Covid-19 جرقه ها در بخش پرداخت های دیجیتال خاورمیانه رونق می گیرد


بر اساس یک گزارش ، تجارت الکترونیکی و صنایع پرداخت دیجیتال در منطقه خاورمیانه در سال 2021 قرار است رشد چشمگیری داشته باشد ، تقریباً نیمی از مصرف کنندگان احتمالاً خریدهای آنلاین خود را طی سال آینده افزایش دهند.

این مطالعه که از ارائه دهنده سیستم پرداخت Payout.com مستقر در لندن انجام می شود ، گفت: این منطقه که به طور سنتی تحت کنترل پرداخت های نقدی است ، فرصت رشد را برای بازیکنان فناوری فراهم می کند زیرا خریداران آنلاین اکنون استفاده از پرداخت های دیجیتال را ترجیح می دهند.

این گزارش از یک نظرسنجی منطقه ای ، که بیش از 5،000 مصرف کننده در امارات ، عربستان سعودی ، مصر ، اردن ، قطر ، کویت ، بحرین و پاکستان مورد نظرسنجی قرار گرفته اند ، برداشت می کند.

در سراسر این کشورها ، 47٪ از مصرف کنندگان گفتند که انتظار دارند طی سال آینده بیشتر به صورت آنلاین خرید کنند. فقط 15٪ انتظار داشتند كه دفعات خريد اينترنتي آنها كاهش يابد ، در حالي كه 38٪ باقيمانده انتظار داشتند كه اين روند ثابت بماند.

افزایش احتمالی تجارت الکترونیکی و پرداخت دیجیتال در سال 2021 در کشورهای مورد بررسی ثابت است ، به طوری که 49٪ از مصرف کنندگان شورای همکاری خلیج فارس (GCC) اظهار داشتند که خریدهای اینترنتی آنها بیشتر انجام می شود و 48٪ در اردن ، 47٪ در مصر و 39 ٪ در پاکستان همین حرف را می زند.

مو علی یوسف ، مدیر منطقه در Checkout.com ، گفت Covid-19 “سهم قابل توجهی” از تجارت الکترونیکی و معاملات پرداخت دیجیتال را در خاورمیانه اداره می کند ، به طوری که 40٪ از خریداران آنلاین می گویند به دلیل خرید آنلاین و پرداخت آنلاین همه گیری

یوسف به Computer Weekly گفت: “ما در شش سال گذشته شاهد این تغییر ثابت به پرداخت دیجیتال بوده ایم ، اما همه گیری واقعاً به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده است – رشد پنج ساله را به چند ماه متراکم می کند.”

“در حالی که امسال به دلیل تأثیر Covid-19 ، افزایش ناگهانی در تجارت الکترونیکی و پرداخت دیجیتال اتفاق افتاده است ، آنچه امروز شاهد آن هستیم چیزی فراتر از تغییر موقتی در رفتار مصرف کننده است.”

یوسف گفت که علی رغم جذب زیادی در پرداخت های دیجیتالی در خاورمیانه در چند سال گذشته ، وجه نقد هنگام تحویل هنوز بخش قابل توجهی از سهم کیف پول را برای مصرف کنندگان اشغال می کند.

وی خاطرنشان كرد: “این یك بازار با پتانسیل عظیم برای ادامه رشد طی دهه آینده را ارائه می دهد.”

بر اساس این گزارش ، ترجیح پرداخت دیجیتال نسبت به وجه نقد هنگام تحویل یا حواله بانکی به طور قابل توجهی افزایش می یابد ، زیرا مصرف کنندگان بیشتر به صورت آنلاین خرید می کنند. در میان کسانی که حداقل یک بار در ماه خرید اینترنتی می کنند ، 62٪ معمولاً از طریق کارت یا کیف پول دیجیتال پرداخت می کنند ، در حالی که در میان خریداران آنلاین که کمتر مراجعه می کنند 44٪ است.

یوسف گفت: “گزینه های پرداخت دیجیتال قوی تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از انتظارات مصرف کنندگان از بازرگانان شده است ، به خصوص که تجارت الکترونیکی در منطقه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.”

به گفته خالد داننیش ، مدیرعامل خلیج بحرین Fintech ، مرکز شتاب دهنده fintech جزیره ، منطقه در پی Covid-19 شاهد سیل فعالیت های جدید پرداخت دیجیتال است.

وی گفت: “زیرساخت ها و دسترسی ها اکنون برای بازرگانان و مصرف کنندگان وجود دارد.” “بیماری همه گیر رفتار مصرف کننده را به روشی پایدار تغییر داده است.

“با توجه به جوان بودن جمعیتی منطقه ، اولویت این است که به سمت استراتژی های پرداخت دیجیتال بروید نه فقط برای راحتی بلکه برای تجربه کاربر. ما می بینیم که از پرداخت دیجیتال برای همه چیز از وعده های غذایی گرفته تا لباس گرفته تا مواد غذایی و آب و برق استفاده می شود. “

دانیش گفت که استراتژی های دولت “جامعه بدون پول” منطقه ای کمک به پرداخت دیجیتال ، رشد پرداخت های تلفن همراه و زیرساخت های فن آوری مربوطه است.

وی افزود: نفوذ زیاد منطقه ای تلفن همراه ، به ویژه در شورای همکاری خلیج فارس ، زیرساخت اصلی مورد نیاز برای رشد پرداخت های دیجیتال را فراهم می کند. وی گفت: “این فقط نیاز به یک فشار داشت و همه گیری ما را به آن فضا کشانده است.”

داننیش پیش بینی افزایش قریب الوقوع بانکداری کیف پول دیجیتال در خاورمیانه و همچنین تغییر جهت باز کردن بانک و افزایش نرخ های درج مالی را اعلام کرد.

نظرسنجی Checkout.com ترجیح ویژه تجارت موبایل و کیف پول های دیجیتال در منطقه را برجسته کرده است ، که Apple Pay و Google Pay در آن پیشگام هستند و همچنین افزایش اعتماد به روش های پرداخت محبوب در سراسر منطقه ، مانند Mada ، QPay ، BenefitPay و فاوری

داننیش گفت: “بزرگترین فرصتها درگیر كردن همه افراد در منطقه به سیستم مالی است.”

وی گفت: “API ها نوآوری را قادر می سازند و به کسب و کارها امکان می دهند تا عملکرد بهتری داشته باشند.” “هنوز رشد زیادی در این بازار وجود دارد. از زمان همه گیر شدن موانع ورود به این کشور کاهش یافته است. “

با این حال ، یوسف خاطرنشان کرد که تکه تکه شدن همچنان مانع عمده رشد بخش پرداخت دیجیتال است. وی گفت: “منطقه از نظر روش های پرداخت ، سیاست و مقررات ، زیرساخت ها و ترجیحات مصرف کننده تقسیم شده است.” “همچنین از نظر شرکای پرداخت ، یک منظره چندپاره وجود دارد. بازرگانان معمولاً باید استراتژی پرداخت ها را در سطح خرد انجام دهند. “

یوسف افزود که پول نقد به عنوان پرداخت همچنان سرسختانه در خاورمیانه محبوب است. وی گفت: “علی رغم شتاب دور از پول نقد ، اگر به منطقه در مقایسه با بقیه جهان نگاه کنیم ، هنوز پول نقد محور است و پرداخت های دیجیتالی فقط در راه تحقق توانایی های بالقوه خود هستند.”

“در حالی که Covid-19 و نفوذ دیجیتال عمیق در حال تقویت تغییر هستند ، گزارش ما نشان داد که پول نقد دارای اهمیت ریشه ای اجتماعی و فرهنگی در منطقه است ، و این یک شبه تغییر نخواهد کرد.”

گوراوووووو ، سرمایه گذار جهانی فن آوری و مدیر عامل شرکت پرداخت مارشال ، با دفتر مرکزی دبی ، گفت که شرکت های پرداخت دیجیتال همچنین باید به تفاوت های ظریف در کشورهای خاورمیانه از نظر جمعیتی ، مصرف کنندگان و آمادگی دیجیتال توجه کنند.

وی گفت: “باید درک واقعی از هر بخش وجود داشته باشد.” “مردم وقتی صحبت از منطقه می شود زودگذر هستند. در حالی که فناوری و سایر موانع در نهایت سقوط خواهند کرد ، اما یک تجربه عمیق منطقه ای می تواند مانعی برای رشد پرداخت های دیجیتالی باشد. “

ظار با بیان اینکه ایجاد یک چارچوب منطقه ای فین تک منطقه به “تخریب تمام نقاط ورود” کمک می کند ، افزود: چنین چارچوبی موجب صرفه جویی در هزینه ، زمان و ایجاد فرصت های بیشتر برای وام ، اعتبار و مبارزه با کلاهبرداری می شود.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>