[ad_1]

به دنبال صدور ممنوعیت سفر و دستورهای ماندن در خانه توسط دولتها در سراسر جهان ، منصفانه است که بگوییم صنعت هواپیمایی به عنوان یکی از سخت ترین ضربه ها با آغاز بیماری همه گیر ویروس کرونا ویروس Covid-19 ظاهر شده است.

نهاد تجاری اتحادیه حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) پیش بینی کرده است که صنعت هواپیمایی جهانی در پایان سال 2020 متحمل ضرر 118 میلیارد دلاری خواهد شد ، پیش بینی ها نشان می دهد تعداد مسافران به طور کلی 60.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.

با گسترده تر و قابل اعتمادتر شدن آزمایش های Covid-19 ، همراه با واکسن های موجود برای ویروس ، امیدواری وجود دارد که در زمان مناسب ، بازگشت تعداد مسافران و درآمد حاصل شود.

حتی در این صورت ، پاسکال بوخنر IATA CIO می گوید صنعت هواپیمایی بعید است حداقل قبل از سال 2025 شاهد بازگشت به سطح فعالیت های عملیاتی قبل از Covid باشد ، و این باعث شده است که این انجمن اولویت های دیجیتالی خود را برای سال های آینده ارزیابی مجدد کند.

قبل از همه گیری ، این انجمن متمرکز بر استفاده از فناوری برای کمک به 290 شرکت هواپیمایی بود که عضویت آن را دو برابر حجم مسافرهایی که از خدمات خود استفاده می کنند ، ایجاد کرد ، در حالی که نیاز به کمک به صنعت برای کاهش انتشار کربن خود را متعادل کرد.

تلاش در جهت بهبود سوابق صنعت هواپیمایی در مورد موضوعات پایداری همچنان یک هدف اصلی برای این انجمن است ، اما از آن زمان تمرکز آن بر رشد با فشار برای حفاظت از بقای خطوط هوایی که نماینده آن است جایگزین شده است.

وی از طریق تماس با بزرگنمایی به کامپیوتر هفتگی به کامپیوتر می گوید: “اکنون استراتژی این است که صنعت خود را مجدداً راه اندازی کنیم و به وضعیت قبل از بحران برگردیم ، در حالی که متوجه شدیم بخشی از تجارت ما برای همیشه از دست رفته است.”

“کنفرانس های بزرگ که مردم از هر نقطه دنیا به مدت سه روز برای یک کنفرانس به یک شهر پرواز می کنند ، من معتقدم که بخشی از این تجارت در حال حاضر از بین رفته است. کاری که اکنون من و شما انجام می دهیم [via video call] روش جدید تجارت است. “

وی می افزاید: “این بحران به ما فرصت می دهد کارهای مختلف را انجام دهیم ، و اگر چیز خوبی وجود دارد که می تواند ناشی از بحران باشد ، این واقعیت است که مردم را مجبور به تغییر می کند. ما همچنین این مسئله را با Covid-19 می بینیم زیرا این امر ضرورتی برای تغییر ایجاد می کند که در گذشته وجود نداشته است. “

بوخنر ادامه داد: این فوریت در یافتن روش هایی برای صنعت برای کارآمدتر و مقرون به صرفه بودن در روش کار برای کمک به کاهش برخی از عواقب مالی از بیماری همه گیر متمرکز است ، بوخنر ادامه داد.

“شرکت های هواپیمایی قادر به انجام همه سیستم های میراثی که در گذشته داشتند نیستند. هنگامی که آنها درآمد کسب می کردند ، می توانستند با سیستم های قدیمی و قدیمی و گران قیمت خود بمانند ، اما دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند ، بنابراین ما باید صنعت را متحول کنیم. “

پاسکال بوخنر ، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی

“شرکت های هواپیمایی توانایی استفاده از تمام سیستم های قدیمی را که در گذشته داشتند ، ندارند. چه زمانی [airlines] او می گوید: “در حال کسب درآمد ، آنها می توانستند با سیستم های قدیمی ، قدیمی و گران قیمت خود بمانند – خواه این سیستم رزرو باشد یا هر سیستم دیگری – اما آنها دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند ، بنابراین ما باید صنعت را متحول کنیم.”

و با توجه به وضعیت مالی نامطلوبی که شرکت های هواپیمایی زیادی به دلیل Covid-19 در آن حضور دارند ، این بدان معناست که باید گام هایی را برای انتقال بیشتر کارها ، برنامه ها و فرآیندهایی که صنعت برای کار در ابر به آنها اعتماد می کند ، برد.

“ما باید این صنعت را بدون هیچ گونه هزینه سرمایه ای تبدیل کنیم زیرا [airlines] پول لازم برای سرمایه گذاری را ندارید ، بنابراین استفاده از ابر و دسترسی به همه پشته ها و ابزارهای موجود راهی برای خلاص شدن از شر سیستم های قدیمی است. “

“خطوط هوایی که زنده می مانند احتمالاً خطوط هوایی خواهند بود که می توانند از این نوسازی جدید استقبال کنند. خطوط هوایی که نمی توانند مدرن شوند ، می ترسم خطوط هوایی باشند که قادر به ادامه کار نیستند. “

یک نیاز فوری برای نوسازی

این تفکر همان چیزی است که IATA را بر آن داشت تا با کمک شرکت ارائه دهنده خدمات ابری مدیریت شده Rackspace Technology ، به بررسی معماری محیط IT خود بپردازد تا به شناسایی نقاط مشکوک در زیرساخت های خود کمک کند که می تواند مانع برنامه های نوسازی متمرکز بر ابر شود.

بوخنر یادآوری می کند که این همکاری به طور جدی در ژوئن سال 2020 آغاز شد و اجرای ایده های ناشی از آن طی هفته های آینده نهایی می شود و شاهد خواهیم بود که IATA رویکرد خود را برای استفاده از ابر با استفاده از اتوماسیون و خودکار تغییر می دهد. قابلیت های خدمات

او می گوید: “بحران Covid-19 بر نحوه پاسخ ما تأثیر می گذارد و به این معنی است كه ما باید منابع خود را متناسب با آنچه كه در حال حاضر می توانیم بخواهیم تنظیم كنیم.” “تیم ما درک می کند که ما باید روش کار را تغییر دهیم تا از اتلاف وقت و منابع جلوگیری کنیم.”

به اعتراف خود وی ، اجرای یک خط هوایی در سال 2020 با آنچه در سال 2019 بود ، کار کاملاً متفاوتی است و این ، به نوبه خود ، یک نیاز اضافی به مدل های جدید پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد می کند که در تأثیر همه گیری تأثیر می گذارد. .

“اکنون شرکت های هواپیمایی ما از ما می خواهند [if we can] از داده های ماه گذشته استفاده کنید تا به ما بگویید در سه ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ، و این بدان معنی است که ما باید مدل های جدید پیش بینی بسازیم. “

“ما باید از فناوری مانند هوش مصنوعی استفاده کنیم ، باید از بسیاری از نوآوری ها استفاده کنیم و به محیطی نیاز داریم که به ما این امکان را بدهد.”

شایان ذکر است که هنگامی که این بخش از کار آغاز شد ، حدود 60٪ از ردپای IT سازمان در حال حاضر در ابر خدمات آمازون وب (AWS) بود ، اما با توجه به نحوه مدیریت و استفاده از آن محیط ، فضای مشخصی برای پیشرفت وجود داشت. ، بوخنر می گوید.

“روشی که ما در گذشته از AWS استفاده می کردیم با روشی که امروز می خواهیم استفاده کنیم متفاوت است. پیش از این ، ما فقط یک حساب داشتیم ، و هنگامی که شما به AWS متصل می شدید در واقع به شبکه IATA متصل می شدید ، و این بسیار انعطاف پذیر نبود. “

وی می افزاید: ” [review’s] هدف این است که اطمینان حاصل کنیم که از ابر و همه منابع موجود به روش صحیح استفاده می کنیم و چیزی قابل توسعه است. “او می گوید ، با تمرکز بیشتر بر استفاده بهتر از منابع موجود در سازمان در اختیار دارد.

به همین منظور ، IATA اکنون در حال استفاده از منابع ابری AWS به صورت Rackspace Service Blocks است ، که به سازمان امکان می دهد مقداری را که ماه به ماه استفاده می کند بر اساس نیاز مقیاس بندی کرده و فقط هزینه خدمات ابری را که استفاده می کند ، پرداخت کند. .

معرفی انعطاف پذیری بسیار مورد نیاز

این ، به نوبه خود ، راهی را برای اتخاذ رویکردی فراهم کرده است که بوچنر از رویکرد “زیرساخت متحد” استفاده می کند ، جایی که در واقع همان پلت فرم مشترک زیرساخت ابر وجود دارد که زیربنای هر پروژه IT است که سازمان به دلایل کاهش هزینه روی آن کار می کند.

“اکنون ما یک نقشه راه داریم که در آن دوباره از زیرساخت های زیر پروژه استفاده خواهیم کرد و فقط هزینه نهایی را برای تحویل هزینه خواهیم کرد. [a] پروژه بنابراین این یک تغییر بزرگ در روش کار است. “

“هدف [of the IT infrastructure review] این است که اطمینان حاصل کنیم از ابر و همه منابع موجود به روش صحیح استفاده می کنیم و چیزی قابل توسعه است ”

پاسکال بوخنر ، یاتا

“این بدان معنی است که ما باید قسمت مشترک پروژه را به طور کامل مدیریت کنیم ، اما هماهنگ باشیم [with a] برنامه پیچیده ای برای ارائه هر پروژه زمانی که قرار است تحویل شود. “

هر پروژه ای که IATA روی آن کار می کند ، عناصر سفارشی را در اختیار خواهد داشت ، سازمان با Rackspace همکاری می کند تا تنظیمات مربوط به هر یک را طراحی کند ، در حالی که به اصول چشم انداز “تجارت ترکیبی” گارتنر ، تحلیلگر خانه تجسم می کند.

طبق گفته گارتنر ، تجارت قابل انكار تجارتي است كه سيستم هاي IT آن بر پايه بلوك هاي ساختماني قابل تعويض و مدولار ساخته شده باشد كه مي توانند از طريق “مرتب سازي مجدد و جهت دهي مجدد” شوند ، به همين دليل مي توانند به راحتي با تغييرات رفتار مصرف كننده يا رويدادهاي جهان مانند شروع ناگهاني سازگار شوند. از یک بیماری همه گیر

ایده این است که پذیرفتن این مفهوم ، درجه ای از انعطاف پذیری مورد نیاز را برای تنظیم فناوری اطلاعات IATA به ارمغان می آورد ، در حالی که به آن امکان می دهد طیف وسیعی از تأمین کنندگان را که در صورت تمایل با آنها کار می کند ، متنوع کند.

“مطابق با این مفهوم ، ما دوست داریم که بتوانیم مجموعه پروژه های آینده خود را با بازیگران مختلف ترکیب کنیم و چیزی را بسازیم که بتواند برای یک نوع خاص از پروژه کار کند و سپس به یک ترکیب دیگر برای یک خط دیگر از پروژه ها برویم ، “بوخنر را بیرون می کشد.

او همچنین اضافه می کند که انعطاف پذیری نیز در این روش وجود دارد تا به IATA اجازه دهد تا پروژه های IT را که تصمیم به مدیریت داخلی دارد انتخاب کند و کدام یک را می تواند به شخص ثالث واگذار کند.

بوخنر ادامه می دهد ، “در گذشته ، ما یک راه حل داشتیم که فکر می کردیم متناسب با همه نیازهای ما است ، اما اکنون ما به یک محیط ترکیبی می رویم که همه چیز در AWS خواهد بود ، اما ما مدل های مختلف همکاری با شرکای مختلف خواهیم داشت ،” با ارائه خدمات مدیریت شده ، چرخهای چرخش را چرب کنید.

