCS Insight ، در گفتگو با Computer Weekly ، گفت که ابر در تمام شیوع همه جانبه در ایجاد توانایی شرکت ها برای حفظ تداوم تجارت نقش اساسی دارد.

“همه اینها به ترکیب قاتل کار از راه دور برمی گردد ، نیاز به اوایل قفل کردن برای انتقال سریع عملیات آنلاین برای حفظ تداوم تجارت و از همه مهمتر کشش تجاری و فنی که ابر ارائه می دهد ، که واقعاً به مشاغل کمک کرد تا با آن کنار بیایند جهش های بزرگ تقاضا در طی Covid-19 ، همه این افزایش تصویب در سال جاری را ایجاد کرده است. “

“و این را می توان البته در عدد درآمد سال 2020 بزرگ سه بزرگ مقیاس ، که مطمئناً از این فرصت استفاده کرده اند ، مشاهده کرد.”

همچنین ، یک تجزیه و تحلیل توسط گروه تحقیقاتی Synergy در مورد اینکه Covid-19 بر ارقام رشد در زیرساخت های ابری گسترده تر ، نرم افزار و سیستم عامل به عنوان یک سرویس تأثیر گذاشته است ، نشان می دهد که بیماری همه گیر به رشد 1.5 میلیارد دلاری در این مناطق در سه ماهه سوم کمک کرده است از سال 2020 به تنهایی.

وی گفت: “هزینه های سه ماهه خدمات ابر – عمدتا زیرساخت به عنوان سرویس ، پلت فرم به عنوان سرویس و نرم افزار به عنوان سرویس – در Q3 افزایش قابل ملاحظه ای دارد که می توان آن را به Covid-19 نسبت داد.” جان دینسدیل ، تحلیلگر ارشد گروه تحقیقاتی سینرژی.

“نرخ رشد نسبت به آنچه انتظار می رفت سه درصد افزایش داشت.”

این داده ها همچنین نشان می دهد که هزینه های زیرساخت های ابری ، نرم افزار و خدمات پلتفرم در سه ماهه سوم از 65 میلیارد دلار فراتر رفت که نسبت به مدت مشابه در سال 2019 28٪ افزایش داشت.

دینسدیل گفت: “در Synergy ، ما تعداد بازارهای ابری را بسیار دقیق ردیابی می کنیم و می دانستیم که رشد قابل توجهی در Q3 وجود دارد ، اما رشد واقعی بیش از انتظار بود”. “شکی نیست که Covid-19 دلیل اصلی این افزایش بود.

“بارهای کاری حتی با سرعت بیشتری نسبت به برنامه های نرم افزاری پیش بینی شده و میزبان به ابرهای عمومی منتقل می شوند ، به ویژه برای شرکتهایی که از طریق یک همه گیر در سراسر جهان به راه خود می پردازند ، جذاب هستند.

“همچنین به واسطه انبوهی از خدمات ابری ترکیبی که به هموار کردن مسیر استفاده بیشتر از ابرهای عمومی کمک می کنند ، به تصویب سریع کمک می شود. به نظر می رسد دنیای پسا همه گیری چگونه است ، ما انتظار نداریم که این روند معکوس شود. “

و دینسدیل در فکر کردن تنها نیست. به نظر می رسد نگاه فراگیر در بین ناظران صنعت و ذینفعان این است که همه گیری احتمالاً تأثیر مداوم بر نحوه مشاهده شرکت ها به فناوری های ابری و تمایل آنها برای استقرار آنها دارد.

در همین راستا ، اندی جاسی ، مدیرعامل آمازون وب وب ، اخیراً در کنفرانس سالانه Re: Invent کاربر غول ابر عمومی رکورد زد تا پیش بینی کند که در سال های آینده ، سال 2020 یک لحظه اساسی در تاریخ استفاده از رایانش ابری تلقی می شود.

“در نه ماه یا 10 ماه اول این [pandemic]، تقریباً هر شرکتی در جهان – از جمله آمازون – سعی کرده است از هر راهی که می تواند پس انداز کند. “جاسی در جریان سخنرانی اصلی خود در نمایشگاه امسال گفت. “آنچه ما دیده ایم – و این بسیار اتفاق می افتد هنگامی که شما یک دوره عدم تداوم مانند یک بیماری همه گیر دارید – این است که شرکت ها یک قدم به عقب برمی گردند و در مورد آنچه انجام می دهند و آنچه که می خواهند متوقف کنند تجدید نظر می کنند.

“یکی از چیزهایی که ما دیده ایم این است که شرکتهایی که سالها با آنها صحبت کرده ایم در مورد انتقال به ابر ، جایی که بحث و گفتگوهای زیادی وجود دارد و انگشتان انگشتان آنها را در آب فرو می برد [a lot of] جنبش واقعی ، بسیاری از آن شرکت از صحبت کردن رفته است [about cloud] داشتن یک برنامه واقعی

“من فکر می کنم این یکی از بزرگترین تغییراتی است که وقتی به گذشته ابر نگاه می کنید ، مشاهده خواهید کرد. معلوم خواهد شد که همه گیر چندین سال سرعت ابر را تسریع می کند. “

همانطور که McQuire CCS Insight بیان کرد ، واضح است که اکنون شرکتها بیش از آنچه قبل از شروع همه گیری همه گیر کرده بودند “به ابر اعتماد کرده و به آن وابسته اند”.

وی گفت: “رایانش ابری ، بدون شک بزرگترین بهره مند از فناوری همه گیر بوده است و ما در سال 2020 شاهد تسریع چشمگیر تصویب هستیم.” “طبق آخرین نظرسنجی های ما از رهبران ارشد تجارت و فناوری اطلاعات در سراسر ایالات متحده و اروپا ، انتظار می رود تعداد مشاغلی که انتظار دارند بیش از نیمی از بار IT خود را در فضای ابری در ابر داشته باشند ، به 56٪ سازمان ها دو برابر کند .

“یک چهارم پاسخ دهندگان انتظار دارند بیش از 75٪ از حجم کار خود را در همان دوره در ابر داشته باشند. وقتی آن را با قبل از همه گیری مقایسه می کنید ، به طور متوسط ​​فقط 20٪ از کارها به ابر منتقل شده بودند. این یک تغییر بزرگ مورد انتظار است. “

اما در حالی که کارشناسان اتفاق نظر دارند که سال 2020 تأثیر تحول آفرینی بر سرعت تصویب ابر در این شرکت داشته است ، بلر لیون ، معاون تجربه ابر در شرکت میزبانی ابر مستقر در ایالات متحده Linode ، احساس می کند که عجله در استفاده از ابر در سال جاری ممکن است به رهبران فناوری اطلاعات در سال 2021 متوقف شوید.

وی گفت: “امسال وقتی بسیاری از شركتها آمدند ، دست بسیاری از شركتها را مجبور كرد.” “ناگهان ابر تنها راه کار بود و بهترین برنامه های IT را از پنجره پرتاب کردند. من نمی بینم که روند تغییر کند. ابر برای روزمره ما اساسی شده است و پذیرش تغییرات بنیادی واقعیت جدید ماست. “

با این حال ، هنگامی که اختلال ناشی از همه گیری شروع به کاهش می کند ، اگر و هنگامی که جهان در برخی از نقاط سال 2021 به حالت عادی بازگردد ، رهبران IT ممکن است مجبور شوند مدتی را صرف تغییر کاربری ابرها کنند که احتمالاً Covid-19 آنها را عجله کرده است به.

لیون گفت: “هر زمان انسان چیزهای جدید را سریعاً اتخاذ می کند ، احتمال خطا وجود دارد” ، این تصحیح بیش از حد ظرفیت زیرساخت ، پیاده سازی بی رویه فن آوری های جدید یا پرتاب چیزهایی به ابر است که احتمالاً نیازی به آن نبودند. و بسیاری ، اگر نگوییم اکثر آنها ، این کار را بدون تخصص و کارکنان لازم برای انجام چنین کاری انجام دادند [during the pandemic].

شرکتها آنچه را که مجبور بودند انجام دهند تحت فشار و اطمینان بی سابقه ای انجام دادند تا همه کار عملی شود ، اما امیدوارم که سال 2021 به شرکتها فرصتی بدهد تا نفس راحتی بکشند و اطمینان حاصل کنند که پیاده سازی های ابری که برای آنها مناسب است برای آینده آنها مناسب است. نه فقط برای عبور از هرج و مرج سال 2020. “

لیون افزود: این سال آینده فرصتی برای شرکت ها خواهد بود تا ببینند که چه کاری انجام داده اند ، ببینند چه چیزی به خوبی پیش رفته است و چه مواردی می تواند بهینه شود و سپس تغییرات لازم را انجام دهند.

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir