COVID-19: بزرگترین بحران بهداشت عمومی در بیش از یک قرن گذشته. خاموش کردن همه گیر از ماه مارس در سراسر ایالات متحده آغاز شد. طبق اداره آمار کار تا آوریل ، تقریباً یک سوم نیروی کار آمریکایی از خانه کار می کند و بر خانواده ها و زیرساخت های فناوری اطلاعات در همه جا تأکید می کند. احتمالاً می توانید متوجه شوید که این موضوع به کجا منتهی می شود: سازمانهایی که زیرساختها و راه حلهای فعال شده در فضای ابری دارند سریع انعطاف پذیر و سازگار شدند. سازمانهایی که بدون پای صاف دستگیر شده بودند ، کارگران آنها ناگهان قادر به دسترسی به مراکز داده یا سیستمهای ذخیره سازی اولیه نبودند ، رهبران آنها مجبور شدند که به سرعت راه حلهای کوتاه مدت و گران قیمت را مستقر کنند.
هشت ماه به بعد ، واضح است که این راه حل ها بیشتر آنچه را که قرار بود انجام دهند ، انجام می دهند اما برای مدیریت هجای مداوم پیش رو ما کافی نیستند. آینده کار – خیلی زودتر از آنچه پیش بینی شده است – از برنامه های کاری ترکیبی ، تا سیاست های به روز شده در دستگاه شخصی خود ، تا احراز هویت قوی شبکه – بر سر ما است. صرف نظر از نیاز به دستگاه یا پهنای باند ، از هر کجا و هر زمان کار می کنید؟ سهام جدول.
صندلی در این میز جدید به معنای مشاهده کار از راه دور با روشی پیچیده تر ، با در نظر گرفتن مقیاس پذیری ، امنیت سایبری و حاکمیت است. این به معنای در نظر گرفتن محیط های مجازی مبتنی بر ابر و مدل های رایانش ابری است که به مواردی از مدیریت ریسک و سیاست های کاربر تا برنامه ریزی ارزش می پردازند. این به معنای DevSecOps است. و همانطور که در حال حاضر همه ما با عدم قطعیت روبرو هستیم ، این به معنای حساب کردن برای آینده ای آگاهانه است که شامل حرکت موبایل به 5G و توزیع سیستم های فرار پایان است.
یک نظرسنجی Logic Monitor نشان داد که 87٪ از تصمیم گیرندگان جهانی IT در نظرسنجی موافقند که همه گیری سرعت مهاجرت به ابر را تسریع می کند و بر این اساس حجم کارهای داخلی “کاهش” می یابد. این به سازمانها فرصتی قابل توجه – حتی بی سابقه – می دهد تا پایه های فناوری خود را با زیرساخت های ابری مقیاس پذیر مدرن کنند ، در مورد چگونگی فناوری نیروی کار آنها را بازنگری کنند و در نظر بگیرند که زیرساخت های ابر را به عنوان تمایز رقابتی در صنعت خود تبدیل کنند. در اینجا یک مثال آورده شده است.
از حالت وحشت تا پوشش نقره ای ابر
همانطور که سفارشات خانه نشین از بهار گذشته آبشار خود را آغاز کردند ، یکی از مشتریان ما – یک پیمانکار دولتی – خود را در حالت وحشت یافت. آنها سالها برای سرمایه گذاری قابل توجه ابر آماده شده بودند ، اما هرگز ماشه را نکشیدند. اکنون ، آنها فهمیدند که ساختار سلسله مراتبی ، بوروکراتیک (و عدم اشتیاق بومی برای خطر) آنها را با مشکل روبرو کرده و آنها را پشت منحنی مهاجرت ابر رها کرده و آماده چالش های ناگهانی درب منازل نیستند.
بنابراین آنها محوریت خود را حفظ کردند و از ریسک گریزی به مدیریت ریسک تغییر جهت دادند و برنامه های مهاجرت ابری خود را تسریع کردند. آنها با حفظ تمرکز بر روی راه حل های طولانی مدت ابر ، آنها قادر به بهینه سازی و تقویت زیرساخت های خود ، ایجاد یک محیط کار از راه دور بدون درز برای کارمندان و بهبود سریع بودند. ضرورت! این همه گیری باعث راه اندازی مجدد یک شرکت شد – یک رویای لوله ای فقط چند ماه قبل – که در سال 2021 نتیجه زیادی خواهد داد.
مواردی که باید تماشا کرد: چالش های تجاری در عصر جدید ریموت
زیرساخت های کاری دارای ابر می توانند به سازمان ها کمک کنند تا با چالش های طولانی مدت تجاری مقابله کنند و فرضیات قبلی را درباره آنچه ممکن است خرد کنند. چالش هایی مانند:
- دسترسی قابل اعتماد و امنیت. ماهیت این روشهای جدید کار به این معناست که فناوری اطلاعات مجبور است خطرات امنیتی ناشی از تیمهای توزیع شده را که از دستگاههای مختلف برای دسترسی به سیستمهای جدید استفاده می کنند ، مدیریت کند – همه اینها به گونه ای است که کارکنان را از تجربه کاری انعطاف پذیر ، چابک و بدون درز اطمینان می دهد. DevSec برای نجات ، به عنوان یک ضرب نیرو برای اتوماسیون چابک.
- پیچیدگی فناوری مراکز داده های فیزیکی دیگر همیشه در دسترس جهانی نیستند. افزایش کار از راه دور زیرساخت های سنتی را تحت فشار قرار می دهد. راه حل های ابری – از جمله گزینه های چند ابر و مراکز داده مجازی – می توانند دسترسی داده از راه دور یا مدیریت داده توزیع شده را فعال کنند.
- تجربه کارمندی بدون اصطکاک. زیرساخت های کاری دارای ابر به افزایش انعطاف پذیری و ساده سازی دسترسی فناوری به کارمندان اعم از کنفرانس ویدیویی یا ابزار همکاری مبتنی بر ابر کمک می کند. همه گیری ثابت کرده است که شرکت هایی با زیرساخت های مناسب می توانند از کار از راه دور پشتیبانی کنند و همچنان کارایی و بهره وری را حفظ کنند.
یک دنیای کاملاً جدید از کارهای مبتنی بر ابر
شاید من تنها کسی هستم که این حرف را می زنم ، اما این درست است: گرچه همه گیری ویرانگر بوده است ، و زندگی بسیاری از مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده است ، خوشبختانه این اتفاق در سال 2020 رخ داده است (با من بمان!). اگر همه گیری حتی یک دهه پیش اتفاق می افتاد ، سازمان ها نمی توانستند همان نوع انتقال به محیط های کاری مبتنی بر ابر ، توزیع شده و از راه دور را که امسال انجام دادند ، انجام دهند و عواقب اجتماعی و اقتصادی غیر قابل تصور بدتر در عوض ، راه حل های ابری حداقل خسارت را کاهش داده اند.
ما با توجه به اینکه کارمندان از راه دور مجبور به رفت و آمد نیستند ، افزایش کارایی و روحیه شگفت آور کارمندان را شاهد بوده ایم و کار در خانه به آنها امکان می دهد کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند. و از آنجائیکه بسیاری از مشاغل به طور قطع به سیستمهای پیش فرض که یکبار از این کارمندان پشتیبانی می کردند باز نخواهند گشت ، پس انداز بالقوه هزینه ای (شامل واگذاری احتمالی تعهدات املاک تجاری) وجود دارد.
بعدش چی پیش میاد؟ با استفاده از فرصت هایی که ابر می تواند پس از COVID برای ما ایجاد کند ، باید در فکر توسعه راه حل های چند ابری باشیم که از انعطاف پذیری بسیار زیاد ابر استفاده می کنند ، مانند توانایی اجازه دادن به تیم های توسعه برای انتخاب بهترین فن آوری. اینها به پشتیبانی از ترکیبی از ابزارها ، راه حل ها و فناوری برای مدیریت خدمات ابری و حفظ برنامه های تجاری متکی هستند.
آینده کار در حال حاضر ، حتی اگر هنوز در حال تکامل باشد و به طور ناهموار اعمال شود. و هر سورپرایز جدیدی که 2021 برای ما در نظر گرفته است ، هیچ یک از ما نباید تعجب کنیم که با اجرای زیرساخت های طولانی مدت نیروی کار مبتنی بر ابر ، مسیر عبور از آن حداقل تا حدودی سنگلاخ تر می شود. بنابراین هرجا که باشیم ، بتوانیم به کار خود ادامه دهیم – با هم.
- لوئیس بناویدس ، مدیر عامل | ابر ترکیبی و برنامه کاربردی سرب در دلویت.
منبع: tadrisriazi-news.ir
آخرین دیدگاهها