راه اندازی مجدد فناوری خرده فروشی


تقریباً هر هفته گزارش هایی از تخریب و تاریکی در بخش خرده فروشی وجود دارد. در اوایل سال جاری ، تحلیلگر فارستر پیش بینی کرد که در سال 2020 ، کاهش قابل توجهی در خرده فروشی جهانی ، به ویژه با کالاهای غیر ضروری که به صورت آفلاین فروخته می شوند ، رخ خواهد داد ، که یک چالش بزرگ برای خرده فروشان آجر و ملات خواهد بود.

پیش بینی منتشر شده در آوریل 2020 نشان می دهد که ، به دلیل ویروس کرونا ، فروش جهانی خرده فروشی در سال 2020 به طور متوسط ​​9.6٪ در سطح جهانی کاهش خواهد یافت – زیان 2.1 تن دلار. فورستر همچنین پیش بینی می کند که خرده فروشان بتوانند از سطح پیش از همه گیری پیشی بگیرند.

برای انگلستان ، فورستر انتظار دارد 56 میلیارد پوند ضرر در خرده فروشی انگلیس در سال 2020 داشته باشد ، که تخمین زده می شود کاهش 11.4 درصدی نسبت به سال 2019 داشته باشد.

با نگاهی به ارقام جهانی ، مایکل او گرادی ، تحلیلگر اصلی پیش بینی در فارستر ، می گوید: “گروه های خرده فروشی مانند مواد غذایی و مواد اولیه ضروری عملکرد خوبی دارند ، در حالی که سایر دسته ها مانند مد ، زیبایی و لوازم آرایشی کاهش قابل توجهی در هزینه های مصرف کننده دارند.”

به طور پیش بینی شده ، قفل شدن ویروس کرونا به نفع تجارت الکترونیکی است. با این حال ، آنچه در جدیدترین جالب است شاخص خرده فروشی آنلاین IMRG Capgemini، منتشر شده در ماه نوامبر ، که عملکرد فروش آنلاین بیش از 200 خرده فروش را ردیابی می کند ، این واقعیت است که خرده فروشان چند کاناله رشد تقریبا 63 درصدی را نشان می دهند ، در حالی که برای خرده فروشان فقط آنلاین 20 درصد است.

برنامه ریزی با داده ها

جوآن پپلو ، تیم هوش مصنوعی (AI) و تیم تحلیلی انگلیس ، مدیر بینش و داده ها در Capgemini ، می گوید ویروس کرونا ویروس محدودیت استفاده از داده های تاریخی را برای پیش بینی و تجارت در خرده فروشی برجسته کرده است.

به عنوان مثال ، برنامه های تجارت مد بهار و تابستان به طور معمول 18 ماه قبل از فصل ساخته می شود ، اما قفل شدن ویروس کرونا برای خرده فروشان لباس پیش بینی چگونگی تهیه فروشگاه های خود را بسیار دشوار کرده است. وی افزود: “وقتی مردم آنچه را كه انتظار دارید انجام ندهند ، چگونه تقاضا را پیش بینی می كنید؟” شما نمی توانید از تقاضای تاریخی سال به سال استفاده کنید. “

پپلو می گوید که در خرده فروشی مد ، تجزیه و تحلیل تصویر و گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به خرده فروشان کمک کند تا بفهمند مردم واقعاً چه چیزی می پوشند. به طور مشابه ، در کالاهای بسته بندی شده مصرف کننده ، او می گوید Unilever توانسته است روندهای خاور دور را بررسی کند تا اطمینان حاصل کند که می تواند تولید ضد عفونی کننده دست را برای تأمین تقاضای مشتری در انگلیس و اروپا افزایش دهد.

به طور سنتی ، مشاغل از معیارهایی مانند تولید ناخالص داخلی (GDP) و عوامل اجتماعی و اقتصادی برای برنامه ریزی استراتژیک سه تا پنج ساله استفاده می کردند. اما با توجه به آشفتگی اقتصادی و اجتماعی که به دلیل ویروس کرونا رخ داده است ، پپلو معتقد است که ، در یک گروه ، مدل های داده برای برنامه ریزی کالا باید تولید ناخالص داخلی و نسبت جمعیت منطقه ای را که مورد خشونت قرار گرفته است ، در نظر بگیرند.

چنین تحلیلی می تواند مدل های داده ای را که می تواند برای اطلاع رسانی در زمینه بازاریابی و برنامه ریزی زنجیره تامین استفاده شود ، تغذیه کند. این مستلزم تغییر فرهنگ است. پپلو می گوید: “بازرگانان غریزه خوبی دارند ، اما شما باید به مجموعه داده های خود اعتماد کنید.” “ما به دنبال دقت 100٪ نیستیم. بازدهی در حال کاهش است. ما می خواهیم پیش بینی بهتری داشته باشیم. فقط چند درصد ممکن است میلیون ها ارزش داشته باشد. “

این نمونه ای از قانون 80:20 است ، جایی که خرده فروش می تواند تجزیه و تحلیل پیشرفته داشته باشد و هوش مصنوعی 80٪ پیش بینی را برطرف کند و از پیش بینی کننده انسانی برای 20٪ که ماشین آلات قادر به پردازش آن نیستند ، استفاده کند.

صرف نظر از نحوه استفاده از هوش مصنوعی ، پپلو معتقد است که قابلیت توضیح بخشی اساسی در مدیریت تغییر خواهد بود تا الگوریتم ها و مدل های داده را به طور موثر استفاده کند. او می گوید: “اگر از الگوریتم های پیچیده با تعداد زیادی نقطه داده استفاده می كنید ، دشوار است كه مدل داده را برای یك بازرگان با 20 سال تجربه توضیح دهید.”

خرید راحت

در ماه آگوست ، مک کینزی منتشر کرد خرده فروشی از نو تصور می شود: دوره جدید تجربه مشتری. در این گزارش نتایج یک نظرسنجی از مصرف کنندگان در ایالات متحده ، انگلیس ، فرانسه و آلمان ارائه شده است. در این گزارش ، مک کینزی خاطرنشان می کند که 40٪ از مصرف کنندگان شرکت کننده در این نظرسنجی اظهار داشتند که مارک های جدیدی را امتحان کرده یا از خرده فروش جدید خرید کرده اند.

پذیرش گسترده فن آوری های تلفن همراه برای پرداخت بدون تماس و ناوبری سریع در فروشگاه به ایجاد یک تجربه بهداشتی تر و راحت تر در خرید کمک می کند.

نویسندگان این گزارش ، لارس فیدلر ، اریک هازان ، برایان رووادی و کلی اونگرمن ، توصیه می کنند که برای پیمایش در بحران ویروس کرونا ، خرده فروشان باید تعادل خوبی بین امکان تعاملات اجتماعی را که خریداران ارزشمند می دانند و همچنین پاسخگویی به نگرانی های شدید در مورد شخصی ، ایجاد کنند. سلامتی.

این گزارش حاکی از آن است که پذیرش گسترده فناوری های تلفن همراه برای پرداخت بدون تماس و ناوبری سریع در فروشگاه ها به ایجاد یک تجربه بهداشتی تر و راحت تر در خرید کمک می کند. نویسندگان پیشنهاد می کنند که خرده فروشان استفاده از فناوری مناسب برای جذاب تر و مفیدتر کردن فروشگاه ها را در نظر بگیرند ، مانند ارائه ابزارها و ابزارهای دیجیتال به همکاران فروش.

به گفته مک کینزی ، این موارد می توانند به آنها کمک کنند تا بتوانند به مشتریان در یافتن آنچه که نیاز دارند کمک کنند ، پیشنهادات خریداران در مورد محصول بعدی برای خرید یا ارائه تلفن ها و برنامه های تلفن همراه به بخشی مفید از تجربه خرید. چنین فناوری نه تنها تجربه مشتری سطح بعدی را فراهم می کند ، بلکه به خرده فروشان امکان دسترسی به داده های ارزشمندی را می دهد که می توانند به الگوریتم های شخصی سازی تبدیل شوند یا برای بهینه سازی قیمت ها و تبلیغات مورد استفاده قرار گیرند. مک کینزی از خرده فروشان می خواهد که برای شروع مجدد تجربه مشتری از هم اکنون ، به فکر حرکت سریع باشند.

بهبود وفاداری مشتری

در سال 2016 ، خرده فروش تجهیزات ورزشی Decathlon Add Lab را ایجاد کرد ، مرکزی در فروشگاه دوچرخه سواری Village B’twin خود در لیل ، فرانسه ، اختصاص داده شده به 3D برای طراحی ، بهینه سازی و تعمیر. به عنوان مثال ، این مرکز می تواند به صورت سه بعدی نمونه اولیه معیوب یک قطعه معیوب را روی دوچرخه مربی خانگی یا پست مخصوص تور تنیس روی میز چاپ کند.

همراه با تعمیر تجهیزات ورزشی مشتریان ، نمونه های اولیه این مرکز ، ابزارهای کوچک و همچنین کارهای تولیدی کوچک را طراحی ، اعتبار سنجی و تولید می کند. قطعات پس از آزمایش و اعتبار سنجی ، به قطعات اضافه می شوند فهرست قطعات یدکی کاتالوگ مشترک توسط همه کارگاه های منطقه ای در فرانسه و سراسر جهان. این امر باعث می شود بدون نیاز به انتظار برای تحویل قطعات ، و یا حتی ساخت قطعات سفارشی که قبلاً تولید نشده بودند ، محصولات را درجا تعمیر کنیم. این سرویس به صورت داخلی و برای مشتریان Decathlon در دسترس است.

Decathlon می گوید بیش از 100000 پروژه از زمان افتتاح آزمایشگاه Add به پایان رسیده است. بیش از 60،000 مورد از این محصولات به محصولات نهایی مانند ساخت قطعات یدکی یا لوازم جانبی مغازه ها اختصاص یافته بود.

جولین گیلن ، رهبر تولید مواد افزودنی در Decathlon می گوید: “از زمان شروع کار با تولید مواد افزودنی ، اکنون می توانیم ماهیانه 100000 قطعه ساخته و محصولات بهتری داشته باشیم.”

Decathlon با دارا بودن شماتیک قطعات به صورت دیجیتالی ذخیره شده تا بتواند آنها را به چاپگر سه بعدی ارسال کند ، همچنین می تواند عمر محصولاتی را که دیگر تولید نمی شوند ، افزایش دهد.

چاپ طولانی مدت ، سه بعدی مانند آنچه Decathlon در لیل انجام می دهد ، می تواند وفاداری مشتری را بهبود بخشد ، زیرا مشتریان می دانند که برای تعمیر محصولات می توانند به خرده فروش برگردند و اطمینان دارند که قطعات یدکی کالایی که خریداری کرده اند همیشه در دسترس خواهد بود ، حتی وقتی دیگر در تولید نیست.

از نظر گیلن ، یکی دیگر از مزایای استفاده از چاپ سه بعدی و تکنیک های تولید دیجیتال سبزتر بودن آن است زیرا این شرکت دیگر مجبور نیست انبارها را از انبارهای قدیمی نگه دارد. قطعات یدکی را می توان با استفاده از چاپ سه بعدی و ساخت دیجیتال به صورت سفارشی ساخت.

وی گفت که علاوه بر ارائه Decathlon به منظور طراحی و مقرون به صرفه تر ساختن محصولات ، چاپ سه بعدی کارکنان فروشگاه را قادر می سازد تا با شخصی سازی تجربه مشتری ، قطعات سفارشی را با مشتریان ایجاد کنند.

افزایش تجربه در فروشگاه

سال گذشته ، خرده فروش مبلمان Natuzzi مایکروسافت HoloLens را در فروشگاه گل سرسبد لندن خود در Tottenham Court Road معرفی کرد.

