[ad_1]
طی چند ماه گذشته ، سازمان ها به طور قابل توجهی بر تثبیت عملیات و اطمینان از تحمل طوفان همه گیری جهانی متمرکز شده اند. اکنون ، وقتی برخی از ظاهر آرامش شروع به بازگشت می کند ، آنها می توانند شروع به بررسی موارد بعدی کنند و تأثیر طولانی مدت بر تحولات دیجیتالی خود را ارزیابی کنند. گزارش معیار اتصال MuleSoft در سال 2020 نشان داد که در ابتدای سال ، 92 درصد سازمان ها از قبل دست به ابتکار عمل تبدیل دیجیتال می زدند یا در 12 ماه آینده برنامه ریزی می کردند. برای برخی ، همه گیری ها با تمرکز بر ایجاد ثبات ، این تلاش ها را کند خواهد کرد ، اما برای برخی دیگر ، این یک کاتالیزور بوده است که تحول دیجیتالی آنها را بیش از حد شارژ کرده است.
شتاب دادن به آینده ای دیجیتالی تر
صرف نظر از اینکه در کدام اردوگاه قرار می گیرند ، ضروری است که سازمانها شروع به برنامه ریزی برای آینده کنند که ما از این بحران خارج می شویم. وقتی به آینده نگاه می کنیم ، واضح است که دنیایی که وارد آن می شویم همان جهانی نیست که در سال 2019 ترک کردیم و بعید است به این زودی ها به آن حالت “عادی” برگردیم. خواسته های مشتری و کارمند همچنان تغییر خواهد کرد و با تکامل همه گیر در مناطق مختلف به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود – و دیجیتال کلید موفقیت خواهد بود.
سازمانهایی که از قبل پایه و اساس چابکی دیجیتال را داشتند بهترین شرایط را داشتند که با شروع همه گیری سریع سازگار شوند و ما از آن زمان شاهد بوده ایم که بسیاری دیگر سعی در تقلید از این توانایی را دارند ، زیرا ابتدا به دنبال ایجاد ثبات و سپس رشد مجدد رشد هستند. برای انجام این کار ، سازمان ها باید ابتکارات خود را در زمینه تغییر شکل دیجیتال تقویت کرده و توانایی های لازم برای چابک تر و پاسخگو بودن را دو برابر کنند. چهار مرحله اساسی وجود دارد که می توانند برای حمایت از آن سفر بردارند.
مرحله اول: وضعیت را بررسی کنید.
سازمان ها باید با ممیزی سیستم ها و فرایندهای زیرساخت IT خود ، شناسایی کنند تا چقدر واقعاً چابک هستند و جایی برای پیشرفت وجود دارد. طبیعی است که تعداد برنامه های کاربردی سازمانها با رشد خود به طور تصاعدی افزایش می یابند ، اما بدون هیچ گونه بررسی ، این می تواند به ناکارآمدی قابل توجهی کمک کند. بنابراین آنها باید بر روی هر زمینه تکثیر متمرکز شوند و به دنبال حذف این موارد باشند.
به عنوان مثال ، آیا تیم ها از چندین سیستم مجموعه داده ضبط یا همانند سازی استفاده می کنند؟ سازمان ها همچنین باید سنجش کنند که کدام وظایف بیشتر به نتایج کسب و کار کمک می کنند و آیا می توان سیستم یا فرایندی را برای کاهش بدهی فنی حذف کرد. از طریق این فرآیند ، گفتگوهای صریح و ارتباط روشن بین ذینفعان مختلف در مورد آنچه انجام شده است و چه فرایندهایی می تواند بهبود یابد ، امری حیاتی است.
مرحله دوم: تراز شده و به جلو حرکت کنید.
گام بعدی این است که مشخص کنید نقشه راه فناوری اطلاعات برای حالت بعدی به چه صورت است. این امر مستلزم همسویی بین ذینفعان اصلی است و می توان با ایجاد یک مرکز فعال سازی (C4E) ، با یک تیم تخصصی که وظیفه رانندگی تغییر مدل فناوری اطلاعات را دارد ، بهترین پشتیبانی را داشت. C4E اهداف مشخصی را ایجاد می کند و رهبری را برای تیم های تجاری و فنی در طول تغییر فراهم می کند.
پس از تاسیس این تیم C4E ، به اولویت های کاری خود نیاز دارد – به عنوان مثال ، ممکن است اهدافی برای افزایش کار از راه دور ، اتوماسیون فرآیندهای دستی بیشتر یا کسب قابلیت های دیجیتالی جدید وجود داشته باشد. این اولویت ها بر تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیریت فناوری اطلاعات تأثیر خواهد گذاشت ، بنابراین شفافیت و برقراری ارتباط در کل روند اساسی است.
مرحله سوم: شکاف های تقاضای کوتاه مدت را شناسایی کنید.
طی چند ماه گذشته ، بسیاری از سازمان ها مجبور شده اند بر روی وظایف با بالاترین اولویت مورد نیاز برای زنده ماندن تمرکز کنند. اکنون ، با از بین رفتن بی درنگ پاسخ اولیه آنها به بیماری همه گیر ، سازمان ها می توانند وقت بگذارند و هرگونه کاستی بین نیازهای مشتری و قابلیت های تحویل آنها را شناسایی کنند و شروع به رفع شکاف کنند. برای انجام این کار با کارآیی بیشتر ، مشاغل می توانند از دارایی های تلفیقی قابل انعطاف برای ارائه تجارب ، محصولات و خدمات متصل بسیار سریعتر استفاده کنند.
مرحله چهارم: برای چابکی طولانی مدت پایه ریزی کنید.
همانطور که به آینده بلندمدت نگاه می کنند ، سازمانها باید ببینند که چگونه نقشه راه تحول دیجیتال آنها در طول COVID-19 تغییر کرده است. آنها باید ارزیابی کنند که آیا هر یک از دارایی ها یا توانایی هایی که در چند ماه گذشته ایجاد کرده اند مشابه نقشه راه تحول آنها است یا خیر و در این صورت ، آیا می توان از آنها استفاده مجدد کرد یا دوباره استفاده کرد تا با چابکی بیشتر اقدامات جدید را از زمین خارج کنند.
یکی از راههای دستیابی به این هدف از طریق اتصال به API است که به سازمانها امکان می دهد قابلیت ها و داده ها را در معرض اکوسیستم گسترده تری قرار دهند. سپس شرکا و سایر توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند این API ها را کشف ، دسترسی پیدا کرده و از آنها استفاده مجدد کنند ، در نتیجه قدرت نوآوری را برای گروه گسترده تری گسترش می دهند.
ضد آینده در برابر اختلال بیشتر
همانطور که تأثیر کوتاه مدت همه گیری کاهش می یابد و جهان به دنبال مقابله با پیامدهای میان مدت و بلند مدت است ، انتخاب هایی که سازمان ها اکنون انجام می دهند بسیار مهم است. آنها به راحتی نمی توانند خود را برای هرگونه چالشی که بیشتر در جاده وجود دارد ، آماده نکنند. رهبران فناوری اطلاعات باید اکنون اقدامات لازم را انجام دهند تا از بروز هرگونه اختلال بیشتر جلوگیری کنند.
آنها باید به دنبال اثبات سازمانهای خود در آینده باشند و با انعطاف پذیری لازم برای کنترل تغییرات سریع و پیش بینی نشده خود را توانمند کنند. این قابلیت بستر نوآوری را به سمت جلو شکل می دهد ، و یک شرکت قابل انعطاف را ایجاد می کند تا بتواند با سرعت و چابکی در آینده ای نامشخص پیمایش کند و رشد دوباره در دنیای دیجیتال را افزایش دهد.
- Ian Fairclough جانشین EMEA CS در است MuleSoft.
[ad_2]
منبع: tadrisriazi-news.ir