سه گزینه برای استراتژی IT سال آینده


بسیاری از سازمان ها در حال بررسی چگونگی استفاده حداکثر با کمترین هزینه در سال 2021 هستند.

چالش این است که مقدار زیادی از هزینه های ثابت در ارتباط با پشتیبانی و حفظ فناوری اطلاعات موجود شرکت وجود دارد. کاهش این هزینه ممکن است سرراست نباشد ، زیرا برخی از محصولات شرکت به پایان عمر خود رسیده اند ، به این معنی که دیگر پشتیبانی نخواهند شد.

اخیراً به روز شده اولویت های IT هفتگی کامپیوتر / TechTarget نظرسنجی ، که از 120 متخصص فناوری اطلاعات در مورد برنامه های خود برای 12 ماه آینده س askedال کرد ، نشان داد که 57 درصد به دنبال اقدامات ابتکاری در زمینه مدرن سازی هستند. این نشان می دهد که ، علی رغم محدودیت در هزینه ها ، CIO ها و ر ofسای IT سعی می کنند با ابتکارات اصلی IT در سال 2021 پیش بروند.

با این حال ، سازمان ها به سختی در یافتن مهارت های مورد نیاز برای استقرار نرم افزار جدید شرکت تلاش می کنند.

به عنوان مثال ، در تقاضاهای اخیر آزادی اطلاعات که به استفاده از نرم افزار سازمانی اوراکل در سازمان های بخش دولتی اشاره شده است ، مشخص شده است که بسیاری از نسخه های قدیمی محصولات اوراکل استفاده می کنند. Claremont ، ارائه دهنده خدمات مدیریت شده اوراکل مستقل بریتانیا ، 31 مقام محلی دولت و ارگانهای بخش عمومی را در استفاده از Oracle Enterprise Business Suite (EBS) متهم کرد و دریافت که فقط 10٪ در R12.2 ، آخرین نسخه Oracle از EBS کار می کنند. 10٪ دیگر گفتند که در حال ارتقا به R12.2 هستند.

اوراکل گفته است که پشتیبانی برتر از EBS R12.1 در دسامبر سال 2021 پایان می یابد ، این بدان معنی است که مقامات محلی و نهادهای عمومی که با R12.2 کار نمی کنند فقط یک سال برای ارتقا دارند. اجرای نسخه پشتیبانی نشده به این معنی است که سازمان می تواند با چالش های قابل توجهی روبرو شود و بدون تعمیر و نگهداری تضمینی و به روزرسانی ، از جمله اصلاحیه های امنیتی مهم ، در نرم افزار EBS خود باقی بماند.

به عنوان مثال ، Claremont گفت ، در آوریل 2020 ، اوراکل در مجموع 405 وصله امنیتی ایجاد کرد. هشدار داد ، عدم بروزرسانی می تواند مقامات محلی و اطلاعات کارمندان آنها را در برابر مسائل قانونگذاری و امنیتی آسیب پذیر کند.

مارک ویویان ، مدیرعامل Claremont ، گفت: “مقامات محلی برای جلوگیری از هرگونه رعایت موارد امنیتی و جلوگیری از هجوم به بازار ، باید اکنون روند ارتقا را آغاز کنند. فقط تعداد کمی از فروشندگان قادر به کمک در زمینه بروزرسانی هستند و از آنجا که متوسط ​​ارتقا شش تا نه ماه طول می کشد ، کمبود منابع برای برخی از سازمان ها مسئله ساز خواهد شد. “

این داستان مشابه برای سازمانهایی است که از SAP به عنوان سیستم اصلی برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) خود استفاده می کنند.

مهارت های خارجی را منبع کنید

در اوایل ماه نوامبر ، گروه کاربری SAP انگلستان و ایرلند (UKISUG) نتایج یک نظرسنجی را گزارش داد که نشان داد تقریباً دو سوم (63٪) سازمان ها نگران کوتاه شدن مهارت های SAP در آینده هستند. مانند آخرین مهلت پشتیبانی برای سازمانهایی که از Oracle EBS استفاده می کنند ، پشتیبانی از SAP Enterprise Core Component 6.0 نیز در سال 2027 به پایان می رسد.

مطالعه UKISUG نشان داد که توسعه و کسب مهارت SAP مورد توجه فزاینده سازمانهایی است که قصد دارند به S / 4 Hana ، جایگزین SAP برای ECC منتقل شوند. طبق UKISUG ، تقریباً سه چهارم (73٪) سازمانها نگران بودند که فقدان مهارتهای موجود بر سرعت حرکت سازمان آنها به SAP S / 4 Hana تأثیر بگذارد.

ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) می توانند به سازمان ها کمک کنند تا مشکل کمبود مهارت را حل کنند. سیمون راتکلیف ، مشاور اصلی در Ensono ، که خدمات مدیریت شده را برای SAP ارائه می دهد ، گفت: “برای بسیاری از سازمان هایی که قصد دارند به عنوان خانه های SAP ادامه دهند ، کمبود مهارت همچنان یک چالش است. هر کسب و کار بسته به شرایط خود روشهای مختلفی برای مدیریت این چالش خواهد داشت. “

راتکلیف اظهار داشت که بسیاری از سازمان ها می توانند از تکمیل تیم های SAP داخلی خود با یک SME بهره مند شوند.

