[ad_1]

نظرسنجی از مدیران IT نشان می دهد که اکثر سفرهای ابری هنگام رسیدن به نتایج کسب و کار کوتاه است ، و اغلب با استراتژی هایی به پایان می رسند که به “ضرورت پذیرش ابر” تبدیل شوند.

در نتیجه ، سفرهای ابری بسیار زیاد به عنوان “IT for IT’s” پایان می یابد. تنها تغییر در ضرب المثل در مورد “چکش نیاز به میخ” این است که ، در این مورد ، بیش از یک چکش وجود دارد – نرم افزار ، زیرساخت و پلت فرم به عنوان یک سرویس (SaaS ، IaaS و PaaS) ، آسانسور و تغییر »و غیره. مردم فقط می خواهند بدانند از کدام چکش استفاده می کنند. برای گسترش استعاره ، ابتدا باید بپرسید که کجا تصاویر را آویزان کنید ، یا حتی ممکن است دیوارها را جابجا کنید.

از آنجا که بیشتر رهبران تجارت در طول زندگی حرفه ای خود درک کرده اند که چگونه یک برنامه سنتی فناوری اطلاعات را اداره کنند ، ابر ناآشنا است و از برخی جهات کاملاً متفاوت است.

در نتیجه ، بسیاری از مدیران عامل ، COO ، مدیر مالی و واحدهای تجاری منجر به عدم اطمینان از کجا و چگونه ابر می تواند ارزش تجاری را ارائه دهد و از س questionsالات مناسب تحقیق نمی دانند. آنچه آنها نیاز دارند یک رویکرد ساختاری است تا اطمینان حاصل شود که سفر آنها به ابر از همان ابتدا متمرکز است – و همچنان متمرکز می ماند – در ارائه نتایج کسب و کار.

در اینجا شش مرحله از یک رویکرد قابل دستیابی برای اطمینان از اینکه طراحی و اجرای یک برنامه ابری هرگز نتایج مورد انتظار کسب و کار را از دست نمی دهد ، آورده شده است.

1. به افق و نتایج کسب و کار نگاه کنید

در تصمیم گیری برای اینکه به کجا می خواهید برسید ، تعیین مقصد از نظر نتایج تجاری و نه اهداف IT از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال ، ممکن است بپرسید ، “ما قصد ورود یا خروج از کدام بازارها را داریم؟” یا “برای تسریع در انتشار ویژگی ها و محصولات جدید بیشتر به کجا نیاز داریم؟”.

دلیل قالب بندی نتایج در اصطلاحات تجاری ، به جای اصطلاحات IT ، این است که ابر توانایی بیشتری برای کمک به فناوری اطلاعات پیشرفته دارد.

چشم انداز آینده شما باید با نگاه به افق تنظیم شود ، با نگاهی طولانی به جایی که ابر به عنوان یک سفر چند ساله دیده می شود ، شما را به جایی که می خواهید به عنوان یک تجارت در 5 تا 10 سال باشد ، می برد.

2. اهداف ابر خود را مشخص کنید

نقطه شروع هر سفر ابری باید ارزیابی باشد – نه از برنامه های کاربردی ، یا از زیرساخت های فناوری اطلاعات ، بلکه از استراتژی شما برای رقابت و ایجاد ارزش.

در عمل ، بسیاری از سفرهای ابری نتوانند از زمین خارج شوند یا بعداً از هم پاشیده می شوند ، زیرا اهداف در ابتدا مشخص نبودند و ذینفعان به ویژه در کل تجارت و فناوری اطلاعات همسو نبودند. علاوه بر این ، بدون اهداف ، پیشرفت و نقاط عطف قابل اندازه گیری نیست.

در سطح بالایی ، ابر توانایی ایجاد ارزش در سه زمینه: هزینه ، چابکی و نوآوری را دارد. Cloud می تواند فواید دیگری نیز به همراه داشته باشد ، به عنوان مثال تقویت امنیت و افزایش دید منابع IT. با این حال ، این عوامل خود به خود توجیه حرکت به ابر نیست.

3. استراتژی سفر و ابر را درک کنید

هنگامی که اهداف ابر واضحی را تعیین کردید ، می توانید استراتژی ابر مناسب را برای هر قسمت از تجارت خود مشخص کنید. مسئله این است که ابر دارای چندین طعم است – IaaS ، PaaS ، cloud-native ، SaaS و غیره. اینها به میزان متفاوتی و به روشهای متمایز به هزینه ، چابکی و نوآوری کمک می کنند.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام استراتژی ابری بهترین تطابق را دارد ، تشخیص بین دو رشته در محاسبات ابری ، هر دو با پیشینه های مختلف مفید است. در یک طرف ، مقیاس های بزرگ وجود دارند: در غرب ، خدمات وب آمازون (AWS) ، گوگل و مایکروسافت. و در چین ، علی بابا و تنسنت. در واقع ، ابرمقیاس ها اجزای IT را در سطوح مختلف انتزاع ارائه می دهند كه می توانید از آنها برای جمع آوری قابلیت ها استفاده كنید.

اگرچه ابرمقیاس ها در بحث درباره ابر بیشترین توجه را به خود جلب می کنند ، طرف دیگر چشم انداز ابر که متشکل از اجزای آماده در قالب SaaS و خدمات تجاری است ، مسلماً از اهمیت یکسانی برخوردار است زیرا می تواند از عملکردهای تجاری افقی و عمودی پشتیبانی کند. و همچنین نیازهای م componentلفه IT خاص

توجه داشته باشید که خطوط شروع به تار شدن می کنند زیرا ابرمقیاسان از جایگاه IT خود خارج شده و اکنون خدمات تجاری – مثلاً رابط برنامه نویسی برنامه تقلب در پرداخت (API) را ارائه می دهند.

4- مسیر سفر ابر خود را ترسیم کنید

هر زمان که به مسافرت می روید ، یک نقشه می خواهید. برای ترسیم دوره خود می توانید از تکنیکی به نام Wardley Mapping استفاده کنید. این یک روش عملی برای تجزیه فرآیندها و برنامه های کاربردی در یک حوزه کسب و کار و شناسایی محل استقرار اجزای جدید ابر برای رسیدن به اهداف ابر شما است.

5- یک برنامه ابری منسجم ایجاد کنید

گام بعدی در توسعه سفر ابر شما ارزیابی چگونگی جمع شدن پروژه های کاندیدا به عنوان یک برنامه منسجم است. مانند هر برنامه ای ، مدیریت پروژه ها به جای انفرادی باید منافع داشته باشد و برنامه باید مجموعه ای از اهداف را ارائه دهد.

6. مطمئن شوید که با فعال کردن جریان های کاری در مسیر خود باقی مانده اید

علاوه بر پروژه هایی که بر اساس استراتژی های ابری تعریف شده برای برنامه های فردی و حوزه های تجاری اجرا می شوند ، تعدادی جریان کاری مقطعی برای هدایت سفر و اطمینان از ادامه روند برنامه ضروری است.

ابر به تغییر اساسی در سازمان ، روند و فرهنگ نیاز دارد. معماری یک رشته حیاتی در تعریف استانداردها و چارچوب هایی است که برای جلوگیری از پراکندگی ابر لازم بود. جریان کاری دفتر تجارت ابری می تواند برای اطمینان از تحویل پرونده تجاری ، به هماهنگی عملکردهای پشت سفر ابری کمک کند.

تجارت ، نه فناوری اطلاعات ، باید عامل اصلی آن باشد

کسب و کار باید کنترل سفر ابری را در دست بگیرد. تعریف نتایج شفاف تجاری برای سفر ابری شما ، همسو سازی سازمان در پشت این مسیر و اطمینان از وجود همیشه دید دقیق نسبت به اهداف ابر ، در نهایت یک کار برای مجموعه C است.

خطر بسیار زیاد است ، از نظر سرمایه گذاری و بالقوه برای از دست دادن پتانسیل ابر ، در غیر این صورت. برای اکثر مدیران عامل ، این یکی از ابتکارات انگشت شماری است که تعیین خواهد کرد آیا زمان حضورشان در راس یک نقطه عطف برای موفقیت تلقی می شود یا شکست.

دیوید ریمر یک همکار تحقیقاتی در Leading Edge Forum است. با مراجعه به مقاله تعاملی Leading Edge Forum بیشتر در مورد این موضوع بخوانید ، سفری ابری برای ارائه نتایج تجاری.

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir