[ad_1]

نتایج نظرسنجی جهانی مک کینزی امسال ، وضعیت هوش مصنوعی در سال 2020، پیشنهاد می کند که سازمان ها از هوش مصنوعی (AI) به عنوان ابزاری برای تولید ارزش استفاده می کنند.

بررسی امسال نشان داد که تعداد کمی از پاسخ دهندگان از صنایع مختلف 20٪ یا بیشتر از درآمد سازمان خود را قبل از بهره و مالیات (EBIT) به هوش مصنوعی نسبت می دهند.

مک کینزی گزارش داد که این شرکتها قصد دارند در پاسخ به شیوع ویروس کرونا ، حتی بیشتر در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند ، که نشان می دهد بین سازمانهای منجر به استقرار هوش مصنوعی و اکثر شرکتهایی که در تلاشند از این فناوری استفاده کنند ، شکاف بیشتری وجود خواهد داشت.

این بررسی نشان داد که بیشترین سهم پاسخ دهندگان افزایش درآمد موجودی و بهینه سازی قطعات ، قیمت گذاری و تبلیغات ، تجزیه و تحلیل خدمات مشتری و پیش بینی فروش و تقاضا را گزارش می دهند.

به گفته مک کینزی ، زمینه های استفاده از هوش مصنوعی که معمولاً منجر به کاهش هزینه می شود ، بهینه سازی مدیریت استعداد ، اتوماسیون مرکز تماس و اتوماسیون انبار است. بیش از نیمی از پاسخ دهندگانی که هوش مصنوعی را در این مناطق مستقر کرده اند گفتند که هزینه ها را کاهش داده اند.

به گفته مک کینزی ، سازمان هایی که در استفاده از هوش مصنوعی برای رشد کسب و کار پیشگام بوده اند ، به تعدادی از روش های متداول روی می آورند.

به طور خاص ، مک کینزی دریافت که رهبران باید منابع بیشتری را به ابتکار عمل هوش مصنوعی اختصاص دهند. این مطالعه نشان داد که عملکرد بالای هوش مصنوعی بیش از همتایان خود بیشتر بودجه دیجیتال خود را در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند و به احتمال زیاد در سه سال آینده سرمایه گذاری هوش مصنوعی خود را افزایش می دهند.

مجریان بالا همچنین توانایی توسعه برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی را دارند و به طور کلی نیروی کار بیشتری از مهندسان داده ، معماران داده و مترجمان نسبت به شرکت هایی دارند که در استفاده از هوش مصنوعی پیشرفت چندانی ندارند.

به گفته مک کینزی ، آنها همچنین بسیار بیشتر از دیگران می گویند که شرکت هایشان یک پلت فرم استاندارد به پایان برای علم داده های مرتبط با هوش مصنوعی ، مهندسی داده ها و توسعه برنامه ها ساخته اند.

مایکل چوی ، یکی از شرکای موسسه جهانی مک کینزی ، در مورد یافته ها گفت: “آنچه در گذشته در مورد” پیگیری پول “گفتیم تا دریابیم که AI هنوز در سازمانها ارزش افزوده دارد همچنان صادق است.

“همچنین واضح است که ما هنوز در روزهای ابتدایی استفاده از هوش مصنوعی در تجارت هستیم ، با کمتر از یک چهارم پاسخ دهندگان تأثیر قابل توجهی را مشاهده می کنیم. این تعجب آور نیست – دستیابی به تأثیر در مقیاس هنوز هم برای بسیاری از شرکت ها فرار است ، نه تنها به دلیل چالش های فنی بلکه به دلیل تغییرات سازمانی مورد نیاز. “

در حالی که سازمانهای بخش IT و مخابرات از استقرار AI بیشترین بهره را برده اند ، مک کینزی گزارش داد که سازمانهای خارج از فناوری نیز به لطف AI 20 درصد افزایش درآمد را تجربه کرده اند. چوی افزود: “برای هر شركت این امکان وجود دارد كه مقدار قابل ملاحظه ای ارزش آن را از هوش مصنوعی دریافت كند ، اگر به طور م inثر و به روش قابل تكرار قابل استفاده باشد.”

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir