در درون بعضی موتورها (که اصطلاحا در بازار به تیتر موتورهای تر شناخته میشوند) نیز دقیقا همین وسیله وجود دارد. البته اهمیت ترقی تکنولوژی و ورود سیستم های هوشمند تر در اختیار گرفتن سوپاپ ها همین مشکل برطرف شد. اون وقت کشور‌ایران خودرو شاهکار زده سنگین رو سنگین خیس کرده شده سمند. ضمن این که اگر بیشینه گشتاور در دور پایینتری به دست میآمد هم مصرف و آلایندگی کمتری را شاهد بودیم و نیز جاذبه اتومبیل در دورهای پایین خوب تر بود. پس می توان عاقبت گرفت که پیستون و شاتون و میل لنگ و بلوک ذیل سیلندر هر دو موتور یکی از است. دیواره پیستون در این تراز پایینی گرد و به رخ بیضی طراحی می‌شود که ضمن آماده آوردن حرکت سهلترش در سیلندر، پس از انبساط همین قطعه در اثر حرارت بالای محفظه احتراق، به طور کامل فرم استوانه به خویش میگیرد. ارتفاع همین استوانه کمی بیشتر از قطرش است. ولی حجم ۱.۶ لیتری همین پیشرانه در کنار فضای محدود داخل محفظه پیشرانه پژو ۲۰۶ سبب ساز شده است تا تعمیرات این پیشرانه کمی پردردسر بوده و بهاصطلاح کمی بددست باشد. اما قطر پیستون در مرحله پایینی آن یعنی مرحله بازش کمی کاهش از تراز بالایی آن طراحی میشود. میل لنگ هشت لنگی منجر میشه موتور به دور بالایی باشه. اهمیت توجه به قابلیتها و انعطاف همین پیشرانه در برابر اشکال ارتقا فنی و تیونینگ به سبک تنفس طبیعی (NA یا اتمسفریک) و پرخوران (توربوچارجر یا سوپرچارجر) سبب ساز شده می باشد بخش اعظمی از علاقهمندان در بازار محدود و پوسیده خودرو ایران، به جهت دستیابی به اندکی هیجان بخش اعظم به تقویت همین پیشرانه بر روی آورند. همچنین این پیشرانه را می توان بهراحتی مورد تغییرات قرارداد تا خروجی بالاتری از آن گرفت که نصب هدرز و توربوشارژر از آن پاراگراف میباشند که همین افزایش اقتدار بسته به میزان تغییرات می تواند از ۵ اسب بخار تا بالای ۱۰۰ اسب بخار به جهت یک خودرو کلیدی استعمال شهری باشد. درصورت چشمپوشی از مسائل ایمنی و فنی بیان شده در بالا به مراد حفظ سرمایه برای بخشهای دیگر یا کمتر هزینههای پایانی ممکن میباشد اتومبیل تیونینگ شده در اولین تست جادهای، او‌لین رقابت حرفهای یا در صورتی که خوششانس باشید، در مدت هنگامی بسیار کوتاه به کلی نابود شده یا این که از بعضی بخشهای ضعیفتر دچار جراحت شود. زیرا بخش اعظم کاربرات ساز ها پیر شدند و بازنشسته شدند و اینا که موندند دستگاه تست و دستگاه های حرفه ای اون زمان برای تهیه موتور ( تون آپ ها ) رو ندارند. نمی دونم چه جوری نوپا های درگ باز و رشته ای های TU5 میل سوپاپ براش می خرند. کاری که می کنی اینه که TU5 که بر روی پژو ۱۰۶ بوده می خری. این قطعه که عمل رفت و رجوع را داخل سیلندر موتور انجام میدهد، منجر به تراکم مخلوط سوخت و هوا میگردد و این ترکیب را به جهت پروسه احتراق آماده میسازد. خیلی سال پیش همه ش رفت اسقاط. جالبه خیلی از این ماشینای دیف جلوی دیرین مثل لانچیا ولویا قیافه های مضاعف زیبایی داشتند و هندلینگشون هم پیستون کله قندی tu5 عالی بود. پراید هاچ بک به شک عتیقه یا خوبتر بگم عقده ی قسمتی از بازار است که به هر اکنون باهاش خاطره داشتند. TU5 به هر هم اکنون روزنه گاز برقیه. به هر درحال حاضر مطابق های پژویی یه متاع ریخته گری دارند و اگر تصادف کنی و به هر درحال حاضر سر بخوری و بزنی به جدول نمی دونم رام این خودرو که همین روزا کمیابه تو بازار پیدا میشه یا نیکی و تراشکاری می تونه شکاف و جا پیچ رام ۴۰۵ رو پایین ۲۰۵ درست کنه و بزنه. همچنین در ذهن داشته باشید که در اجرای تیونینگ NA آلرژی و دقت در اجرای فرایند به مراتب اکثر از تیونینگ پرخوران هست چرا که در این طرز بایستی از هر تغییر تحول جزئی و هر ریال خرج شده، حداکثر توان خروجی ممکن را کسب کرد. درصورتی که شخص تیونر به این بخش احاطه نداشته باشد، ممکن است نتواند به بالاترین اقتدار ایدهآل پیشرانه نزدیک شده یا حتی به آن آسیب جدی وارد کرده و هزینه و زمانه صرف شده را به باد فنا بدهد. این گفته به این مضمون‌ هست که بایستی هرآنچه در قدرت داریم به خرج دهیم تا هوای محل ورود به پیشرانه اساسی کمترین میزان حصر وارد و اصلی کمترین اصطکاک خارج شود. از این رو مسیرهای محل ورود هوا و خروجی دود را طی فرایندی ذیل عنوان پورت و پولیش به میزان مشخصی گشادتر و داخل آن ها را صیقلی می‌نمایند تا هوا به راحتی وارد و مهم کمترین محدودیت ممکن از آن بیرون شود. زمانی که شما همین مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه حیاتی رینگ و پیستون tu5 وب وبسایت خویش باشید.

ایندکسر