[ad_1]

خرده فروشان از نرم افزار بعنوان یک سرویس (SaaS) مطلع خواهند بود – و ممکن است آنها متوجه ظهور مدل مرکز خرید به عنوان یک سرویس شده باشند که توسط Computer Weekly در سال 2019 توصیف شده است – اما درباره “سالاد به عنوان یک سرویس” ، آخرین فرصت SaaS؟

اگر هنوز این کار را نکرده اند ، ممکن است به زودی انجام شوند. برای خرده فروشان مواد غذایی ، این می تواند انقلابی در زنجیره های تأمین ، افزایش اعتبارات زیست محیطی شرکت ها و تجربه های جدید مشتری ایجاد کند.

این مفهوم مربوط به تکامل کشاورزی عمودی است که به آن کشاورزی محیط کنترل شده نیز می گویند. کشاورزی عمودی اجازه می دهد تا غذا به طور مستقل از شرایط آب و هوایی و سایر عناصر خارجی پرورش یابد.

به طور معمول ، در یک سیستم پرورش هوائی عمودی ، گیاهان به صورت عمودی رشد می کنند ، ریشه های آنها به حالت تعلیق در می آید ، بدون خاک در سیلندرهایی که از مواد مغذی تغذیه می شوند ، رشد می کند. روشنایی LED به طور فزاینده ای در روند استفاده می شود تا بر رشد و طعم گیاهان تأثیر بگذارد.

اگرچه اصطلاح کشاورزی عمودی برای اولین بار بیش از یک قرن پیش ایجاد شد ، اما علاقه و سرمایه گذاری در آن به چند دلیل اساسی ، از جمله پیشرفت در فناوری و تمرکز مجدد کسب و کارها در مورد اعتبارات زیست محیطی ، در چند وقت اخیر افزایش یافته است.

با تأمل در یک مطالعه Mintel 2019 ، آرماندو فالکائو ، تحلیلگر Mintel ، می گوید که کشاورزی عمودی “می تواند باعث کاهش اتلاف و حفظ منابع موجود شود”.

وی می افزاید: “هدر رفتن غذا یکی از نگرانی های اصلی خریداران مواد غذایی است و تحقیقات مینتل نشان می دهد که 83٪ از مصرف کنندگان فکر می کنند کاهش مقدار مواد غذایی هدر رفته مهم است.”

رesسای زنجیره تأمین در چندین خرده فروش بزرگ بریتانیا به دلایلی که فالکائو پیشنهاد می کند ، به طور فزاینده ای در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه می توانند این تجارت کشاورزی فعال شده با فناوری را در عملیات خود بگنجانند.

اما با راه اندازی این امکانات در مناطق شهری ، نزدیک به مصرف کننده نهایی ، فرصتی برای کاهش قابل توجه زمان لازم برای رسیدن محصولات تازه از “مزرعه” به چنگال وجود دارد که مزایای آشکار زیست محیطی دیگری نیز دارد.

مینی در فروشگاه “مزارع”

مارکس و اسپنسر ، Selfridges و Whole Foods متعلق به آمازون از اولین انفجار خرده فروشان انگلستان هستند که با معرفی غلاف های تولید گیاهان در فروشگاه ، تولید مواد غذایی را حتی بیشتر به مشتریان نزدیک می کنند ، خریداران می توانند محصولات خود را از آنها انتخاب کنند.

این سه مشاغل از واحدهای شرکت کشاورزی شهری Infarm استفاده می کنند که با خرده فروشان مواد غذایی مختلف در سراسر اروپا کار می کند. به عنوان مثال ، در فروشگاه های Whole Foods ‘لندن ، محصولاتی که رشد کرده اند شامل گشنیز ، جعفری ، ریحان و نعناع هستند.

Selfridges در ماه آگوست با چندین سبز برگ در یک واحد فروشگاهی در گل سرسبد خیابان Oxford شرکت در لندن ، همکاری خود را با Infarm اعلام کرد. اولین برداشت در فروشگاه در ماه سپتامبر بود. قبل از آن ، مشتریان Selfridges می توانستند مستقیماً از مرکز کارخانه Infarm’s London برای جمع آوری در فروشگاه سفارش دهند.

ماریا تراپانی ، خریدار غذای Selfridges ، می گوید: کشاورزی عمودی “محصولات محلی ، بسیار تازه و با طعم طبیعی” را به مشتریان ارائه می دهد.

وی می گوید: “ما به طور مداوم به دنبال راه های جدید و پایدارتر برای تأمین مواد غذایی هستیم و این به ما امکان می دهد رد پای کربن خود را کاهش دهیم و همچنین بدون مواد شیمیایی باشیم و 95٪ آب کمتری استفاده کنیم.” “محدوده ای که ما ارائه می دهیم و منحصر به ماست ، محبوبیت زیادی در بین مشتریان پیدا کرده است و ما بازخوردهای خوبی داشته ایم.”

اینفارم می گوید که محیط های در حال رشد آن به “یک مزرعه مرکزی مبتنی بر ابر” متصل می شود ، داده های بزرگ ، اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) و فناوری تجزیه و تحلیل ابر را برای جمع آوری ده ها هزار نقطه داده در طول عمر گیاه گیاه ترکیب می کند. ارائه دهنده مزرعه عمودی استدلال می کند که سیستم عامل خود می تواند “به طور مداوم خود را یاد بگیرد ، سازگار کند و بهبود بخشد” تا رشد گیاه را بهینه کند.

“مزارع” مدولار چیز جدیدی را برای خرید در فروشگاه به مصرف کنندگان ارائه می دهد ، اما اختلال عمیق تری وجود دارد که کشاورزی عمودی می تواند در زنجیره تامین خرده فروشی به وجود آورد.

سالاد به عنوان سرویس؟

آدام واترمن ، معمار ارشد نرم افزار در LettUs Grow ، یک شرکت کشاورزی عمودی متشکل از کارشناسان فناوری و دانشمندان گیاهان ، از عبارت “سالاد به عنوان یک سرویس” استفاده می کند تا توصیف کند که چگونه تجارت وی می تواند به خرده فروشان و تامین کنندگان صنایع غذایی کمک کند.

کسانی که از سیستم های کشاورزی عمودی LettUs Grow استفاده می کنند این امکان را دارند تا برای توصیه ها و بهبودهای مربوط به عملکرد آنها ، که توسط Waterman به عنوان “یک حلقه بازخورد سریع” توصیف می شود ، از متخصصان داخلی شرکت باتجربه استفاده کنند.

برای واترمن ، واحدهای درحال رشد در فروشگاه ، مانند اینفارم ، “نقطه شروع” برای استفاده گسترده تر از محصولات کشاورزی عمودی در خرده فروشی است. او معتقد است که این رشته بسیار تأثیرگذارتر خواهد شد.

“من می بینم که این حرکت به سمت انبارهای بزرگتر تولید مواد غذایی در مناطق بیرونی مراکز شهری ، در پارک های صنعتی ، به عنوان مثال ، جایی که به طور مداوم مواد غذایی تولید شده برای مقادیر زیاد برای شهرها تولید می شود ، فشار را از کاربری زمین در اطراف شهر خارج می کند ،” می گوید

خرده فروشان انگلستان در مرحله یادگیری آنچه که کشاورزی عمودی می تواند برای مشاغل خود انجام دهد ، هستند. با فروش یک شرکت مشترک (JV) ، Infresite Acres ، با Priva و 80 Acres ، که هر دو در صنعت کشاورزی عمودی فعالیت می کنند ، مسلما Ocado Group با فروش بورس و فناوری Ocado Group گام مهمتری را برداشت.

Ocado همچنین دارای اکثریت سهام در Jones Food ، یک مزرعه عمودی مستقر در Scunthorpe ، انگلستان است که وقتی با JV 2019 ترکیب می شود سرمایه گذاری کلی خود را در این بخش به 17 میلیون پوند رساند.

مدیر عامل شرکت تیم اشتاینر می گوید که این طرح قرارگیری مزارع عمودی در داخل یا کنار مراکز توزیع Ocado و بازوی تحویل سریع مواد غذایی آن به سایت های ریز سازنده Ocado Zoom است ، که محصولات تازه را قادر می سازد ظرف یک ساعت پس از خرید به دست مشتریان برسد.

واترمن ، كه می گوید LettUs Grow در حال مذاكره با تولیدكنندگان سالاد و خرده فروشان عمده در انگلیس در مورد چگونگی اینكه آنها می خواهند از كشاورزی عمودی استفاده كنند ، می افزاید: “این پتانسیل را دارد كه تأثیر زیادی در زنجیره تامین مواد غذایی كلی بگذارد.”

به گفته وی ، عمده ترین امتیازهای فروش ثبات و قابلیت اطمینان تولید و تولید در طول سال است که تحت تأثیر آب و هوا یا فصلی نیست.

سیستم های مزرعه عمودی LettUs Grow در حداقل مقیاس 24 متر کار می کنند2. آنها غالباً رد پای اندازه کانتینر را می پوشانند ، اگرچه این شرکت در داخل ساختمانها نیز امکاناتی ایجاد می کند.

نرم افزار توسعه یافته در خانه کنترل ، نظارت و مدیریت مزرعه ، مراقبت از روشنایی ، آبیاری ، باروری و محیط کلی مانند دما و رطوبت هوا برای کمک به رشد گیاهان است. واترمن خاطرنشان می کند: کاربران می توانند “یک برنامه ناخالص برای محصول و عملکرد پیش بینی شده” تهیه کنند.

اگرچه تمرکز اصلی تولید از طریق کشاورزی عمودی در حال حاضر بر روی سبزیجات برگ دار و گیاهان است ، اما انواع محصولاتی که می توانند از این طریق با موفقیت رشد کنند همچنان گسترش می یابد.

به عنوان مثال یک ساختار کشاورزی عمودی در وایومینگ در آمریکا با نام Vertical Harvest با ظرفیت تولید بیش از 20 تن گوجه فرنگی در سال از سال 2015 فعالیت کرده است.

فالكائو می گوید: “گسترش كشاورزی عمودی به محصولات متنوع تر كاملاً عملی است.”

عملکرد آینده

بت الدریج ، دانشمند گیاهان در دانشگاه بریستول ، متخصص در فرسایش خاک ، خبر از کمبود سموم دفع آفات در اکثر مزارع عمودی می دهد ، اما وی می گوید “برای درک تأثیر این رویکرد بر محصولات کشاورزی” دانش بنیادی اساسی زیادی لازم است “.

او می گوید: “جالب اینجاست كه چگونه ما می توانیم سیستم ها را برای دریافت بازخورد از رشد گیاه و انرژی دریافتی خودكار كنیم.” وی افزود: آیا روش های هوشمندانه ای وجود دارد كه بتوانیم شاخص های رشد گیاه را اندازه گیری كنیم و آیا رایانه ها می توانند این را حس كرده و مجدداً آن را به سیستم بازگردانند تا شرایط را متناسب تنظیم كنند؟

وی پیش بینی می کند که کشاورزی عمودی بخشی از زنجیره تأمین خواهد بود ، گلخانه های بزرگ و مزارع سنتی که در حال استفاده هستند.

“من در آن سبزیجات برگ دار و سبزیجات جای خاصی می بینم زیرا در حمل و نقل این نوع سبزیجات آنقدر هدر می رود که من می توانم واقعاً از داشتن آنها در فروشگاه ، چیدن تازه آنها و افزایش طول عمر فوایدی ببینم.”

الدریج همچنین می گوید فرصتی برای خرده فروشان فراهم شده است تا با استفاده از واحدهای فروشگاهی كوچكتر ، مردم را با غذایی كه خریداری می كنند متصل كنند.

وقتی خودتان به فروشگاه می روید و غذا را انتخاب می کنید ، خیلی بیشتر درگیر محل غذا می شوید

بت الدریج ، دانشگاه بریستول

وی افزود: “مردم می توانند هنگام خرید بسته بندی از محل غذا بسیار جدا شوند ، اما وقتی خودتان به فروشگاه می روید و غذا را انتخاب می کنید ، بیشتر درگیر محل تهیه غذا می شوید.”

تراپانی پیشنهاد می کند که از چندین مورد در فروشگاه های Selfridges استفاده شود و افزود: “در حال حاضر ، ما از انبارهای سالن غذا فروشی می کنیم ، اما برنامه بلند مدت استفاده از سالادها در رستوران های ماست.”

فناوری کشاورزی عمودی همچنان در حال تکامل است. LettUs Grow ، به طور خاص ، هدفش ایجاد یک سیستم کنترل کلی است ، جایی که این نرم افزار بتواند به پیش بینی بازده و بهبود گزارش دهی اطلاعات منشأ غذایی کمک کند.

واترمن می گوید: “ردیابی م effectiveثر یک صنعت است و ما قصد داریم در این راستا پیشرفت کنیم.”

گزارشی از گروه تحقیقات بازار IDTechEx که در سال جاری منتشر شد ، اذعان دارد که کشاورزی عمودی تصور کارآفرینان و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. پیش بینی می کند ارزش بازار از 709 میلیون دلار در حال حاضر به 1.5 میلیارد دلار در سال 2030 برسد ، اما موانع بالقوه رشد ، مانند هزینه های برق برای روشنایی را برجسته می کند.

مایکل دنت ، تحلیلگر در IDTechEx ، می گوید: “به جای تمرکز بر تولیدات عمده و عمده فروشی ، جایی که مزارع عمودی همیشه برای رقابت در قیمت با مزارع و گلخانه های سنتی تلاش می کنند ، تمرکز بر روی مزرعه داران عمودی بیشتر منطقی خواهد بود محصولات با ارزش که حق بیمه قیمت دارند ، شاید در بازارهای ویژه یا برنامه های تخصصی. بحث در مورد بهترین اندازه برای یک مزرعه عمودی هنوز ادامه دارد. “

Brexit و هرگونه اختلال احتمالی در حمل و نقل کالا در مرز انگلیس ممکن است شرکت های انگلیسی را برای سرمایه گذاری در کشاورزی عمودی به عنوان بخشی از استراتژی های محلی تأمین ، تحت تأثیر قرار دهد. هرچند یک چیز مسلم به نظر می رسد – خرده فروشان مواد غذایی همچنانکه بازار جدید کشاورزی دارای فناوری جدید در انگلستان مستقر می شود ، به ارزیابی گزینه های خود ادامه می دهند.

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir