گروه خرونوس با انتشار رسمی SDK جدید (کیت توسعه نرم افزار) ، Vulkan ، یک API گرافیکی جایگزین برای DirectX ، اکنون از ردیابی اشعه برای توسعه دهندگان بازی پشتیبانی می کند.
SDK 1.2.162.0 با پشتیبانی از پسوندهای ردیابی اشعه Vulkan همراه است (به دنبال مشخصات اضافی که در ماه نوامبر نهایی شد) ، و گروه Khronos خاطرنشان می کند که درایورهای تولید اکنون از AMD و Nvidia در حال ارسال هستند.
این بدان معنی است که توسعه دهندگان اکنون می توانند با استفاده از Vulkan ، که یک سربار API (با سرعت بالا) و یک استاندارد باز است که به هیچ سیستم عامل خاصی وابسته نیست ، ردیابی اشعه را در بازی ها پیاده سازی کنند (البته DirectX اختراع مایکروسافت است). ، ارائه ردیابی اشعه از طریق DXR).
گروه خرونوس اظهار داشت: “Vulkan SDK اکنون تمام م componentsلفه های لازم برای توسعه دهندگان را در اختیار دارد تا بتوانند به راحتی از پسوندهای جدید ردیابی اشعه مانند زنجیره های ابزار سایه بان جدید ، بدون نیاز به ساخت آنها از چندین مخزن استفاده کنند ، و از اعتبار سنجی اشعه در لایه های اعتبار SDK. “
سخت افزار سخت افزار
ردیابی پرتو Vulkan یک سخت افزار سخت افزاری است ، به این معنی که شما به کارت گرافیکی با شتاب سخت افزاری ردیابی اشعه در کارت مانند GPU Nvidia RTX نیازی نخواهید داشت. به عبارت دیگر ، این کارت بر روی هر کارت گرافیک اجرا خواهد شد ، اگرچه دقیقاً نحوه کارکرد آن – و اینکه بدون کمک از هسته های اختصاصی ردیابی اشعه ، چه کاری در نرخ فریم شما انجام خواهد داد – کاملاً مسئله دیگری است. از این گذشته ، ردیابی اشعه حتی با شتاب سخت افزاری نیز می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.
علاوه بر این ، Khronos اطمینان حاصل کرده است که انتقال کد ردیابی اشعه DXR به Vulkan آسان است ، که به دلایل واضح عالی است. دانیل کوچ ، صندلی Vulkan Ray Tracing TSG در Khronos (و یک مهندس ارشد نرم افزار در انویدیا) اظهار داشت: “ما با ارائه یک فوق العاده مجموعه DXR با دقت طراحی شده و یکپارچه سازی پشتیبانی ردیابی Vulkan Ray در کامپایلر منبع باز HLSL DXC به آن دست یافته ایم.”
بنابراین ، این یک گام مهم به جلو برای ردیابی اشعه از نظر دسترسی گسترده تر برای بازی ها به طور کلی است ، اما همچنین از نظر عملکرد بالقوه تقویت کننده ای که Vulcan API کم هزینه می تواند ارائه دهد.
در واقع ، همانطور که قبلاً شنیده ایم ، Vulkan ترفندهای هوشمندانه ای برای استفاده از CPU دارد که به طور بالقوه به GPU کمک می کند ، اگر پردازنده در هنگام فشار دادن کارت گرافیک با توجه به خواسته های ردیابی اشعه ، قدرت بیشتری داشته باشد. با وجود بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 که به تازگی منتشر شده است ، فشار عمده بالقوه در اجرای کامل ردیابی اشعه برای همه قابل مشاهده است ، بدیهی است که هرگونه فشار اضافی برای عملکرد بهتر مورد استقبال قرار می گیرد.
همانطور که گفته شد ، درایورهای تولیدی Vulkan از جمله پسوندهای جدید ردیابی اشعه در حال حاضر برای پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia ارسال می شوند و همچنین پشتیبانی کارت های گرافیکی Intel Xe-HPG (بازی با عملکرد بالا) هنگامی که در سال 2021 به صورت تئوری بیرون می آیند ، ارائه خواهد شد.
انویدیا علاوه بر ارائه درایور Game Ready جدید خود ، نسخه پشتیبان بازی Quake II RTX را برای پشتیبانی از ردیابی اشعه Vulkan به روز کرده است ، بنابراین می توانید همین حالا یک چرخش به آن ببخشید – همراه با تسهیلات بنچمارک که به شما امکان می دهد سرعت کار را ببینید GPU شما
منبع: tadrisriazi-news.ir