“ما تنوع را به ارمغان می آوریم [into our IT setup]، اما این بیشتر در همکاری عملیاتی بین فروشندگان مختلفی است که ما استفاده می کنیم ، این روش جدیدی است که ما می خواهیم کار کنیم زیرا باید انعطاف پذیر باشیم. “

افزودن یک عنصر سلف سرویس به کدگذاری

IATA همچنین با همکاری Rackspace Technology توانسته است عناصری از توسعه DevOps و بدون کد را در راستای کاهش میزان تولید نرم افزارهای طراحی شده سفارشی در پاسخ به نیازهای تجارت ، در فرایندهای خود بگنجاند.

“ما به جای توسعه کد ، ترجیح می دهیم وقت خود را صرف آن کنیم [a] یک بستر سلف سرویس که به کاربر امکان می دهد تا محصول خود را به همین دلیل تحویل دهد. “می گوید بوخنر.

“امروز ، در دنیای قدیم ، یک کاربر تجاری با یک سند نیاز تجاری به من مراجعه می کند و سپس ما این سند کسب و کار را به کد تبدیل می کنیم ، و سپس کاربر تجاری باید آزمایش کند که محصول با الزامات آن مطابقت دارد” می گوید

“در دنیای جدید ، ما می خواهیم به کاربر تجاری دسترسی به یک پلت فرم بدون کد که آنها می توانند خود را با توجه به نیاز کسب و کار خود پیکربندی و پیاده سازی کنند ، بدهیم ، بنابراین ما دیگر بین کسب و کار و راه حل نیستیم. تجارت خود راه حل را ایجاد خواهد کرد. این روشی متفاوت است که در آن به کاربر اجازه می دهیم توسعه یابد [their own code]، “او اضافه می کند.

بوخنر اضافه می کند ، این آزادی های “سلف سرویس” با محدودیت هایی همراه است و کاربران تجاری باید نشان دهند که می توانند به آنها اعتماد کنند تا با مسئولیت پذیری از این ابزار استفاده کنند.

وی گفت: “ما می دانیم كه كاربران تجاری از آزادی در راه حل خود استقبال می كنند ، اما باید اطمینان حاصل كنیم كه نظم و انضباطی را كه با این تصویب همراه است قبول می كنند ، زیرا اگر آنها آزادی می خواهند ، باید به آنچه ما شریک تجاری قابل اعتماد می نامیم تبدیل شوند. تمام فرایندهایی را که می خواهیم در ابزار DevOps پیاده سازی کنیم دنبال کنید. “

“بنابراین ما این بحث را با این تجارت داریم و می گوییم ،” اگر شما آزادی می خواهید ، خوب است ، اما شما باید آزادی خود را بدست آورید و باید به ما نشان دهید كه ما می توانیم به شما اعتماد كنیم ، و شما قصد ایجاد مشکلی که بزرگتر از مشکلی است که می خواهید حل کنید. “

گذشته از اینکه این انجمن (و اعضای آن) را قادر می سازد تا روشهای کار خود را نوسازی کنند ، هدف اصلی این کار این است که از IATA در هدف خود برای تبدیل شدن به “کارگزار داده” صنعت هواپیمایی پشتیبانی کند. اما این موضعی است که رقبای آن ، که شامل سایر نهادهای تجاری و نهادهای نظارتی صنعت هواپیمایی است ، نیز برای آن رقابت می کنند.

“رقابت وجود دارد ، [but] ما به داده های بیشتری دسترسی داریم [than our competitors] و ما باید نشان دهیم که قادر به غنی سازی این داده ها برای ایجاد یک پیشنهاد ارزش هستیم. ” “این یک مسئله بقا برای سازمان است ، و این به وضوح یکی از اولویت های ما است.”

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir