لردها پیشنهاد می کنند غول های فناوری هزینه استفاده از اخبار را بپردازند


کمیته ارتباطات و دیجیتال مجلس لردها می گوید ، دولت انگلیس باید “کد معامله اخبار” اجباری را برای مجبور کردن سیستم عامل های دیجیتالی به ناشران اخذ حق استفاده از محتوای آنها معرفی کند.

در گزارش کمیته خبر فوری؟ آینده روزنامه نگاری انگلیس، در 27 نوامبر منتشر شد ، همتایان گفتند “عدم توازن اساسی در قدرت” بین ناشران و سیستم عامل های دیجیتال ، به ویژه گوگل و فیس بوک وجود دارد ، زیرا موقعیت های غالب آنها در بازار به این معنی است که می توانند شرایط استفاده از محتوای ناشران را تعیین کنند.

در این گزارش آمده است: “این شامل اینکه آیا و چقدر آنها برای اخبار موجود در سیستم عامل خود پرداخت می کنند ، الگوریتم های آنها به کدام منابع خبری بالاترین رتبه را می دهند و همچنین میزان تغییراتی را که ناشران نسبت به تغییرات این الگوریتم ها می دهند ، پرداخت می کنند.” Bill Harms Online به عنوان فرصتی برای قانونگذاری “کد اجباری اخبار اجباری اخذ شده با پیشنهاد کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا”.

بر اساس پیشنهادات استرالیا ، به ناشران اخبار اجازه داده می شود تا با سیستم عامل ها به طور مشترک مذاکره کنند ، این فرآیند در صورت عدم توافق طرفین به توافق می رسد.

فیس بوک و گوگل نسبت به این پیشنهادات انتقاد زیادی نشان داده اند ، اولی اعلام کرد که در صورت اجرا ، ناشران و کاربران استرالیایی را از به اشتراک گذاشتن اخبار در سیستم عامل خود منع می کند و دومی از “بسیار یک طرفه و ناعادلانه بودن” شکایت می کند.

همتایان همچنین گفتند که آنها می خواهند یک واحد بازارهای دیجیتال (DMU) – پیشنهاد شده به عنوان بخشی از Furman Review در مارس 2019 – به عنوان یک فوریت راه اندازی شود ، به طوری که می تواند کد را مدیریت کند و به تنظیم رفتار سیستم عامل های آنلاین کمک کند.

در این گزارش آمده است: “DMU می تواند کدهای رفتاری را برای سیستم عاملهایی با” وضعیت بازار استراتژیک “اعمال کند و” مداخلات حامی رقابت “را ایجاد کند.” “این مداخلات می تواند شامل راه حل های جداسازی در بازار تبلیغات با نمایشگر آزاد ، الزام Google به ارائه داده به موتورهای جستجوگر رقیب و همچنین شرکت های رسانه های اجتماعی برای افزایش قابلیت همکاری سیستم عامل های خود باشد ، از جمله اینکه به کاربران امکان مشاهده پست های دوستان را در سایر سیستم عامل های اجتماعی. “

رئیس کمیته لرد گیلبرت گفت ناشران به پلتفرم های مورد نیاز بیش از سیستم عامل ها نیاز دارند و “بازار تبلیغات آنلاین ناکارآمد” آنها را متضرر کرده است.

وی گفت: “ضروری است که دولت برای رفع این مشکل سریع اقدام کند و واحد بازارهای دیجیتال را فوراً راه اندازی کند.” “احتمال به تأخیر انداختن آن تا سال 2022 یا بعد غیرقابل قبول است – صنعت خبر توانایی تحمل این مدت طولانی را ندارد.”

لردها و نمایندگان مجلس قبلاً درباره تأخیر در لایحه آنلاین آسیب ها و همچنین عدم پاسخگویی کامل دولت به روزنامه آسیب رسان آنلاین که در آوریل 2019 منتشر شد ، ابراز سرخوردگی کرده اند ، که اولین چارچوب جهان را برای پاسخگویی شرکت های اینترنتی به ایمنی کاربران آنها.

دولت پاسخ اولیه خود را به روزنامه سفید در فوریه 2020 داد ، هنگامی که پیشنهاد Ofcom را به عنوان تنظیم کننده آنلاین آسیب ها ارائه داد. اما در بیانیه مطبوعاتی دولت که از پاسخ اولیه خود خبر داده ، گفته است که پاسخ کامل “در بهار منتشر خواهد شد”.

در اطلاعیه ای جداگانه ، همچنین در تاریخ 27 نوامبر ، دولت از برنامه های خود برای ایجاد DMU اختصاصی رونمایی کرد که به گفته وی همکاری نزدیک با نهادهای نظارتی ، از جمله Ofcom و دفتر کمیساریای اطلاعات ، برای معرفی و اجرای کد جدید برای حاکمیت رفتار سیستم عامل هایی که در حال حاضر بر بازار مسلط هستند.

“سیستم عامل های دیجیتال مانند Google و Facebook سهم قابل توجهی در اقتصاد ما دارند و در زندگی روزمره ما نقش مهمی دارند – چه این به ما کمک می کند با عزیزانمان در ارتباط باشیم ، محتوای خلاقانه به اشتراک بگذاریم یا به آخرین اخبار دسترسی پیدا کنیم ،” دبیر تجارت آلوک شارما گفت. “اما تسلط فقط چند شرکت بزرگ فناوری منجر به نوآوری کمتر ، قیمت تبلیغات بالاتر و انتخاب و کنترل کمتر برای مصرف کنندگان می شود.”


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>