راهنمای نهایی برای طراحی بسته بندی محصول

بسته بندی جهان را مرتب نگه می دارد. چه بسته ای برای M&M شما باشد ، چه مانعی برای لباسشویی کثیف شما باشد یا بطری ای که ذرات مایع لذیذ آبجو را در کنار هم نگه دارد ، چیزهایی که ما در آن قرار می دهیم مهم هستند!

بنابراین بسته بندی محصول چیست؟ طراحی بسته بندی محصول به ایجاد نمای خارجی یک محصول اشاره دارد. این شامل انتخاب در مواد و فرم و همچنین گرافیک ، رنگ و فونت است که در بسته بندی ، جعبه ، قوطی ، بطری یا هر نوع ظرف استفاده می شود. این یک ابزار عملی است ، بله. (منظورم این است که ، چگونه دیگر قرار است آبجو به طور م intoثر در دهان خود وارد کنید؟) اما این فراتر از این هم هست مانند هر طراحی خوب ، بسته بندی نیز داستانی را روایت می کند. این همچنین یک تجربه نفسانی است که به معنای واقعی کلمه ما را از طریق بینایی ، لمس و صدا (و احتمالاً بو و مزه ، بسته به محصول فهرست:

قبل از اینکه طراحی بسته بندی خود را شروع کنید

3 سوال برای پاسخ دادن

اطلاعات برای جمع آوری

مراحل طراحی بسته بندی در 7 مرحله

درک لایه های بسته بندی

انتخاب نوع بسته بندی مناسب

چاپگر خود را در صف بکشید

ایجاد معماری اطلاعات

ارزیابی یک طرح بسته بندی

جمع آوری بازخورد

دریافت فایل های مناسب

اصطلاحات طراحی بسته بندی که باید بدانید (واژه نامه)

قبل از شروع طراحی بسته بندی – 3 سوال مهم سه سوال وجود دارد که باید قبل از شروع طراحی بسته بندی برای یک محصول به آنها پاسخ دهید: محصول چیست؟ چه کسی محصول را خریداری می کند؟ مردم چگونه محصول را خریداری می کنند؟ بگذارید کمی بیشتر به صورت عمیق به این موارد نگاه کنیم:

1. محصول چیست؟ سوال ترفندی نیست ؛ این باید آسان باشد. چه چیزی می فروشید؟ اندازه آن چقدر است؟ از چه موادی ساخته شده است؟ ظریف است؟ این س isال به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا بسته بندی محصول شما باید لجستیکی باشد. به عنوان مثال ، یک محصول ظریف به بسته بندی ایمن تری نیاز دارد. از طرف دیگر ، چیزی بزرگ یا دارای ابعاد عجیب ، ممکن است به جای جعبه خارج از جعبه ، به یک راه حل بسته بندی سفارشی نیاز داشته باشد. 2. چه کسی محصول را خریداری می کند؟ آیا این محصول قرار است توسط آقایان ، زنان یا هر دو استفاده شود؟ مخصوص کودکان یا بزرگسالان است؟ آیا به افرادی که از نظر محیط زیست آگاهی دارند ، داده می شود؟ به کسانی که بودجه دارند یا درآمد قابل استفاده زیادی دارند؟ بسته بندی یک محصول باید مورد توجه مصرف کننده ایده آل آن باشد. مهم است که بدانید که آن مصرف کننده قبل از شروع مراحل طراحی چه کسی است. محصولات برای افراد مسن ممکن است به متن بزرگتری نیاز داشته باشند. متناوباً ، مواردی که به مشتری ثروتمندی متصل می شوند ، باید موادی را که احساس تجمل را ایجاد می کنند ، در نظر بگیرند. 3. مردم چگونه محصول را خریداری می کنند؟ آیا آنها آن را در یک سوپرمارکت خریداری می کنند؟ یک بوتیک کوچک؟ برخط؟ اگر محصول به صورت آنلاین فروخته شود و به بازار عرضه شود ، می خواهید در مورد بسته بندی متفاوت فکر کنید تا اینکه در یک قفسه فروشگاه بزرگ جعبه ای متفاوت باشد. مواردی که به صورت آنلاین فروخته می شوند ، احتمالاً نباید فضای اضافی زیادی داشته باشند كه باعث ایجاد جغجغه در محصول یا خم شدن بسته شود. و آنهایی که در یک قفسه بوتیک قرار دارند ، باید توجه خریدارانی را که در بسته های cutesy محصور شده توسط اشیا c کوچک است ، جلب کنند. – جواباتو گرفتی؟ خوب اینها شما را در تصمیم گیری (تصمیمات) دیگری که باید در روند طراحی بسته بندی اتخاذ کنید ، راهنمایی می کنند. هنوز درباره این سالات تأمل می کنید؟ شما احتمالاً هنوز آماده شروع مراحل طراحی بسته بندی نیستید. مشکلی نیست! بهتر است وقت خود را بگذارید و آن را درست کنید تا اینکه خیلی زود بپرید.

