هدرز برای ریو – صفحه 3 – تیونینگ تاک

از طرفی تیراژ تولید برخی از موتورها بقدری زیـاد هست که شرکتهای زیرمجموعه کمپانی خودروساز مادر، حتما از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزانـه هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال کنند درون حالی کـه تولید هدرز با این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این امر فرآیند پیچیده تولید و قالبها و فیکسچرهای فراوان، درون کنار استفاده بسیـار از ماشین آلات CNC گرانقیمت و در نـهایت جوشکاری تیگ (آرگون) بسیـار تخصصی توسط جوشکاران حرفه ایی آن است. با استفاده از میل سوپاپ و فنر سوپاپ ریسینگ ایدلبروک. منیفولد هوا با ایدلبروک ریسینگ عوض میشه. موتور هشت سیلندر 350 cid کامارو با حجم 5700 سی سی در نوع استاندارد حدود 180 اسب بخار قدرت تولید می کند . تولید میشود و افراد میتوانند از آنها برای تیونینگ خودرو استفاده کنند. در طول تاریخ پر فروغ شورلت کامارو در ایران ، تنها دو دستگاه کامارو بالدوین موشن به کشور راه پیدا کرده اند و فقط یک نمونه در پایتخت ، سر پا و قابل استفاده است .

با توجه اینکه این خودرو بسیار خاص است و لذت سواری با آن می تواند وصف ناپذیر باشد ، با این حال با وجود تعداد بالای شورلت کامارو در ایران ، به نظر می رسید شور شوقی چندانی برای سواری با این خودرو نداشته باشیم ، اما تصور اینکه قرار است سوار بر خودرویی شویم که قدرتش فقط 80 اسب بخار کمتر از فراری 360 و 5 اسب بخار بیشتر از فورد موستانگGT 2010 است ، تمام محاسبات ما را بر هم زد و آنچنان هیجانی به ما تزریق کرد که تاکنون تجربه نکرده بودیم ! ماشین هایی با موتور های کاربراتوری به هیچ عنوان ریمپ نمیشود فقط با موتور های انژکتوری ریمپ میشود. تعداد زبانه های گیربکس 1975 بیستر از نسخه اورجینال میباشد و در نتیجه میتواند سرعت بیشتری را با دور موتور کمتر به شما ارائه کند یعنی فکر کنید در جاده با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید ، گربکس اورجینال روی دور موتور 3.1 میباشد اما گیربکس ربزدنده 1975 روی دورموتور 2.7 خواهد بود و این یعنی شما میتوانید سرعت بیشتری را با یک دور موتور یکسان نسبت به گیربکس اورجینال تجربه کنید. اما کامارو مورد بحث ما که در شیراز روزگارش را می گذارند ، در ابتدا یک کامارو 1978 استاندارد بود ، که با سلیقه و مهارتی که صاحبش به خرج داده است ، با صرف هزینه ی 26 میلیون تومانی ، به تمام آپشن های اورجینال فنی و ظاهری محصولات بالدوین موشن ، مجهز شده است ، تا در مجموعه ی سه عضوی کاماروهای بالدوین موشن موجود در ایران قرار گیرد و حالا آمده تا در صفحات این شماره ماهنامه خودرو امروز ، گرد و خاک به پا کند !

اما موردی که وجود دارد این است که چون سوپاپ دود بسته میباشد فشار داخل لوله ها سیر نزولی پیدا میکند. لوله اگزوزهای ساخته شده از جنس استیل ضد زنگ نیز ، طرح را از سادگی مفرط خارج ساخته است . فروشگاه اینترنتی تک یدک تامین کننده انواع قطعات یدکی خودرو فعالیت خود را سال های پیش در بازار چراغ برق تهران آغاز کرد و همواره با در نظر گرفتن درصد سود پایین در فروش لوازم یدکی خودرو توانست در راستای حمایت از مصرف کنندگان سهم بسزایی داشته باشد . البته در آن سال ها نیز افرادی بودند که موتورهای قدرتمند و طراحی خشن کامارو ، حس قدرت طلب آن ها را ارضا نمی کرد و اینجاست که نقش تیونر ها پر رنگ می شود . آب بندی صحیح انجین افزایش عمر موتورسیکلت را تضمین میکند. است. با افزایش توان ، نزدیک به 10% کاهش مصرف سوخت حاصل می شود.

لاستیک های GT مخصوص COOPER COBRA نیز در اندازه 235/69 R15 در جلو و 295/50 R15 در عقب ، رینگ ها را در بر می گیرند تا با مقاومت بالایی که در برابر سایش و گرما از خود نشان می دهند ، راننده را برای انجام هر گونه نبرد نمایشی و حتی مسابقات اتومبیلرانی ، آسوده خرید هدرز پراید خاطر کند . برای این خودرو یک موتور M15 چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجم ۱.۵ لیتری در نظر گرفته شده است که میتواند قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتنمتر را به تولید برساند. به همین دلیل برای به حرکت در آوردن این غولهای آهنی، یک پیشرانه حجیم و قدرتمند نیاز بود و خودروسازان آمریکایی نیز در آن زمان، استاد تولید پیشرانههای حجیم و قدرتمند با گشتاور بالا در دور پایین بودهاند. حداکثر قدرت اسب بخار پیشرانه جدید سایپا در ۲۲۵۰rpm قابل بهرهبرداری است و بیشترین گشتاور در ۴۰۰۰rpm در اختیار راننده قرار میگیرد. بهینه سازی های فنی صورت گرفته ، مسلما افزایش گیج های کنترلی و نشان دهنده را در جهت افزایش عمر خودرو و تعادل در وضعیت مجموعه فنی ، به امری اساسی در جهت آگاهی همه جانبه راننده از وضعیت خودرویش ، تبدیل کرده است . طراحی عضلانی و مجموعه فنی قدرتمند ، خیلی زود تمام نگاه ها را به سوی نیویورک و تشکیلات جنرال موتورز خیره کرد .

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>