تنظیم کنندگان فرانسه گوگل و آمازون را به دلیل سیاست های مربوط به کوکی جریمه می کنند


گوگل و آمازون در مجموع 135 میلیون یورو (121 میلیون پوند) توسط CNIL ، ناظر محافظت از داده فرانسه ، به دلیل استفاده از کوکی های تبلیغاتی و قرار دادن خودکار کوکی در دستگاه های بازدید کنندگان از این وب سایت ها ، جریمه شده اند.

دو تحقیق جداگانه که طی کمتر از یک سال انجام شد ، هر دو شرکت را نقض ماده 82 قانون محافظت از داده فرانسه نشان داد.

در مورد گوگل ، مشخص شد که این سازمان کوکی های تبلیغاتی را در دستگاه های بازدید کنندگان از Google.fr قرار داده است بدون اینکه قبلاً رضایت خود را اعلام کند. در ارائه اطلاعات کافی در مورد قرار دادن چنین کوکی ها یا هدف آنها موفق نبوده اید. و در اجرای صحیح مکانیسم مخالفت در شرایط خاص نتوانسته اند. جریمه آن 100 میلیون یورو است که بین Google LLC (60 میلیون یورو) و Google Ireland Ltd (40 میلیون یورو) تقسیم می شود.

آمازون به دلیل عدم تأیید رضایت و عدم ارائه اطلاعات کافی به بازدید کنندگان از Amazon.fr ، نقض شده است. جریمه آن 35 میلیون یورو خواهد بود.

در هر حالت ، ناظر پیشرفت های بعدی گوگل و آمازون را یادآوری کرد. با این حال ، در هر دو مورد اعلام کرد که معتقد است بنرهای اطلاعاتی جدیدی که توسط هر سازمانی راه اندازی شده است ، هنوز به کاربران مستقر در فرانسه اجازه نمی دهد اهداف استفاده از کوکی های تبلیغاتی را به درستی درک کنند و یا اینکه آنها از حق رد کردن آنها برخوردار هستند.

با توجه به این موارد ، به گوگل و آمازون نیز دستور داده شده است که طی سه ماه آینده در جهت تعهدات مربوط به ماده 82 بهتر به کاربران خود گام بردارند و یا اینکه روزانه 100000 یورو جریمه نقدی دارند.

قضاوت علیه گوگل و آمازون را می توان به طور کامل و به زبان انگلیسی در وب سایت CNIL خواند.

سخنگوی Google درمورد این حکم گفت: “افرادی که از Google استفاده می کنند انتظار دارند ما به حریم خصوصی آنها احترام بگذاریم ، خواه حساب Google داشته باشند یا نه. ما در زمینه ارائه اطلاعات مقدماتی و کنترل های واضح ، حاکمیت قوی داده های داخلی ، زیرساخت های ایمن و مهمتر از همه محصولات مفید مفید هستیم.

“تصمیم امروز تحت قوانین ePrivacy فرانسه از این تلاشها چشم پوشی می کند و این واقعیت را ندارد که قوانین فرانسه و راهنمای نظارتی نامشخص هستند و به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. ما همچنان با CNIL درگیر خواهیم شد که در جهت پیشرفت بهتر برای درک بهتر نگرانی های آن ، همکاری خواهیم کرد. “

در زمان نوشتن مقاله ، آمازون برای درخواست نظر پاسخ نداده است. با این حال ، در اظهار نظرهایی که در جای دیگر به اشتراک گذاشته شد ، این شرکت گفت که با تصمیم CNIL مخالف است و اظهار داشت که حفظ حریم خصوصی مشتریان خود از اولویت های اصلی است. آمازون گفت که به طور مداوم در حال به روزرسانی حریم خصوصی خود برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات متغیر مشتری و نظارتی است و تلاش می کند تا در هر بازاری که فعالیت می کند کاملاً با قوانین محافظت از داده ها مطابقت داشته باشد.

استفاده از کوکی ها برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی البته گسترده است ، اما با توجه به ظهور قوانین و مقررات جدید مربوط به حفظ حریم خصوصی داده ها – از جمله شامل مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا (GDPR) ، اما محدود به این موارد نیست – تمرین ردیابی حرکات و علایق کاربران در سراسر اینترنت.

در انگلیس ، سیاست های پردازش داده های Oracle و Salesforce سال آینده در یک دادخواست در دادگاه عالی مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت موفقیت ، خسارت تا 10 میلیارد پوند منجر می شود.

هر دو شرکت متهم هستند که نتوانسته اند رضایت صحیحی را برای جمع آوری داده های فروخته شده به تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن تبلیغات آنلاین ، ایجاد کنند. این داده ها می تواند شامل اطلاعاتی در مورد علایق شخصی ، مکان ، درآمد ، وضعیت رابطه ، جنسیت ، گرایش جنسی ، وضعیت سلامتی ، سن ، تحصیلات و وابستگی های سیاسی یا مذهبی باشد. هر دو شرکت اوراکل و Salesforce این ادعاها را به چالش می کشند.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>