اطلاعاتی که برای جمع آوری نیازهای برند به آن نیاز دارید ، گاهی اوقات یک محصول به تنهایی عرضه می شود و در سایر موارد نمایانگر یک مارک تجاری است. اگر بسته بندی شما نشان دهنده زیبایی خاصی از مارک تجاری است ، مطمئن شوید که قبل از شروع به کار اطلاعات زیر را جمع آوری کرده اید: رنگ ها اگر از قبل دارای مقادیر CMYK یا رنگهای Pantone Matching Values (PMS) هستید ، آنهایی را که به طور خاص برای چاپ هستند ، در بر می گیرید. (در غیر این صورت ، کد hex نیز مناسب است.) قلم ها اطمینان حاصل کنید که از فونت های مناسب و دستورالعمل های استفاده خاص (مانند هسته یا وزن) برخوردار هستید. آرم اگر می خواهید یک آرم روی بسته قرار دهید ، مطمئن شوید که یک فایل برداری را در دسترس دارید.

محتوایی که باید روی بسته بندی قرار بگیرد این که قرار است در محصول خاص شما کاملاً منحصر به فرد باشد ، اما می خواهید قبل از شروع طراحی مطمئن شوید که همه آنها را مرتب کرده اید. توجه داشته باشید که بسته به صنعت شما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به دلایل قانونی لازم است بسته بندی خود را قرار دهید. شما ممکن است نیاز داشته باشید: کپی نوشته شده این می تواند شامل مواردی از نام محصول شما گرفته تا توضیحات تا کلماتی باشد که شخصی را برای خرید فریب می دهد. تصاویر می خواهید عکس ها را روی بسته بندی خود قرار دهید؟ قبل از شروع مراحل طراحی ، باید آماده آماده سازی باشید. علائم مورد نیاز بستگی به محصول شما دارد سبک را دوست ندارد و دوست ندارد بهتر است قبل از شروع مراحل طراحی ، تحقیق در مورد سبک انجام داده باشید. شروع به جمع آوری بسته بندی هایی که دوست دارید ، کنید. وقتی در فروشگاه هستید ، عکس بگیرید. یک تابلوی Pinterest ایجاد کنید. به یاد داشته باشید ، الهام گرفتن از سبک همیشه یک معامله یک به یک نیست. شاید شما عاشق رنگ پیراهن خاص ، یا چاپ پرده های عمه خود ، یا قلم روی تابلوی مغازه ساندویچ فروشی باشید. هر چند یک نکته را باید به یاد داشته باشید این است که شما لزوماً ایده های طراحی را برای خود ، بلکه برای آن مشتری ایده آل تعیین نمی کنید. شما ممکن است شیک پوش و شیک پوش را دوست داشته باشید ، اما اگر کت های مخصوص موتور سیکلت را به مادران دوچرخه سوار بد می فروشید ، این بهترین سبک برای بسته بندی شما نیست. نکته دیگری که باید هنگام شروع سفر به سبک خود فکر کنید ، مواد است. در حال حاضر نیازی به تصمیم گیری نیستید ، اما می خواهید گزینه های مختلف را مشاهده کنید. بودجه های طراحی بسته بندی بودجه به دو دسته تقسیم می شوند: هزینه های یکبار مصرف هزینه های یک بار ، هزینه های یکبار مصرف شامل مواردی مانند پرداخت هزینه کار اصلی ، خرید تمبر (اگر مسیر DIY را طی می کنید) ، تنظیم صفحه چاپ ( برای کارهای چاپی بزرگ و افست.) هزینه این موارد را از قبل پرداخت می کنید و معمولاً فقط یکبار (مگر اینکه طرح خود را تغییر دهید). هزینه های هر مورد به طور کلی برای مواد و نیروی کار است. هزینه هر جعبه ، و همچنین دستمال کاغذی که آن را پر می کنید و نواری که برای آب بندی آن استفاده می کنید ، مقدار مشخصی دارد. و یا باید به کسی بپردازید تا کالای شما را در جعبه قرار دهد یا اینکه خودتان این کار را انجام دهید. شما می خواهید قبل از شروع مراحل طراحی ، ایده ای راجع به میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید داشته باشید. به خاطر داشته باشید که ارزان تر همیشه بهتر نیست ؛ پرداخت کمی بیشتر برای مواد شما می تواند ارائه شما (و قیمت فروش شما) را ارتقا دهد و این باعث می شود در رقابت متفاوت باشید.

برای دیدن نمونه کارهای طراحی بسته بندی اینجا کلیک کنید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>