[ad_1]
سیستم تست 8K ما
کامپیوتر ساخته شده توسط Chillblast
مادربرد: ایسوس ROG STRIX Z390-E GAMING
کولر پردازنده: Noctua NH-U14S
طرفداران مورد: Noctua NF-A14 PWM Chromax 140mm
پردازنده: Intel Core i9-9900K ، 8 هسته / 16 موضوع
پردازنده گرافیکی: انویدیا GeForce RTX 3090
ذخیره سازی: 500 گیگابایت Samsung 970 EVO Plus M.2 PCIe
ذخیره سازی ثانویه: 2TB سامسونگ 860 QVO
قدرت: Corsair RM850x 80 PLUS Gold 850W PSU
مورد: Fractal Design Vector RS Tempered Glass
رم: G.Skill Trident Z RGB 32 GB DDR4 3200 مگاهرتز
مانیتور: دل UltraSharp UP3218K
شاید متوجه شده باشید که بازی کوچکی به نام Cyberpunk 2077 به تازگی راه اندازی شده است. پس از سالها توسعه و بسیاری از تأخیرها ، جدیدترین بازی CD Projekt Red ، کمپانی لهستانی پشت سری بازی های The Witcher ، اکنون به رایانه شخصی (همراه با کنسول های بازی) رسیده است ، و یک نگاه بلند پروازانه به آنچه زمین آینده ممکن است شبیه باشد.
در حالی که این بازی یکی از پرطرفدارترین عناوین در مدت زمان طولانی بود ، با سطح تبلیغات تبلیغاتی تقریباً مطابق با آنچه که ما معمولاً در مورد راه اندازی جدید GTA می بینیم ، زمان طولانی توسعه باعث ایجاد اختلاف نظرهایی شد. برای شروع ، نگرانی هایی در مورد چگونگی تأثیر تأخیرها و اعتماد به “فشار” (جایی که کارکنان بسیار طولانی کار می کنند) بر رفاه کارکنان وجود داشت.
این واقعیت که در بسیاری از بررسی های بازی نهایی اشکالات بی شماری ذکر شده است ، نشان می دهد که حتی با تأخیرها ، ممکن است بازی به مدت بیشتری در کوره نیاز داشته باشد.
همچنین نگرانی هایی در مورد بازاریابی و محتوای بازی وجود داشته است ، که در حالی که سعی در “تند” بودن داشت اغلب به عنوان ترنسفوبیک و زن ستیز ظاهر می شد. به تصویر کشیدن نژاد در بازی نیز مورد بحث بسیاری قرار گرفته است. انجمن بازی Resetera دارای یک موضوع جامع است که اختلافات پیرامون بازی را لیست می کند.
در حالی که این مقاله عملکرد بازی روی رایانه شخصی را مورد بررسی قرار می دهد ، مخصوصاً وقتی صحبت از رزولوشن 8K است ، ما احساس می کنیم که باید این نگرانی ها را نیز برجسته کنیم. آنها قطعاً هیجان ما را برای بازی کم کردند.
با این حال ، از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ، طراحی و دامنه Cyberpunk 2077 فوق العاده چشمگیر است. تیم TechRadar و ، مطمئناً ، بسیاری از گیمرهای دیگر نیز مشتاقانه می بینند که این بازی در Nvidia RTX 3090 قدرتمند – در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده گرافیکی مخصوص بازی های مصرفی – اجرا می شود.
با استفاده از جلوه های گرافیکی پیشرفته مانند ردیابی اشعه و همچنین استفاده از فناوری DLSS Nvidia برای کمک به بازی با وجود گرافیک طاقت فرسا ، Cyberpunk 2077 می تواند ویترین باشکوهی برای آینده بازی ها باشد یا یک سیستم قاتل نفخ که حتی قدرتمندترین سکوها قابل اجرا نیستند. کدام یک از آنها خواهد بود؟ بیایید بفهمیم
عملکرد Cyberpunk 2077 8K
ما Cyberpunk 2077 را با استفاده از جدیدترین درایورهای آماده بازی که توسط انویدیا ارائه شده است ، همراه با پچ Day 0 برای خود بازی ، روی دکل آزمایشی 8K خود اجرا کردیم که هدف آن رفع اشکالات و مشکلات مختلف در بازی نهایی است.
طبق معمول ، ما آزمایشات خود را با بالاترین از پیش تعیین شده شروع کردیم که در Cyberpunk 2077 “Ray Tracing Ultra” است. همانطور که از نامش پیداست ، این بیشتر تنظیمات گرافیکی را در سطوح فوق العاده قرار می دهد ، و اثرات ردیابی پرتوی شدید را اضافه می کند. به طور پیش فرض در این تنظیم ، DLSS روی ‘خودکار’ تنظیم شده است.
ما وضوح تصویر را روی 8K (4380 x 7680) تنظیم کردیم و صحنه ای را در یک بار شلوغ در Night City ، کلانشهر شلوغی که به عنوان تنظیم اصلی بازی بازی می کند ، اجرا کردیم. این میله پر از مشتری ، و همچنین چراغ های نئون روشن و پر جنب و جوش ، جلوه های دود ، بازتاب و سایر جزئیات جوی است. در بالاترین تنظیمات ، این بازی واقعاً تحت تأثیر قرار می گیرد و حس مکان قابل توجه است.
با این حال ، جای تعجب نیست که با سرعت 8K ، بازی به طرز وحشتناکی اجرا می شود و فقط به طور متوسط 18.6 فریم در ثانیه (فریم در ثانیه) مدیریت می شود. مطمئناً بازی زیبایی است اما در آن فریم در ثانیه بازی کردن بسیار ناخوشایند است. مطمئناً این نوع تجربه ای نیست که شما 1500 دلار بپردازید ، یعنی قیمت RTX 3090.
با این حال Ray Tracing Ultra بالاترین تنظیمات نیست. در واقع می توانید چند تنظیمات ، از جمله ردیابی اشعه را ، تا “Psycho” (دوباره ، آن edginess …) لغو کنید. تفاوت در کیفیت تصویر واقعاً محسوس نیست ، اما کاهش نرخ فریم مربوطه قطعاً با متوسط فقط 15.4 فریم در ثانیه است.
گرچه این تعجب آور نیست ، اما آنچه ما را تحت تأثیر قرار داد این بود که تفاوتی که DLSS (نمونه برداری عمیق یادگیری عمیق) ایجاد می کند. DLSS از قدرت پردازنده گرافیکی برای ارتقا سطح بازی ها با وضوح بالاتر با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می کند و عملکرد را در وضوح های بسیار بالا بدون تأثیر زیاد بر وفاداری گرافیکی بهبود می بخشد.
می دیدیم که در بازی هایی مانند Watch Dogs Legion با کیفیت 8K به نرخ فریم کمک می کند ، و در Cyberpunk 2077 باعث می شود بزرگ تفاوت در قابلیت پخش – اگرچه فقط هنگام استفاده از تنظیمات “عملکرد فوق العاده”. این تهاجمی ترین تنظیم برای DLSS است و بیشترین آزادی را با کیفیت تصویر می گیرد ، اما نتایج حیرت آور است: با روشن بودن حالت DLSS Ultra Performance ، Cyberpunk 2077 در همان صحنه به طور متوسط به 31.8 فریم در ثانیه جهش کرد. ناگهان ، Cyberpunk 2077 در 8K قابل پخش است.
8K یا نه 8K؟
جهش از 18.6 فریم در ثانیه به 31.8 فریم در ثانیه برای چنین بازی پرسرعت از نظر گرافیکی با کیفیت 8K شاید خیلی خوب به نظر برسد که درست باشد ، اما اینطور است؟
از یک طرف ، به شما اجازه می دهد – یا به طور خاص تر ، Nvidia – مباهات کنید که ، بله ، RTX 3090 یک کارت گرافیک با قابلیت 8K است. اما مسئله این است ، این نیست واقعاً 8K برای شروع ، استفاده از دارایی های 8K نیست. به دلیل کمبود افرادی که با رزولوشن 8K بازی می کنند ، تولید دارایی های 8K درصورتی که بیشتر افراد بازی را با 1080p یا حداکثر 4K انجام دهند ، منطقی نیست.
اما ، DLSS در واقع یک تصویر 1440p را به 8K ارتقا می دهد. هنوز یک کار طلبکارانه است ، اما بومی 8K نیست. با این حال ، با روشن بودن DLSS ، در مقایسه با بازی با وضوح 1440p در همان صفحه ، تصویر بسیار بهتری در صفحه 8K به دست می آورید.
DLSS خاموش است
عملکرد DLSS Ultra
وقتی ما واقعاً شروع به دریافت بازی هایی با دارایی های 8K می کنیم ، مقایسه بین 8K بومی و DLSS 8K احتمالاً مصالحه هایی را که DLSS انجام می دهد برجسته می کند ، اما در حال حاضر ، شما از نظر عملکرد بهتر بدون یک ضربه گسترده به یک معامله خوب خواهید رسید. کیفیت تصویر.
وضوح 8K بی رحمانه با استفاده از DLSS ، thenm امکان پذیر است ، اما آن چیزی نیست که برای آن ساخته شده است. درعوض ، برای کمک به حفظ نرخ فریم در 4K وجود دارد.
با رها کردن تنظیمات به Ray Tracing Medium ، نرخ فریم بومی 24.7 فریم در ثانیه داریم. این تقریباً به سرعت 30 فریم در ثانیه است که حداقل یک تجربه قابل بازی را در نظر می گیریم ، اما متوجه افت اثرات ردیابی اشعه می شوید. در حالت فوق العاده ، وقتی از در به سمت پنجره ای که در آن قرار داشت بالا رفتیم ، جلوه ای فوق العاده به دست آوردیم که چراغ های پشت سر ما واقعاً در شیشه منعکس می شدند – این در تنظیمات متوسط وجود ندارد.
ردیابی فوق العاده ری
ری ردیابی متوسط
تبدیل DLSS به Ultra Performance باعث افزایش فریم در ثانیه به طور متوسط به 38.2 و حداکثر 44.1 فریم در ثانیه می شود. در حال حاضر بازی احساس آرامش و واکنش پذیری بیشتری داشت.
خاموش کردن ردیابی اشعه و استفاده از تنظیمات Ultra ، همان صحنه با ضعف 12.2 فریم در ثانیه بازگشت. دلیل این امر این است که در Ultra از پیش تعیین شده ، DLSS کاملاً خاموش است. با قرار دادن آن روی Ultra Performance ، نرخ فریم به 50.2fps می رسد و نشان می دهد DLSS در اینجا چه نوع وزنه برداری را انجام می دهد.
در حالت High Preset با DLSS در Ultra Performance ، 54.9 فریم در ثانیه رسیدیم ، اما این فقط در حالت متوسط با DLSS در Ultra Performance بود که با جابجایی در مرز 60fps ، 68.2fps را شکستیم.
در سایر بازی ها ، تنظیم بازی برای پایین ترین تنظیمات فقط برای داشتن تجربه بازی با کیفیت 8K اصلاً ارزش ندارد – ما Assassin’s Creed Valhalla را با 8K در پایین ترین تنظیمات پیدا کردیم که بعضی اوقات بیشتر به یک بازی PS2 شباهت داشت.
با این حال ، Cyberpunk 2077 هنوز در تنظیمات متوسط بسیار چشمگیر به نظر می رسد. اما ، آیا شما خوشحال هستید که با خرید تنظیمات RTX 3090 در آن تنظیمات اجرا کنید؟ احتمالا نه.
ایستگاه های اقدام
در حالی که صحنه ای که برای شروع عملکرد 8K را آزمایش کردیم ، یک محیط نسبتاً آرام بود ، علی رغم اینکه دارای NPC های متعدد و جلوه های جوی است ، ما همچنین می خواستیم ببینیم که RTX 3090 چگونه یک صحنه اکشن پرتحرک را اداره می کند.
بنابراین ، ما در یک مأموریت اولیه بازی کردیم که شامل برخی از پنهانکاری ها و درگیری اسلحه است. با 8K در Ray Tracing Ultimate از پیش تعیین شده ، با DLSS روی خودکار ، نرخ فریم متوسط با سرعت 18.8 فریم در ثانیه خزیده می شود. نیازی به گفتن نیست که این یک تجربه ناخوشایند بود و تیراندازی را غیرممکن کرد.
با قرار دادن DLSS به Ultra Performance ، در همان صحنه 30fps بسیار خوب به دست آوردیم. اگرچه این نصف حداقل 60 فریم در ثانیه است که اکثر گیمرهای رایانه های شخصی انتظار دارند ، اما حداقل به این معنی بود که بازی قابل بازی بود و ما به لطف نرخ فریم های نرم و روانتر و سریعتر توانستیم بدخواهان را از بین ببریم.
با تنظیم DLSS Ultra Performance ، تنظیمات را به متوسط کاهش می دهیم ، 64fps را می زنیم. این یک تجربه لذت بخش تر بود ، اما به این معنی بود که گرافیک یک بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.
طعم آینده
بنابراین ، در یک سطح ، بله ، RTX 3090 می تواند Cyberpunk 2077 را با کیفیت 8K بازی کند. این یک موفقیت کاملاً چشمگیر برای سخت افزار انویدیا است ، زیرا به نظر می رسد که این بازی هنوز هم به کار بسیار خوبی نیاز دارد تا بدون مشکل اجرا شود. ما هنگام بازی با اشکال شکن بازی روبرو نبودیم ، اما چند مورد بارز از پس از بارگیری صحنه ها وجود دارد.
وقتی بدیهی است که با گرافیک ، به ویژه با اجرای ردیابی اشعه ، بسیار مراقبت شده است تا غوطه وری را به جهانی اضافه کند ، متأسفانه این اشکالات فقط آن غوطه وری را تضعیف می کنند و شما را از آن دنیا خارج می کنند.
ما همچنین با اشکالی روبرو شدیم که به موجب آن وضوح 8K ، منوها و زیرنویس ها فقط در نیمی از صفحه نمایش نشان می دهند که بسیار آزار دهنده است ، اما به دلیل بازی نکردن افراد زیاد با کیفیت 8K ، این مسئله احتمالاً مسئله ای است که افراد بسیار کمی را تحت تأثیر قرار می دهد. هنوز هم خوب است که این مشکل به زودی برطرف شود.
همچنین ، در حالی که Cyberpunk 2077 میکند با 8K اجرا شود ، برای انجام این کار به یکی از گرانترین پردازنده های گرافیکی در جهان و با مصالحه های سنگین گرافیکی نیاز دارد. این یک نمونه دیگر از بازیبازانی است که برای رسیدن به 8K باید زنگ ها و سوت های گرافیکی زیادی را فدا کنند ، چیزی که ارزش آن را ندارد.
به عنوان مثال ، با پخش همان صحنه اتاق بار در سطح Ultra Ray Tracing ، با روشن بودن DLSS ، سرعت 82 فریم در ثانیه را تجربه می کنیم (در مقایسه با 31.8 فریم در ثانیه در 8K با همان تنظیمات). این بازی در مکان هایی با کیفیت 4K خارق العاده به نظر می رسد ، بنابراین در واقع نیازی به بازی با 8K و فداکاری بیش از نیمی از عملکرد نیست.
فکر می کنیم برنده واقعی این آزمون فناوری DLSS انویدیا است. واقعاً چشمگیر است که چقدر می تواند در بازی ایجاد کند ، در حالی که تأثیر روی جلوه های گرافیکی را به حداقل می رساند.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، استفاده از DLSS برای بدست آوردن یک بازی مانند Cyberpunk 2077 که با سرعت 8K اجرا می شود جالب است ، اما آن چیزی که برای آن مناسب است نیست. این واقعیت که DLSS به معنای کسی است که به عنوان مثال دارای RTX 2060 Super است ، می تواند Cyberpunk 2077 را در 1440p با ردیابی اشعه و جلوه های بالا اجرا کند بسیار مفیدتر – و هیجان انگیز است. با این حال ، آنچه ما نمی خواهیم ببینیم ، توسعه بازی ها با استفاده از DLSS به عنوان عصا است ، جایی که آنها بازی های بدون بهینه را اجرا می کنند که مانند تلخه اجرا می شوند تا زمانی که DLSS را روشن کنید.
در مورد خود Cyberpunk 2077 ، شکی نیست که این یک بازی است که در مکان هایی از سخت افزار رایانه های پیشرفته ، بسیار جالب توجه به نظر می رسد. این خیلی شرم آور است که اشکالات همراه با برخی از محتوای بازی (و بازاریابی آن) قصد دارند تجربه را برای برخی از افراد خراب کنند.
[ad_2]
منبع: tadrisriazi-news.ir