مدیر خلاق و صاحب سبک Natuzzi ، Pasquale Junior Natuzzi ، می گوید: “ما با شرکای خود مایکروسافت و Hevolus Innovation در یک سفر مشتری جدید کار کرده ایم تا به مصرف کنندگان ایده ای از خانه های خود بدهیم به گونه ای که باعث شود آنها عاشق شوند.” وی افزود: “ما به آنها اجازه می دهیم كه در خانه خود راهپیمایی كنند و مجموعه خود را بدون مرز نشان دهند. سیستم Mixed Reality به ما فرصتی باورنکردنی برای کاهش سهام و موجودی موجود در فروشگاه ها و افزایش فروش در هر فوت مربع می دهد. “

بازدیدکنندگان از فروشگاه خرده فروش در لندن می توانند با استفاده از هدست HoloLens 2 مایکروسافت یک ماکت هولوگرام در اندازه واقعی اتاق را در خانه خود مشاهده کنند و یک صندلی یا مبل را در آن قرار دهند. استفاده از واقعیت افزوده به این معنی است که آنها می توانند رنگ ، مواد و پایان مبلمان را تغییر دهند ، در اطراف آن قدم بزنند ، آن را بچرخانند و آن را به منطقه دیگری در اتاق مجازی منتقل کنند.

قبل از اینکه مشتریان از فروشگاه خارج شوند ، 360 درجه از طرح مبلمان خود دریافت می کنند که می توانند آن را دوباره روی تلفن خود یا با استفاده از هدست واقعیت مجازی مشاهده کنند.

نوآوری خرده فروشی مبتنی بر فناوری اطلاعات

امسال برای خرده فروشان سنتی ، آجر و ملات چالش برانگیزترین سال بوده است. آنچه نشان داده این است که هیچ چیز را نمی توان مسلم دانست. خرده فروشان باید خیلی سریع سازگار شوند زیرا پیش بینی ها ، بر اساس داده های تاریخی ، در حین قفل همه گیر غیرفعال شده اند. مردم در معاشرت و مسافرت برای کار نبودند. فروشگاه های محلی ، مواد غذایی و سایت های تجارت الکترونیکی از این مزایا بهره مند شدند. اما از آنجا که مردم بیرون از خانه بیرون نرفته اند ، دستورالعملی که به راهنمایی خرده فروشان مد خیابانی می پردازد پاره شده است.

“سیستم واقعیت ترکیبی HoloLens به ما فرصتی باورنکردنی برای کاهش سهام و موجودی موجود در فروشگاهها و افزایش فروش در هر فوت مربع می دهد”

Pasquale Junior Natuzzi

Capgemini’s Peplow می گوید: “درک آنچه مردم می پوشند واقعاً مهم است.” تجزیه و تحلیل تصویر در شبکه های اجتماعی ممکن است یکی از رویکردهایی باشد که خرده فروشان مد برای ارتباط با خریداران خیابان های بالا به آن نیاز دارند.

بدیهی است که فعالیت یکپارچه در چندین کانال به خط دفاعی اصلی خرده فروشان آجر و ملات تبدیل می شود تا با خرده فروشان اینترنتی رقابت کنند.

اما در حالی که خرید آنلاین راحت است و ممکن است کالایی را با ارزان ترین قیمت ارائه دهد ، خرید در فروشگاه چیزی فراتر از معاملات است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد خرده فروشی های خیابانی باید تجربی تر شوند ، مانند روشی که Natuzzi از واقعیت های مختلف در نمایشگاه خود استفاده می کند. و گرچه ممکن است ایده فروشگاه های “چاپ سه بعدی” محصولات دور از ذهن به نظر برسد ، اما استفاده Decathlon از این فناوری نشان می دهد که مکان هایی وجود دارد که بسیار خوب کار می کند.

آنچه این رویکردهای بسیار متفاوت در خرده فروشی نشان می دهد این است که چگونه یک فروشگاه فیزیکی با پاشیدن فناوری نوآورانه می تواند سطحی از تجربه مشتری را ارائه دهد که نمایان کردن آن در خرده فروشی فقط به صورت آنلاین دشوار است.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>