صوتی + تصویری + IT. ویراستاران ما در ادغام صدا / تصویر و فناوری اطلاعات متخصص هستند. روزانه بینش ، اخبار و شبکه های حرفه ای دریافت کنید. مشترک شدن در Pro AV Today
آموزش Esports هنوز ادامه دارد و گیمرها در کارخانه جدید Esports در Osnabrück ، آلمان دوباره به کار خود ادامه خواهند داد. موریتس اشه ، معروف به مو ، مدیر فنی شرکت رسانه ای Maze است و وی کل سیستم ویدیویی ، روشنایی و صدا را در کنار هم قرار داده است. او اینجاست تا در این باره صحبت کند.
SVC: ورزش. این امر در مدت زمان کوتاهی به چنین چیز عظیمی تبدیل شده است. واقعاً مانند آتش سوزی خاموش شده و می رود.
Mo Esche: بله ، کاملاً همینطور است. من فکر می کنم اکنون به هدف یک میلیارد دلاری رسیده ایم ، بنابراین یک بازار بسیار بزرگ در سراسر جهان است.
و البته ما در اینجا شرایط بسیار ویژه ای داریم که قبلاً با آن روبرو نبوده ایم. احساس جامعه esports نسبت به همه اینها چیست؟
فکر می کنم همه ما الان خیلی سخت تحت تأثیر Covid-19 قرار گرفته ایم. اما من فکر می کنم ما باید در کنار هم به عنوان یک جامعه کل کنار هم باشیم و چشم به راه باشیم و بهترین نتیجه را از آن ببریم.
سابقه شما در زمینه Esports چیست؟
در واقع من اهل زمینه های ورزشی نیستم. من برای گرفتن لیسانس در تولید موسیقی محبوب به دانشگاه رفتم ، بنابراین من از زمینه استودیوهای ضبط و تجارت موسیقی آمدم. اما من همیشه به فناوری و فناوری پخش و پخش جریانی به طور کلی علاقه مند بودم. بنابراین من تمام دانش و تجربیاتم را در زمینه فناوری استودیو به دست آوردم و به سمت تولید پخش تغییر کردم.
خوب مطمئناً این موارد مشترک داریم. چه چیزی شما را به اسپورت علاقه مند کرده و محبوبیت آن در چه سطح است؟
وای ، عظیم است و در حال رشد است. بنابراین ، به نظر من ، حدود نیم میلیارد نفر از مخاطبان ورزشهای جهانی در جهان هستند. حضور در خط مقدم بسیار عالی است.
وقتی بتوانید مردم را در این مرکز جدید در کارخانه Esports دور هم جمع کنید ، باید کاملاً دیوانه شود.
آره فکر می کنم در حال حاضر می توانید آن را کاملاً با تمام لیگ های بزرگ ورزشی مقایسه کنید. در حال حاضر فقط بزرگ است.
بنابراین چگونه پروژه Esport Factory آغاز شد؟
در ابتدای کارخانه Esport کل بازار در آلمان ایده کاملاً جدیدی بود. اولین فکر ساخت یک بوت کمپ برتر برای بازیکنان حرفه ای و همچنین گیمرهای غیرحرفه ای یا آماتور بود. همانطور که قبلاً گفتید ، فقط یک دوست بودن یا یک تیم در یک شرایط رقابتی فقط یک چیز خوب است. علاوه بر این ، ما هر ساله رویدادی را ترتیب می دهیم که بتوانیم مسابقات حرفه ای اسپورت را میزبانی کنیم. و از آنجا که esport مخاطبان آنلاین کاملاً طبیعی دارد ، فوراً نیاز به ایجاد یک مرکز تولید برای پخش مستقیم همه رویدادهای ما بود.
امکانات اردوگاه بوت چگونه کار می کند؟
آره بازیکنان حرفه ای به مکانی برای دور هم جمع شدن و تمرین با تمرکز کامل احتیاج دارند زیرا بیشتر تیم ها فقط از راه دور کار می کنند. بنابراین آنها در یک اتاق نیستند. ما تاسیساتی ایجاد کردیم که در آن آنها بتوانند به آن بپیوندند و استراتژی ها را آموزش دهند و انتخاب کنند. ما تمرکز خود را بر این قرار داده ایم که همه چیز را برای مهمانانمان راحت تر انجام دهیم و در صورت نیاز می توانیم یک تجربه کامل خدمات از جمله مواردی مانند غذا را پوشش دهیم. ما سالن ورزشی هم داریم. بسیاری از تیم های ما از آن استفاده می کنند زیرا برای تمرین و تمرکز کامل به نوعی جبران بدنی نیاز دارند.
و آکادمی Esports چیست؟
ما یک مفهوم را با مددکاران اجتماعی و متخصصان آموزشی برای آکادمی Esport توسعه دادیم. در حال حاضر ما در جستجوی شرکا هستیم تا این مورد را در مکان خود پیاده سازی کنیم. ما اعتقاد داریم که نیاز زیادی به گیمرهای جوان نه تنها به توسعه مهارت ها و تکنیک های موجود در بازی وجود دارد ، بلکه مواردی مانند مقابله با ناامیدی ، نحوه رفتار پس از از دست دادن مسابقه و البته پیشگیری از اعتیاد نیز وجود دارد. ما فکر می کنیم که اگر گیمرهای جوان تر توسط گیمرهای حرفه ای و آموزش دهندگان و مددکاران اجتماعی آموزش داده شوند ، آنها ممکن است این درس ها را کمی بهتر از زمانی که در مدرسه به آنها آموزش داده می شود ، قبول کنند. ما با این مفهوم مورد تأیید بسیاری از معلمان و م institutionsسسات آموزشی قرار گرفته ایم ، بنابراین من فکر می کنم که با این کار بسیار منحصر به فرد هستیم. من فکر می کنم ما این را به عنوان بخشی از مسئولیت خود می دانیم که باید از بروز مشکلات از جمله اعتیاد جلوگیری کنیم و به بازیگران جوان بویژه نحوه کار و داشتن شغل پایدار را یاد بگیریم ، در واقع برای مدت زمان طولانی تر.
به عنوان مدیر فنی مختصر شما چیست؟
البته من به عنوان مدیر فنی مسئولیت تنظیم محل برگزاری را با تیم خود داشتم. من خودم این کار را نکردم و کار ما این بود که تمام برنامه ریزی ها و تفکرات راجع به اینکه چه چیزی ممکن است در یک مرحله اشتباه رخ دهد و چگونه از اشتباه پیش آمده جلوگیری کنیم.
می دانید ، همیشه این خوش بین ها هستند که آماده نمی شوند.
[Laughs] بله ، من هم فکر می کنم
این تسهیلات قبلاً چه بود؟ چگونه مورد استفاده قرار گرفت؟
این یک ساختمان اداری بود ، بنابراین وقتی ما فضا را برای ایجاد اردوگاه راه اندازی ، رویداد و امکانات تولید دوباره اختراع کردیم ، چند چالش وجود داشت. آنها از زیرساخت های شبکه ای خوبی برخوردار بودند اما سایر مواردی که برای راه اندازی از ابتدا لازم بودیم.
آیا این شامل انجام دوباره سیم کشی برق است؟
بله ، البته بسیار زیاد ، به دلیل رایانه های شخصی بازی ، همه نورهای رویداد و دوربین ها و همه چیز قدرت زیادی را از بین می برد. بنابراین ما با یک شرکت برق محلی همکاری کردیم و یک روش عالی برای تأمین تمام نیازهایمان در آن منطقه کار کردیم.
کشش های طولانی داشتید چیزی حدود نه کیلومتر کابل SDI و چهل کامپیوتر؟
بله ، 40 رایانه ، 9 کیلومتر کابل SDI ، مانند 100 ورودی ویدئو ، چند صد متر شبکه و صدا. من فکر می کنم ما سعی کردیم همه چیز را در هر مکان از امکانات خود متصل کنیم تا در صورت نیاز حتی بتوانیم از دفتر مدیرعامل خود تولید کنیم.
شما نور دارید ، صدا دارید ، دوربین دارید – اگر همه چیز درست تنظیم نشده بود ، به راحتی می توان میله های صدا را در فیلم و صدا را صدا داد. من مطمئن هستم که شما باید تمام این موارد را نیز در نظر می گرفتید.
بله ، البته البته ما چندین مدار مختلف داریم تا بتوانیم نور و صدا را از ویدئو تقسیم کنیم و همه این اعوجاج ها را نداشته باشیم.
این یک محیط بسیار سنگین ویدئویی است بنابراین نظارت تصویری نصب شده را برای ما توصیف کنید. نمایشگرهای زیادی برای پیگیری دارید.
بله ، ما داریم ما با سامسونگ همکاری کردیم و آنها چندین مانیتور رده بالای خود را تهیه کردند. ما چندین هاب ویدئو و مبدل ویدیویی را با هم ترکیب کردیم تا همه تصاویر را به سمت مانیتورهایی که به آنها نیاز داشتیم ، هدایت کنیم. و من کاملاً مطمئن نیستم اما فکر می کنم حدود 100 ورودی ویدئو داریم – احتمالاً 96 ، و چند ده خروجی. اما نکته جالب در اکثر بازی های رقابتی esport چیزی به نام حالت تماشاگر است. بنابراین ما چند نفر از خدمه تولید خود را داریم که می توانند با گیمرها به سرور بپیوندند و از دیدگاه آنها بازی را مشاهده کنند. بنابراین می توانید مانند یک اپراتور دوربین درون بازی به آن فکر کنید. این اپراتور انتخاب می کند که در جریان مستقیم چه دیدگاهی را مورد بررسی قرار دهیم. ما به ورودیهای زیادی نیازی نداریم زیرا بیشتر آنها دقیقاً روی سرور است.
برای تغذیه همه مانیتورها از چه نوع قالب ویدیویی استفاده می کنید؟
ما در حال کار با HD SDI هستیم. ما به فکر NDI و دانته برای صدا بودیم. اما ما می خواستیم از زیرساخت شبکه ای که در داخل ساختمان بود استفاده کنیم. ما نمی خواستیم آن را زیاد خرج کنیم ، زیرا قبلاً آنجا بود. بنابراین تصمیم گرفتیم که تلاش خود را صرف HD SDI و صدای اختصاصی کنیم.
افراد زیادی در این تولیدات نقش دارند و ارتباطات باید اصلی باشد. شما چه نوع سیستم ارتباطی را برای کارخانه Esport راه اندازی کرده اید؟
وای ، آره ما خیلی زود می دانستیم که نیاز به داشتن یک سیستم ارتباطی خوب اما بسیار بسیار انعطاف پذیر نیز داریم زیرا نیازها در ورزشها و در هر تورنمنت همیشه متفاوت است. ما یک سیستم مخابره داخل ساختمان Clear-Com LQ Series راه اندازی کردیم. ویژگی اصلی برای ما در واقع برنامه Agent-IC است که یک برنامه دستگاه همراه است که در صورت نیاز می توانید از طریق شبکه هایی مانند Wi-Fi یا حتی 4G به ایستگاه پایه متصل شوید.
چگونه سیستم Clear-Com را برنامه ریزی و کار می کنید؟ آیا این کار از یک مکان مرکزی انجام می شود؟
آره در واقع همین است. برای هر تولید ما یک تنظیم شخصی داریم زیرا چیزی به عنوان پیش فرض وجود ندارد. ما باید هر بار از ابتدا سیستم اینترکام را تنظیم یا برنامه ریزی کنیم. اما این کار با سرور LQ بسیار بسیار آسان است.
برنامه موبایل Clear-Com Agent IC چگونه کار می کند؟
می توانید مثل یک ایستگاه پایه کوچک به آن فکر کنید. من فکر می کنم بسیار قدرتمندتر از بسته تسمه ای است اما به اندازه یک ایستگاه پایه قدرتمند نیست. شما می توانید به عنوان یک کاربر خاص متصل شوید ، مثلاً دوربین 1 یا موارد دیگر ، ما قبلاً در برنامه نویسی قبل از هر نمایش که حلقه های مختلف هر موقعیت می تواند صحبت کند و به آنها گوش دهد ، از قبل تعریف کرده ایم. بنابراین ممکن است دوربین دوربین با مدیر فنی یا تهیه کننده ، با اپراتور روشنایی ، دستیار دوربین یا موارد دیگر صحبت کند و برنامه را نیز بشنود. شخص دیگری دایره دیگری خواهد داشت. بنابراین حتی از طریق 4G می توانید از پس همه اینها برآیید.
وقتی کارخانه Esports به عقب برگردد ، گیمرها توسط طرفداران صدا ، ویدئو و فریاد احاطه می شوند – بسیاری از منابع صدا همه به طور همزمان می روند. سیستم صوتی موجود در آنجا چگونه طراحی شده است؟
اوه ، بله ، این یک چالش بزرگ بود. کاملاً جالب بود. ما باید با سیستم صوتی خود کاملاً انعطاف پذیر و مدولار بمانیم تا برای هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد آماده شویم. البته ما جعبه های استیج ، میکسر صوتی و هر آنچه را که نیاز داریم اختصاص داده ایم. ما در داخل تاسیسات یک PA بزرگ داریم.
حدس می زنم شما مجبور باشید سیستم صوتی را طوری طراحی کنید که حواس پرتی های زیادی وجود نداشته باشد که بازیکنان نتوانند تمرکز کنند.
ما سعی کردیم آن را تا حد ممکن ساده اما در حد نیاز پیچیده نگه داریم.
آیا یک نقطه کنترل مرکزی در آن مرکز وجود دارد که کل عملیات را کنترل کند؟
اوه ، آره ، این مغز ماست. این اتاق کنترل ما است. ما یک اتاق اختصاصی برای خدمه تولید داریم. ما تا هفت ایستگاه کاری داریم و همه ما از آن مکان مرکزی کار می کنیم. بنابراین تولیدکنندگان ، مدیران فنی ، ناظر ، روشنایی ، صدا ، همه با هم هستند.
چگونه نورپردازی را در آنجا انجام دادید؟ چگونه انجام شد تا جلوی خیرگی در همه نمایشگرهای ویدئو را نگیرید؟
اوه ، بله ، این آسان نیست. ما سیستم ChamSys داریم. ما آن را در اتاق کنترل مرکزی خود داریم و می توانیم آن را کنترل کنیم. ما می توانیم هر لامپ را جداگانه کنترل کنیم ، بنابراین به خصوص اپراتورهای دوربین و تکنسین روشنایی برای جلوگیری از خیرگی همکاری نزدیک دارند. اما هر جا ممکن باشد ما مانیتورهای خود را به گونه ای تنظیم می کنیم تا از زوایای روشنایی که می توانند از طریق خیرگی بر تولید ما تأثیر بگذارند جلوگیری کنیم.
جنبه اتصال از راه دور آن را توصیف کنید.
ما تولیدات تلفن همراه یا تولیدات از راه دور زیادی را انجام می دهیم ، معمولاً در امکانات بزرگ مانند میادین ورزشی. بیشتر اوقات تمایل داریم که تمام تجهیزات خود را به تأسیساتی که در آنجا تولید می کنیم بیاوریم. اما زمان ها و تولیدات خاصی وجود دارد که می توانیم برخی از تجهیزات را اساساً در خانه نگه داریم و از راه دور شماره گیری کنیم. ما این کار را با تولید داخلی سال گذشته با مخابره داخل ساختمان صرف کردیم ، که بسیار عالی بود. ما به تسهیلات رفتیم و دستگاه های تلفن همراه را به اینترنت متصل کردیم و سیستم اینترکام Clear-Com در داخل تاسیسات ما نیز به اینترنت متصل است. از آنجا که این یک سیستم مبتنی بر IP است ، ما فقط یک دسته از درگاه ها را باز کردیم و می توانستیم در ایستگاه پایه خود کار کنیم اما از 100 مایلی دورتر.
اکنون که این تجربه را پشت سر گذاشته اید ، مهمترین کاری که باید در برنامه ریزی تاسیساتی مانند این انجام شود ، چیست ، زیرا مطمئن هستم تعداد بیشتری از آنها وجود خواهد داشت؟
نظر من این است که شما باید نسبت به هر موقعیتی که رخ می دهد کاملاً آزاد باشید و فکر کنید تا همیشه در بسیاری از موقعیت های مختلف انعطاف پذیر بمانید و خدمات عالی ارائه دهید. به عنوان مثال ، ما کابلها را به هر اتاق می کشیم – فکر می کنم این زمین 13000 فوت مربع باشد – تا بتوانیم همه کارهای ممکن را انجام دهیم.
منبع: tadrisriazi-news.ir
آخرین دیدگاهها