چرا اتوماسیون همیشه یک پیشرفت نیست


ابزارهای مدرن به کسب و کارها کمک می کنند تا فرآیندهای خود را بدون دانستن زبان برنامه نویسی به صورت خودکار انجام دهند. قرار دادن این قدرت به دست افرادی که در خط مقدم کسب و کار هستند یک ایده عالی است – چه کسی بهتر از ادارات و افرادی که کار را انجام می دهند خودکار کار کند؟ اما یک مرحله مهم وجود دارد که اغلب قبل از اتوماسیون کار نادیده گرفته می شود – بهینه سازی جریان کار. بیایید نگاهی به معنی آن بیاندازیم.

تکنیک نقشه برداری جریان ارزشی (VSM) ریشه در ساخت دارد و بیشتر به حساب تویوتا و کتاب سیستم تولید تویوتا (1993) است. در زمینه تولید ، VSM برای به تصویر کشیدن جریان مواد و اطلاعات از یک قسمت کارخانه به قسمت دیگر استفاده می شود.

در سالهای اخیر ، این تکنیک در جامعه IT مورد توجه قرار گرفته است و معمولاً برای شناسایی جریان کار و ارزش مورد استفاده قرار می گیرد – در این زمینه مواردی مانند بلیط پشتیبانی ، درخواست ، کد در دست توسعه و سایر مصنوعات دانش که می توان فکر کرد به عنوان “مواد”. چندین چارچوب و رویکرد IT ، از ITIL 4 و IT4IT گرفته تا DevOps ، در مورد کاربرد VSM صحبت می کنند.

قدرت VSM در توانایی آن برای ردیابی کار از زمانی که شناسایی می شود تا مرحله تکمیل آن نهفته است. از طریق کارگاه های مشترک ، ذینفعان می توانند درک بهتری از کارهایی که در تیم ها یا بخش های دیگر انجام می شود را بدست آورند و می توانند مشخص کنند که یک قطعه از کار چه مدت زمان دارد – بلیط پشتیبانی ، یک درخواست ، یک کار و غیره – قبل از شروع کسی که منتظر است کار بر روی آن ، در مقابل مدت زمان لازم برای کسی برای تکمیل آن. همچنین به مردم یادآوری می کند که سرعت انجام کار می تواند سرعت کار کندترین پیوند باشد.

بیایید مثال یک خدمه گودال فرمول یک را در نظر بگیریم. وقتی ماشین وارد می شود ، منتظر می ماند در حالی که خدمه دیوانه وار کار می کنند تا لاستیک ها را تعویض کنند ، ماشین را سوخت گیری کنند و … فرض کنیم تعویض لاستیک دو ثانیه طول می کشد اما سوخت گیری به پنج ثانیه زمان نیاز دارد. فکر می کنید قبل از اینکه ماشین دوباره وارد مسابقه شود ، چه مدت ماشین باید منتظر بماند؟

تأخیر در هر مرحله جداگانه سرعت کلی فرآیند کسب و کار را تعیین می کند. به عنوان مثال ، توصیف ساده حساب های قابل پرداخت برای دریافت فاکتور ، تطبیق فاکتور با سفارش خرید ، بررسی دریافت کالا یا خدمات ، بررسی شرایط پرداخت ، دریافت قبض پرداخت شده توسط یک کنترل کننده امور مالی ، پرداخت برنامه ، سیستم حسابداری را به روز کنید و در آخر سایر مدارک را تکمیل کنید.

در این مثال ، دریافت تأیید پرداخت دو هفته طول می کشد ، اما بقیه مراحل کمتر از یک روز طول می کشد (من قدردانی می کنم که این مثال ممکن است نیاز به تعلیق بی اعتمادی بی اعتمادی داشته باشد) خوب ، کل مراحل به دو هفته زمان نیاز دارد. سرمایه گذاری در اتوماسیون برای کاهش زمان و تلاش در خارج از مرحله تأیید پرداخت بسیار بعید است که تأثیر قابل توجهی در کل زمان مورد نیاز داشته باشد.

اگرچه اتوماسیون می تواند در بهره وری ، کیفیت و سرعت دستاوردهای چشمگیری به همراه داشته باشد ، اما در صورت عدم رفع تنگناها و محدودیت ها بعید به نظر می رسد. چندین تکنیک وجود دارد که بخشها می توانند برای دستیابی به این نتایج استفاده کنند ، اما اغلب به یک نقشه جریان ارزش “پایان به پایان” واقعی نیاز است. این امر به همکاری چندین بخش و تمایل به پذیرش انتقاد (و پیشنهاد انتقاد) نیاز دارد.

چارچوب ITIL 4 مجموعه ای از اصول راهنما را ارائه می دهد که می تواند به هدایت این مکالمات و فعالیت ها کمک کند. این اصول (بدون ترتیب خاصی) عبارتند از:

  • روی ارزش تمرکز کنید.
  • از همان جایی که هستید شروع کنید.
  • همکاری و ارتقا قابلیت مشاهده
  • با بازخورد به صورت تکراری پیشرفت کنید.
  • جامع بیندیشید و کار کنید.
  • آن را ساده و کاربردی نگه دارید.
  • بهینه سازی و خودکار کردن

یک احتیاط دیگر نیز وجود دارد که می خواهم به مشاغل متقاضی سرمایه گذاری در اتوماسیون بیشتر ارائه دهم: اتوماسیون جایگزینی شناخت انسان و رفع همدلی است. به تجربیات خودتان فکر کنید. شاید شما سعی کرده اید که تحویل بسته را دوباره زمان بندی کنید ، فقط در محدودیت های سیستم موجود در وب سایت کار می کند. این سیستم نمی داند (آیا مراقبت می کنید) آیا شما به دنبال یک کودک بیمار هستید یا باید 30 دقیقه از آن خارج شوید. با این حال دقیقاً همان کاری را انجام داده است که برای انجام آن طراحی شده است.

آکشای آناند سفیر و بشارت دهنده محصولات ITSM در Axelos است.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>