طبق گفته Ensono ، فقط در مدت سه سال ، بیش از یک سوم مشتریان SAP از یک SME برای مدیریت نمونه کارهای SAP خود استفاده خواهند کرد. انسونو گفت ، تیم های داخلی نقش اندکی کاهش یافته ای دارند و شرکت های خدمات حرفه ای و پیمانکاران فردی نیز مسئولیت کاهش یافته را بر عهده می گیرند.

پشتیبانی از محصولات پشتیبانی نشده را گسترش دهید

برخی از سازمان ها قرارداد پشتیبانی نرم افزار سازمانی خود را به یک ارائه دهنده شخص ثالث تغییر می دهند ، زیرا برای بسیاری از افراد ، ارتقا software نرم افزار سازمانی در این زمان های ریاضت اقتصادی بیش از حد سوال است.

تحقیقات Forrester برای ارائه دهنده پشتیبانی شخص ثالث Origina تخمین زده است که نگهداری نرم افزار و هزینه اشتراک 17٪ بودجه IT سازمان ها را اشغال می کند.

این شرکت تحلیلگر پیشنهاد کرد که تعویض قرارداد تعمیر و نگهداری و پشتیبانی نرم افزار سازمانی به ارائه دهندگان شخص ثالث راهی موثر برای صرفه جویی در هزینه های نگهداری نرم افزار است. این گزارش گزارش داد که استفاده از گزینه شخص ثالث برای پشتیبانی نرم افزار سازمانی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

تحقیقات انجام شده توسط فورستر نشان داده است كه تقریباً 80٪ از تصمیم گیرندگان می گویند كه شركتهای آنها با ارائه دهنده نرم افزار سازمانی و یك شركت شخص ثالث قرارداد تعمیر و نگهداری نرم افزار دارند. 7٪ دیگر گزارش دادند که منحصراً با ارائه دهندگان پشتیبانی و نگهداری شخص ثالث کار می کنند.

بخش کوچکی (14٪) فقط از ارائه دهنده نرم افزار سازمانی خود برای نگهداری نرم افزار استفاده می کنند. طبق گفته فارستر ، در این میان ، حدود یک سوم در حال بررسی یا تصمیم به تغییر یک ارائه دهنده شخص ثالث هستند.

هوش مصنوعی را در نظر بگیرید

به گفته جان دیوید لاولوک ، معاون تحقیق برجسته در گارتنر ، CIOs باید ارزیابی کنند که چگونه ارزش سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات را اندازه می گیرند. وی گفت: “قبل از همه گیری ، بیشتر سازمان ها استراتژی های دیجیتالی خود را با سرعت ثابت به پیش می بردند.” “راه پیش رو در سال 2021 این است که سازمانها به جای کاهش سرعت ابتکارات تجارت دیجیتال خود و تأمین بودجه ابتکارات خود را با هدایت منابع مالی از سایر حوزه های فناوری اطلاعات ، به جای کاهش دهند.”

برای روسای مشاغل که سعی در بردن سریع دارند ، بازگشت سود سالها فایده فوری ندارد و لاولاک معتقد است که “بازگشت به پول نقد” معیار بهتری است.

مک کینزی اخیراً به بررسی درآمد قبل از مالیات و بهره (Ebit) 2395 شرکت با استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای استفاده از آن پرداخته است. وضعیت هوش مصنوعی 2020 گزارش. این تحقیق نشان داد که ، برای کسانی که از هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می کنند ، هوش مصنوعی به کسب و کار کمک می کند تا 5٪ Ebit خود را افزایش دهد.

طبق نظرسنجی مک کینزی ، در نیمی از عملکردهای تجاری ، سهم بیشتری از پاسخ دهندگان افزایش درآمد حاصل از استفاده از هوش مصنوعی را نسبت به نظرسنجی قبلی مک کینزی هوش مصنوعی گزارش کرده اند ، در حالی که درآمد در اکثر عملکردهای دیگر ثابت مانده است.

سازمان ها می توانند با برون سپاری بخش هایی از نرم افزار سازمانی خود به SME ها ، به آنها كمك كنند تا سیستم عامل هایی را كه به پایان پشتیبانی خود می رسند ، نوسازی كنند. همانطور که تحقیقات Forrester نشان می دهد ، آنها همچنین باید از یک ارائه دهنده پشتیبانی شخص ثالث استفاده کنند ، این بدان معنی است که آنها می توانند پلت فرم قدیمی را برای مدت طولانی تری بدون صرف هزینه های عمده پروژه ارتقا software نرم افزار سازمانی اجرا کنند.

خواه ارتقا an به کمک MSP باشد یا قرارداد پشتیبانی نرم افزار شخص ثالث جدید ، استراتژی IT کم و بیش یکسان است – جایگزین یک پلت فرم سازمانی با یک سیستم عامل جدیدتر یا قرارداد پشتیبانی موجود را با یک سوم جدید جایگزین کنید – قرارداد پشتیبانی حزب.

جالبتر از همه ، آنچه مک کینزی یافته است. رقم 5٪ منسوب به هوش مصنوعی چیزی است که نباید کنار گذاشته شود ، به ویژه اگر چیزی واقعاً بتواند چنین بازدهی را برای تجارت به همراه داشته باشد.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>