بلوک سیلندر RB26 از جنس چدن (Cast Iron) و سرسیلندر آن آلومینیومی است. همچنین رینگ آلومینیومی و تایر پهن برای حفظ تعادل در سر پیچها مورد استفاده قرار گرفته و در داخل خودرو چرم بکار رفته که نمای زیبایی به سرسیلندر عظام نیسان اتاق می دهد. همچنین سوپاپها به فارسی این چنین تعریف شده اند: قطعه پولکی شکل که با قرار گرفتن بر روی سرسیلندر دریچه ها را سد می کند. تجهیزات داخلی پاترول پس از آن به شدت تغییر کرد تا حدی که دیگر پاترول تنها خودرویی برای عبور از جادههای ناهموار نبود، بلکه به خودرویی لوکس با قابلیتهایی فراوان برای تمام سلیقهها بدل شده بود. پس تمام قطعات متصل به منیفولد را بررسی و محکم سرسیلندر قائم کنید . در بخش اول، سه موتور ۲ لیتری ، ۲٫۴ لیتری و ۲٫۵ لیتری از سری موتورهای RB شرکت «نیسان» مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش به بررسی RB26، RB28 و سرسیلندر پژو 2000 RB30 می پردازیم. آن مدل های که به موتور TU۵ مجهز هستند در بسیاری از موارد در بخش کاتالیزور دچار سرسیلندر و اجزای آن نقص می شوند. انتقال وزن موتور به عقب در هنگام شتاب زیاد مثبت است اما این انتقال برای تک چرخ زدن ناخواسته حتی زمانی که یک نفر نیز ترک موتور سوار است، کافی نیست.

سرسیلندر تیپ 5
نوع تایر در این خودرو ۱۸۵/۶۵R15 بوده و فشار باد تایر۳۰ تا ۳۲ PSI است که در خودروهای گاز سوز تا ۳۵ PSI خواهد بود که باید هنگام سرد بودن باد تایر را تنظیم کرد. وقتی موتور سرد است ترموستات بسته می شود تا از گردش آب جلوگیری کند. طرز بستن ترموستات : پس از خرید و اطمینان از سالم بودن آن ترموستات در محل مخصوص خود قرار داده و پس از اندود کردن واشر آن با گریس پیچهای پوسته آلومینیومی را بصورت مساوی و به وسیله آچار بوکس سفت مینمائیم رعایت احتیاط برای جلوگیری از شکستن پوسته لازم است. نکته حائز اهمیت دیگر در خصوص رینگ پیستون آن است که این قطعه در انواع شیاردار، سوراخدار یا چاکدار از مصرف غیرضروری و اضافی روغن جلوگیری کرده و اجازه نمیدهند که روغن بر روی پیستون پخش شود. گیربکس یا همان جعبه دنده ای خودرو از نوع BE3/5N 5 سرعته می باشد که در دنده ۴و۵ اوردرایو است بیشترین گشتاوری که این گیربکس می تواند انتقال دهد ۱۸۰ نیوتن متر می باشد.

عزیزانی که روای سال دارن کمک کنن بخرم یا نخرم؟ سیستم تعلیق این خودرو در چرخهای جلو از نوع مستقل Macpherson شامل فنر لوله ای و کمک فنرهای هیدرولیکی یک پارچه به همراه میل موج گیر است. سیستم تعلیق عقب نیز مستقل از نوع تورشن بار شامل دو ژامبون، فنرهای پیچشی به طور عرضی و کمک فنرهای هیدرولیکی است. اجزاء متنوع شمع خودرو را مطابق آنچه در تصویر زیر نمایش داده شده شامل ترمینال، الکترود مثبت، الکترود منفی، عایق سرامیکی، پایه، واشرها، گپ و … ارزش حرارتی سوخت برابر است با مقدار انرژی ای که به ازاء جرم واحد سوخت در اثر اشتعال سوخت به موتور داده میشود، هر چه مقدار ارزش حرارتی سوخت بالاتر باشد میزان انرژی ورودی به موتور بالاتر میرود و توان خروجی موتور بالاتر میرود. دقت کنید استفاده از رینگ با ابعاد بزرگ تر نسبت به استاندارد خودرو باعث افزایش سرعت می شود به طوریکه سرعت نشان داده شده در داشبورد کمتر سرعت واقعی خواهد بود اصولا تغییراتی که در کمپانی ایجاد می شود بر اساس محاسبات و تغییرات از پیش تعیین شده است.

سرسیلندر دوو ماتیز
استارت این خودرو موتور الکتریکی ۱۲ ولتی می باشد با توانی ۰.۹ kw است. نقص و خرابی سیستم خنک کاری منجر به افزایش دمای موتور می گردد. بسته بودن سوپاپ تا پایان مرحله قدرت ادامه پیدا میکند در این لحظه با شروع حرکت پیستون به به سمت بالا سوپاپ دود هم باز شده و تا رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالا باز میماند . آلترناتور که حرکت خود را از موتور به وسیله تسمه می گیرد به هنگام روشن بودن موتور ولتاژی برابر ۱۴ولت و شدت جریانی معادل با ۸۰ آمپر را سرسیلندر موتور 150 تولید می کند. سیستم ترمز این خودرو هیدرولیکی دومدار ضربدری مجهز به بوستر خلائی است که نیروی پای راننده را به هنگام ترمز گیری افزایش می دهد. آنتن برقی نیز تعویض شده و به گفته ایران خودرو نوع منعطف و بهتری استفاده شده است نصب رینگ های آلومینیومی هم یکی دیگر از تفاوتهای ظاهری این سمند است. رینگ استاندارد از نوع فولادی J156 و در نوع انتخابی آلومینیومی J156.5 است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از سرسیلندر استوک ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.