[ad_1]

مدیر ارشد داده (CDO) یکی از بیشترین تقاضای مناصب اجرایی است. تعداد شرکت های استخدام CDO از سال 2012 بیش از چهار برابر شده است. تحلیلگر گارتنر تخمین می زند که 90 درصد سازمان های بزرگ اکنون CDO دارند.

دلیل رشد در انتصابات CDO ساده است – شرکت ها بیش از هر زمان دیگری اطلاعات جمع آوری می کنند و استفاده موثر از این اطلاعات برای ایجاد یک مزیت رقابتی بسیار مهم است. این روندی است که به سودامان Thoppan Mohanchandralal ، مدیر ارشد داده و تحلیل در شرکت مالی Allianz Benelux شباهت دارد.

او یک مدیر داده باتجربه است و قبلاً در IBM ، ING و BNP Paribas کار کرده است. Thoppan در ژوئیه 2017 به آلیانز نقل مکان کرد و به سازمان کمک می کند تا دارایی های داده خود را ایجاد کند و سپس از آن بهره برداری کند. او با تأمل در دانش به دست آمده در طول حرفه خود ، مشاوره مستقیمی برای سایر رهبران مشتاق داده دارد: “فقط بیش از حد مرتبط باشید.”

تاپپان می گوید CDO ها با تمرکز بر اهداف تجاری می توانند ارتباط آنها را تضمین کنند. وی می گوید بهره برداری م ofثر از داده ها بیش از آنکه صرف خرید ابزارهای مناسب فناوری باشد ، بیشتر در مورد درک نیازهای مشتریان است. Thoppan این تجربه را به صورت روزمره عملی می کند.

“هنگامی که من در ING ، BNP Paribas و IBM بودم ، چیزی که بیش از هر چیز دیگری یاد گرفتم این است که داده ها یک موضوع تجاری است – و به همین دلیل من فکر می کنم من در Allianz در سایر کشورها بسیار موفق تر هستم. در اینجا ، من این فرصت را پیدا کردم که داده ها را آنطور که باید ، درمان کنم. من استراتژی تجارت را برای تبدیل داده های خود به دارایی اعمال می کنم. “

به عهده گرفتن رویکرد پیشگامانه

Thoppan در نقش منطقه ای خود ، مدیر ارشد داده و تجزیه و تحلیل بلژیک ، هلند و لوکزامبورگ است و مستقیماً به مدیر عامل بنلوکس گزارش می دهد. تغییر در رهبری سازمان در آوریل 2017 با حکم گروه گسترده تری انجام شد که منطقه بنلوکس در آلیانز باید رشد و سودآوری خود را بهبود بخشد.

مدیر عامل منطقه مشتاق استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای تحقق این تغییر بود. وی می خواست از داده ها برای کمک به شرکت در قیمت گذاری خدمات خود به صورت رقابتی ، پیش بینی خطر پذیرش مشتری جدید ، اطمینان از خدمات دهی به بهترین شکل ممکن و ایجاد سیاست تحمل صفر برای کلاهبرداری استفاده کند. این یک تغییر جهت بود که در Thoppan ظاهر شد.

وی می گوید: “برای انجام این کارها ، داده ها باید مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما به روشی کاملاً متفاوت از آنچه به طور سنتی اتفاق افتاده بود.” “این چیزی بود که صدای آن را خیلی دوست داشتم و همین دلیل انتقال من از BNP Paribas به آلیانز است. آنها می خواستند یک استراتژی مبتنی بر حمله برای داده ها بسازند ، نه یک استراتژی که برای دفاع ساخته شده باشد. “

“در آلیانز ، من این فرصت را پیدا کردم که داده ها را آنطور که باید ، درمان کنم. من استراتژی تجارت را برای تبدیل داده های خود به دارایی اعمال می کنم “

سودامان Thoppan Mohanchandralal ، آلیانز بنلوکس

تاپپان بیشتر وقت خود را صرف ساخت و استقرار سیستم ها و خدمات هوش مصنوعی (AI) می کند. Thoppan و تیم وی با هدایت مدیر عامل منطقه ، طیف وسیعی از آنچه را وی به عنوان راه حل های پیشرو در صنعت داده می نامد ، با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای تجارت بیمه به کار برده اند.

تیم داده این کار را به عنوان یک واحد جداگانه در تجارت آلیانز بنلوکس به اتمام می رساند. Thoppan می گوید این تنظیم ابتکاری به او امکان می دهد تا اطمینان حاصل کند که تیم محصولات خلاقانه با هدایت اطلاعات را مطابق با نیازهای شرکت توسعه می دهد.

او می گوید: “من فرصتی پیدا کردم که در یک سازمان فعلی مانند آلیانز باشم ، اما یک واحد راه اندازی کنم که پیکربندی می کند که چگونه بیمه در تجارت انجام می شود.” “من که مستقیماً برای مدیر عامل منطقه کار می کنم ، بهترین صندلی را در خانه می گیرم تا از دیدگاه شغلی از او بیاموزم ، در حالی که مهارت های علم داده و تجزیه و تحلیل داده های خود را به میز می آورم.”

تاپپان می گوید این موقعیت در سازمان به او این امکان را می دهد تا روی آنچه که بیشترین اهمیت را دارد – ایجاد ارزش – تمرکز کند. این نقشی است که او از آن لذت می برد: “ازدواج با این دو چیز ، دانش داده و مهارت داده ، برای هدف قرار دادن نتایج کسب و کار به طور کامل در حلقه های تیز ، اما به حداکثر رساندن ارزش ، برای من یک رویا است که به حقیقت می پیوندد – من بهترین لحظات شغل من

ارائه محصولاتی که به تجارت کمک می کنند

با بازگشت به سه سال اول حضور خود در آلیانز بنلوکس ، Thoppan می گوید که او به ایجاد یک گام تغییر در نحوه استفاده بینش و ایجاد شرکت مالی کمک کرده است.

“سازمان امروز بیش از چند سال پیش اطلاعات را درک می کند. بنابراین فرهنگ داده ما ، و استراتژی های پیرامون آن ، واقعاً کارساز بوده اند. ” “ما در سفر هستیم ، اما آلیانز بنلوکس را از آنچه در گذشته بود به یک سازمان داده محور تبدیل کرده ایم.”

“ازدواج با علم داده و مهارت های داده برای هدف قرار دادن نتایج کسب و کار به طور کامل در حلقه های تیز ، اما به حداکثر رساندن ارزش ، برای من یک رویا است که به حقیقت می پیوندم – من بهترین لحظات شغلی خود را می گذرانم”

سودامان Thoppan Mohanchandralal ، آلیانز بنلوکس

تیم داده ها محصولات یادگیری ماشین را در طیف وسیعی از زمینه ها از جمله قیمت گذاری ، کشف تقلب ، ریسک مشتری و فرآیندهای رسیدگی به ادعاها تولید کرده است. در کل ، در سه سال گذشته 70 دارایی داده به علاوه تحویل داده است.

Thoppan می گوید این تیم در حال حاضر در زمینه تولید محصولات و خدمات مبتنی بر داده در سرتاسر گروه آلیانز در سطح جهانی بهترین کمک کننده است. “در چنین بازه زمانی کوتاهی ، داشتن 70 دارایی به اضافه استفاده شده بسیار شگفت آور است. من از تیمم بسیار خوشحالم و افتخار می کنم. ”

این تیم جوایزی را برای محصولات داده ای که ایجاد کرده است برنده شده است و اکنون به دنبال ثبت برخی از پیشرفت ها است. او می گوید: “من برای ساختن این بخش از داده های شرکت وارد شده ام – و این به طرز بسیار خوبی اتفاق می افتد.” “ما در حال ارائه نتایج هستیم. ما قطعاً خود را بعنوان یکی از برترین دفاتر تجزیه و تحلیل داده در این شرکت محک می زنیم – و این نیز شناخته می شود. “

ایجاد اصول برای راه حل های هوشمندانه

تاپپان می گوید سه سال گذشته در مورد ساخت آنچه او “خط مونتاژ برای داده” می خواند بوده است. اکنون ، با وجود فرآیند اساسی تولید ، او می گوید وقت آن است که سرعت تحویل را افزایش دهیم و در مورد نسل بعدی خدمات مبتنی بر داده که تیم تجزیه و تحلیل برای کسب و کار ارائه می دهد ، فکر کنیم.

وی می گوید: “ما هنوز تعداد قابل توجهی راه حل در دست راه داریم كه دارایی هایی هستند كه در حال ساخت هستند.” “برای سال آینده ، من به دنبال ایجاد راه حل های پایان به پایان و صفر برای تجارت هستم. ما تقریباً آنجا هستیم ، اما هنوز به یک سال دیگر زمان نیاز داریم – و من فکر می کنم طی 12 تا 18 ماه در نقطه ای که می خواهم خواهیم بود. من مشتاقانه منتظر آن لحظه هستم. “

Thoppan می گوید معماری داده های شرکت نقشی اساسی در این پیشرفت های مداوم بازی خواهد کرد. این چشم انداز معماری دارای دو اصل اساسی است. اولین مورد این است که تولیدکنندگان داده ها ، ناشران ، مصرف کنندگان و مشترکان را از هم جدا کنید ، بنابراین تیم تجزیه و تحلیل می تواند آگاهی حتی قوی تری از اینکه چه کسی به چه نوع بینشی نیاز دارد و چه زمانی ایجاد کند.

اصل دوم شامل ایجاد یک کارگزار داده است. برای هر موضوع داده ، یک منبع اطلاعاتی واحد وجود دارد. گرچه این یک مفهوم ساده است ، اما درک این مفهوم در یک محیط بزرگ سازمانی ، که در آن مقدار زیادی داده وجود دارد ، با سالها داده تاریخی ، همیشه آسان نیست. به طور خلاصه ، اطمینان از وجود منبع واحد داده پیچیده است.

“در تفکر ما در زمینه معماری داده ، ما یک کارگزار داده داخلی خواهیم داشت که شما – به عنوان یک مصرف کننده یا مشترک داده – می توانید دقیقاً از کجا منبع طلایی بپرسید. این کارگزار داده آن را برداشته و به شما می دهد. قبل از این اتفاق ، کارگزار همچنین اطمینان حاصل خواهد کرد که توافق نامه ای برای کیفیت داده ها ، استفاده از داده ها و تحویل داده ها وجود دارد. “

ساختن راه حل های مقیاس پذیر داده

Thoppan می گوید این معماری داده های جدا شده و به وسیله کارگزار به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که طراحی از طریق عنصر اصلی بهره برداری شرکت از اطلاعات است. داده های خام و ساخت یافته خام در یک دریاچه داده نگهداری می شود. Allianz Benelux از فناوری انبار داده مبتنی بر ابر از متخصص فناوری اطلاعات Snowflake استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که این اطلاعات از نظر زمینه ، قابل استفاده و قابل کنترل است. تاپپان می گوید ماهیت سیستم مبتنی بر ابر بسیار مهم است.

“انبار داده باید مقیاس پذیر و کشسان باشد – و اینجا جایی است که Snowflake وارد تصویر می شود. چرا مقیاس پذیر بودن و کشسانی بودن آن برای ما مهم است؟ از آنجا که مقررات در بیمه بسیار قوی تر می شوند به گونه ای که ما باید تمام معاملات را نیز حساب کنیم ، نه تنها در سال جاری ، بلکه برای سال های گذشته نیز “.

تاپپان می گوید شرکت وی به توانایی مدیریت انواع داده ها در یک دوره 30 ساله نیاز دارد. پیش بینی ها و پیش بینی هایی که شرکت برای آینده انجام می دهد شامل پردازش مقدار زیادی داده است. در حالی که تقاضا می تواند در زمان های خاص – مانند تعطیلی ماهانه و سه ماهه – به حداکثر برسد ، اما این نیاز نیز می تواند به سمت پایین در نوسان باشد. این جایی است که فناوری مبتنی بر ابر مقیاس پذیر دارای یک مزیت بزرگ است.

“انبارهای داده سنتی برای انجام این کارها بسیار گران هستند – و به همین دلیل است که ما واقعاً به Snowflake احتیاج داریم. این یک فناوری است که دارایی و قابلیت پایگاه داده را با هم جمع می کند و جنبه انعطاف پذیری و مقیاس پذیری مورد نیاز را برای ما به ارمغان می آورد. “

تصمیم گیری عالی با داده ها

Thoppan با در اختیار داشتن معماری داده مناسب ، می گوید اهداف تیمش برای چند سال آینده مربوط به کمک به سازمان در قضاوت تغییر بازی است.

“امروز ما در حال کار بر روی داده ها هستیم. فردا ما در حال تصمیم گیری هستیم. ما سعی خواهیم کرد کیفیت تصمیمات اتخاذ شده را درک کنیم و بر اساس آن ، تلاش خواهیم کرد تا روندهای خود را در جهت پیشرفت ادامه دهیم. “

Thoppan قبلاً به اثبات ارزش یک مدیر داده قوی برای تجارت خود کمک کرده است. با این حال ، در بسیاری از موارد ، نقش CDO همچنان نامشخص است ، با شركت مشاور NewVantage Partners كه تنها 28٪ از روسای داده ها معتقدند كه این نقش “موفقیت آمیز و تثبیت شده” است.

از تجربیات خود در آلیانز بنلوکس ، Thoppan اظهارات قبلی خود را تکرار می کند – CDO های مشتاق ابتدا باید بر اهداف تجاری تمرکز کنند و دوم اینکه انتخاب های فناوری.

“من استراتژی تجارت را برای تبدیل داده های خود به دارایی اعمال می کنم – در غیر این صورت من اقیانوس را می جوشانم. اگر فقط داده ها را به عنوان یک موضوع IT در نظر بگیرید ، فقط اقیانوس را می جوشانید – و هرگز تمام نمی شود. شما باید بر روی آنچه واقعاً تجارت به آن نیاز دارد تمرکز کنید. “

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir