مصاحبه CIO: سیمون بیتمن ، بانک آلیکا


قفل Covid-19 در سراسر انگلیس در ماه مارس مانع از شروع خدمات جدید بانک رقیب Allica نشد ، همانطور که سیمون بتمن ، CIO این بانک توضیح می دهد: “وقتی بوریس [Johnson] گفت ما باید از خانه کار کنیم ، ما 60 کارمند داریم که از راه دور کار می کنند. ما اولین راه اندازی سپرده خود را انجام دادیم و اولین وام تجاری خود را در حین قفل نوشتیم. ما مقدار قابل توجهی پرس و جو داشته ایم و در دوره قفل رشد در کتاب وام رشد داشته ایم. “

بتمن سابقه فعالیت در بانکداری خرده فروشی را دارد. آخرین پست وی قبل از بانک آلیکا به عنوان CIO در بانک هارودز بوده است و او به عنوان رئیس IT در بانک های آلدرمور ، گروه بانکی لویدز و Produban SCL ، بخشی از سانتاندر کار کرده است.

تجربه وی از محدودیت های فناوری اطلاعات در بانکداری سنتی ، استراتژی فناوری اطلاعاتی را که بیتمن در بانک آلیکا در پیش گرفته است ، آگاه کرده است.

همانطور که بیتمن توضیح می دهد ، یکی از ارکان اصلی استراتژی فناوری اطلاعات این بانک استفاده از ابر عمومی Microsoft Azure بوده است. او می گوید: “هنگامی که من در ماه مه 2018 پیوستم ، ما تصمیم گرفتیم همه چیز را از ابتدا در ابر با استفاده از مجموعه Microsoft بسازیم.”

بانک آلیکا از نزدیک با تیم Fast Track مایکروسافت همکاری کرد تا سیستمی را در Azure ایجاد کند که داده های مشتری را ایمن نگه دارد و با مقررات دقیق مطابقت داشته باشد. Allica علاوه بر استفاده از Azure برای ذخیره ایمن داده های مشتری ، به کارمندان خود امکان دسترسی به Microsoft Dynamics 365 را نیز می دهد.

باتمن در مورد تفاوت بین سیستم های فناوری اطلاعات در بانک های سنتی و رویکردی که در Allica اتخاذ کرده است ، می گوید: “از نظر تاریخی ، بانک های بزرگ فناوری اطلاعات خود را بر اساس یک سیستم عامل اصلی بانکی می سازند.” وی می گوید ، اما برای آلیکا بانک ، هدف جلوگیری از محدود کردن کلیه خدمات بانک توسط سیستم اصلی بانکی بود.

باتمن می گوید: “وقتی تیم فنی را راه اندازی كردم ، هدف ما این بود كه بیشتر از سیستم بانكی اصلی ، پیرامون لایه كاربرد باشیم.”

“ما توانایی ارائه خدمات جدید را داریم بدون اینکه بخواهیم یک گیره مربع را به یک سوراخ گرد تبدیل کنیم”

سیمون بیتمن ، بانک آلیکا

تیم IT Allica با تمرکز بر روی لایه برنامه و نه یک سیستم اصلی بانکی ، می تواند با ارائه مجموعه ای کامل از محصولات ساخته شده بر اساس برنامه های بانکی ، از برنامه های رشد بانک بهتر پشتیبانی کند. او می گوید در ارائه دهندگان بهترین نژاد. معنای این امر برای بیتمن این است که بانک انعطاف پذیری لازم را برای ترکیب نرم افزار جدید بانکی در زمان دسترسی به آن دارد.

وی می گوید: این بانک از FMS.next بعنوان بستر بانکداری دیجیتال خود استفاده کرده است. این پلت فرم معاملات پشتیبان بانک آلیکا برای وام و پس انداز است. برای بتمن ، از جمله مزایای اصلی این سیستم عامل ، انعطاف پذیری آن است که سیستم های اصلی بانکی به طور سنتی از آن بی بهره بودند.

او می گوید: “ما توانایی ارائه خدمات جدید در قسمت انتهای پشتی را داریم بدون اینکه بخواهیم یک گیره مربع را به یک سوراخ گرد تبدیل کنیم.” این بدان معناست که Allica می تواند به محصولات دیگر در بازار نرم افزار بانکی نگاه کند تا بتواند خدماتی مانند سرمایه دارایی یا مدیریت گردش پول را ارائه دهد.

از دیدگاه معماری فناوری اطلاعات ، بانک آلیکا از رویکرد اکوسیستم رابط برنامه نویسی برنامه (API) برای ایجاد فناوری اطلاعاتی که سیستم بانکی آن را پشتیبانی می کند ، استفاده کرده است.

وی می گوید به جای استقرار یک پشته کامل نرم افزار از یک ارائه دهنده عمده پلت فرم نرم افزار مالی ، رویکرد اکوسیستم API به معنای “محدودیتی نداریم”.

تجربه یکپارچه

در ماه مه 2018 ، آلیکا ساخت تیمی را برای توسعه نوع جدیدی از خدمات بانکی برای SME ها آغاز کرد. باتمن می گوید: “ما چشم انداز ارائه بهترین خدمات بانكی SME را داشتیم و می دانستیم كه از چه محصولات و كانالی برای عرضه به بازار استفاده می كنیم.”

این بانک به عنوان یک تجارت کارگزارانه متعهد شد ، که این امر بر استراتژی فناوری اطلاعاتی که بیتمن اتخاذ کرده تأثیر می گذارد. وی می گوید: “ما می دانستیم کارگزاران به چه چیزهایی نیاز دارند.” “ما به توانایی ساخت یک فرایند پردازشی که بهترین کلاس باشد ، نیاز داشتیم.”

این به معنای اتخاذ روشی به رهبری API است که در آن برنامه های کارگزار فرم های از قبل پرشده ای مانند پر کردن خودکار آدرس پستی مشتری را ارائه می دهند. باتمن می گوید: “ما می خواستیم مواردی را كه در خدمات بانكی خرده فروشی استاندارد است ، مورد استفاده قرار دهیم و آنها را به بانكداری SME برسانیم.”

Bateman می گوید که Allica علاوه بر اتصال به سرویس های خارجی و سایر نرم افزارهای بانکی ، API هایی نیز برای استفاده داخلی ایجاد کرده است. وی می گوید: “ما همچنین باید اطلاعات داخلی خود را مانند داده های موجود در انبار داده ها و سیستم عامل اصلی بانک در معرض نمایش قرار دهیم تا معاملات را ضمانت کنیم.”

باتمن می گوید ، بانک آلیکا یک تیم مهندسی اختصاصی دارد که وظیفه آن را تضمین یکپارچه بودن تجربه مشتری می کند و می افزاید: “سفر مشتری بدون اصطکاک به کدگذاری زیادی نیاز دارد.”

برای ایجاد تجارب یکپارچه و جدید مشتری ، Allica Bank برای پیاده سازی Platform Anypoint MuleSoft ، خدمات حرفه ای MuleSoft و شریک مشاور Whishworks را درگیر کرد. Whishworks بیش از 300 API در Anypoint Platform ایجاد كرد و به Allica اجازه می دهد تا داده ها را در سیستم های مختلف ، مانند پایگاه داده مشتری ، سیستم های مدیریت اسناد و سیستم های مدیریت فرآیند تجارت ، باز كند و آنها را متحد كند.

با ایجاد بلوک های ساختمانی قابل استفاده مجدد به عنوان API ، Allica Bank می تواند به جای اینکه ماه ها با کد سفارشی ساخته شود ، از چند روز قبل یا چند هفته قابلیت های جدید تجاری را ایجاد کند.

آلیکا بانک دیجیتال خود را دو برابر سریعتر از رقبا ساخته و مجوز بانکداری انگلیس خود را در سپتامبر 2019 دریافت کرد. باتمن می گوید: “اینکه بتوانید در مدت 12 ماه بانکی را بسازید که توانایی این کار را داشته باشد ، حیرت انگیز است.” “MuleSoft در این سفر یک شریک حیاتی برای ما بوده است ، زیرا ما در حال توسعه یک بانک مدرن با ادغام در قلب آن هستیم.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>