[ad_1]

خدمات پلیس متروپولیتن (MPS) دارای 662 درخواست دسترسی موضوعی بود که 280 مورد از آنها عقب افتاده بود ، بیش از یک سال از صدور اعلامیه اجرای رسمی توسط کمیسر اطلاعات به دلیل “ناکامی های مداوم” در برخورد با افرادی که خواستار شناسایی بودند چه اطلاعات شخصی نیرو را بر روی آنها نگه می دارد.

در 25 ژوئن 2019 ، دفتر کمیساری اطلاعات (ICO) با دو اعلامیه اجرای جداگانه به MPS – یکی به دلیل عدم انجام درخواستهای دسترسی موضوعی (SAR) تحت قانون حفاظت از داده 1998 و دیگری به دلیل عدم تحقق آنها تحت قانون حفاظت از داده های 2018 ، که در مه 2018 معرفی شد.

این اعلان ها MPS را ملزم می کرد تا شرایط برنامه بهبودی خود را برآورده کند و موارد اضافی را تا 30 سپتامبر 2019 پاک کند ، در کنار تغییرات کافی در روندها و سیستم های خود برای رسیدگی به موقع درخواست های جدید.

در اخطار اخیر ، ICO گفت که از 13 ژوئن 2019 ، MPS دارای 1،727 SAR باز بوده است ، که 1،169 مورد آن عقب افتاده است.

طبق نامه الکترونیکی ICO که از طریق درخواست آزادی اطلاعات (FOI) توسط Computer Weekly مشاهده شد ، اگرچه اخطار طبق قانون سال 1998 تا اکتبر 2019 برآورده شد ، MPS از زمان نسخه 2018 قادر به بستن پرونده های عقب مانده SAR نیست. به اجرا درآمد.

این همچنین نشان می دهد که ICO به MPS یک مهلت تمدید سه ماهه اعطا کرده و به این نیرو تا پایان دسامبر 2019 اجازه می دهد تا این کار را انجام دهد ، پس از آن ICO تصمیم گرفت که دیگر هیچ اقدام نظارتی یا اجرایی را انجام ندهد.

این کار به این دلیل انجام شد که با کاهش تعداد پرونده های معوقه تا ماه دسامبر به 500 مورد ، “سطح قابل توجهی از تعهد و سرمایه گذاری ارشد در خدمات حقوق دسترسی به اطلاعات MPS وجود دارد ، که نه تنها باید به رسیدگی به این پرونده های فعلی کمک کند. اما باید پتانسیل اطمینان از تحویل مداوم حقوق دسترسی به اطلاعات در بلند مدت را داشته باشد “.

ICO اضافه كرد در حالی كه “همچنین روشن است كه اوضاع هنوز كاملاً حل نشده است” ، كمیسر تصمیم گرفته بود كه “در این مرحله” نیازی به اقدامات نظارتی بیشتر از نظر مجازات مالی “نخواهد بود ، اگرچه” گفتگو و نظارت مستمر ادامه خواهد یافت “.

در این گزارش آمده است: “در صورت بروز مسائل بیشتر ، یا شروع به خراب شدن خدمات ، کمیسر این حق را برای خود محفوظ می دارد که مجدداً در این تصمیم تجدید نظر کند”

با این حال ، در حالی که ICO تصمیم به اقدام دیگری نگرفت ، ایمیل های ارسالی در 24 دسامبر 2019 نشان می دهد که ، با وجود اینکه قانونی مجبور به پاسخگویی در طی یک ماه است ، برای پاسخگویی به هر SAR فردی در طول سال 2019 به طور متوسط ​​تقریباً شش ماه طول کشیده است.

در مکاتبات خارجی ICO با MPS در مورد اطلاعیه ها ، که در درخواست اطلاعات عمومی نیز فاش شد ، یک عضو ارشد کارکنان پلیس به معاون کمیسیون اطلاعات ، جیمز دیپل-جانستون ، در اوایل ژانویه 2020 گفت که MPS “اطمینان داشت که این موارد منقضی شده است موارد در اوایل سال 2020 ارسال می شود “.

اگرچه تعداد SAR های باز و معوق همچنان رو به کاهش است ، اما در جدیدترین نامه نگاری داخلی (مورخ 14 ژوئیه 2020) یکی از کارکنان ICO گفت که این سرویس “662 SAR باز دارد و از این 280 مورد گذشته است”.

تعداد پرونده های معوقه نیز از فوریه 2020 اندکی افزایش یافته است ، اگرچه رقم دقیق آن مشخص نیست. دلیل این امر این است که ، در یک سند “عکس فوری” که توسط MPS به ICO ارائه شده است ، دو رقم متفاوت برای تعداد موارد عقب افتاده در آن ماه ارائه می دهد – 272 و 238.

‘تفاوت های ظریف سوالات و مطبوعات’

مکاتبات داخلی نشان می دهد که ICO نگران چگونگی توضیح تمدید اولیه مهلت اعلامیه اجرای قانون برای مردم است.

به عنوان مثال ، یکی از کارمندان پیشنهاد می کند “موافقت با یک خط مطبوعاتی احتمالی در این مورد مفید است زیرا من مطمئن نیستم که در صورت موافقت با تمدید مهلت EN ، پیام رسمی ما چه خواهد بود” ، و اضافه کرد که “ما باید مطمئن شوید که ما یک پیام ثابت (و مناسب) ارائه می دهیم.

این کارمند در یک ایمیل جداگانه اضافه کرد: “این یک نامه دشوار است ، زیرا آنها پیشرفت خوبی داشته اند اما هنوز شرایط EN را رعایت نکرده اند ، و معمولاً عواقب عدم انجام این کار نیز به دنبال خواهد داشت.”

یکی دیگر از کارمندان ICO گزینه ها را عنوان کرد ، زیرا ممکن است یا تغییری در اطلاعیه اصلی صادر شود ، که سپس منتشر می شود ، یا اینکه به MPS بنویسد تا قبل از بررسی اقدامات بعدی برای عدم انطباق ، آن را تمدید کند.

این کارمند گفت: “هر یک از گزینه ها طبق قانون حفاظت از داده 2018 خوب است ، اما بدیهی است که هر دو با سلاح های شخصی خود ارائه می شوند و سوالات مطبوعاتی را فشار می دهند.”

علیرغم توجه به ارتباطات عمومی ، ICO هرگز علناً تمدید مهلت یا تصمیم بعدی خود مبنی بر عدم اقدامات نظارتی بیشتر در قبال عدم رعایت کامل MPS را اعلام نکرد.

هنگامی که از او س askedال شد که چرا هیچگونه اعلامیه عمومی در مورد تصمیمات اجرایی MPS خود نکرده است ، ICO مستقیماً به این س answerال پاسخ نداد ، در عوض اظهار داشت: “ما همچنان به همکاری نزدیک با MPS ادامه می دهیم زیرا باعث بهبود بیشتر خدمات آن می شود و با دقت در حال کنترل آنها است کارایی “.

ICO همچنین به س questionsالات بعدی در مورد عقب مانده فعلی SAR MPS یا زمان انتظار برای پاک شدن کامل آن پاسخ نداد.

در آن به روز شده است رویکرد نظارتی در پاسخ به بیماری همه گیر ویروس کرونا سند از سپتامبر 2020 ، که از آوریل و ژوئیه به نسخه های قبلی اضافه شد ، ICO اعلام کرد که “اقدامات قانونی قانونی ما را در رابطه با عقب مانده درخواست اطلاعات اطلاعاتی که توسط سازمان هایی که قبل از همه گیری پیش از موعد انجام می شوند ، آغاز می کند”.

“در حالی که میزان عملکرد در بین نیروهای پلیس بسیار متفاوت است ، روشن است که برخی از نیروها در مهلت قانونی نمی توانند به تعداد زیادی از درخواست ها پاسخ دهند. لازم به یادآوری است که پشت هر درخواست ، یک فرد یا گروهی به دنبال ادعای حقوق قانونی خود و به دست آوردن اطلاعاتی است که برای آنها مهم است. ”

گزارش ICO

در گزارشی که توسط ICO در 10 نوامبر 2020 در مورد منتشر شد به موقع بودن پاسخ به درخواستهای دسترسی اطلاعات توسط نیروهای پلیس در انگلیس ، ولز و ایرلند شمالی، این سازمان گفت كه تنظیم كننده اقدام رسمی علیه MPS “بخاطر عدم انجام تعهدات محافظت از داده های خود توسط” انجام نداده است ، اما نتوانسته است اشاره كند كه در صورت عدم موفقیت MPS در برآورده كردن الزامات خود ، این اقدام را پیگیری نمی كند.

در همین گزارش همچنین مشكل بسیار گسترده تری در مورد تلاش مردم برای دستیابی به داده های ارگانهای اجرای قانون مشخص شد ، در حالی كه یك چهارم از كلیه درخواستهای اطلاعات (از جمله FOI و SAR) از پلیس به موقع انجام نشده است.

“در حالی که میزان عملکرد در بین نیروهای پلیس بسیار متفاوت است ، روشن است که برخی از نیروها در مهلت قانونی نمی توانند به تعداد زیادی از درخواست ها پاسخ دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که پشت هر درخواست ، یک فرد یا گروهی به دنبال ادعای حقوق قانونی خود و به دست آوردن اطلاعاتی است که برای آنها مهم است. “

“در نهایت ، غیرقابل قبول است که تقریباً 25٪ از کل درخواست کنندگان به موقع به درخواست های خود پاسخ ندهند.”

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir