[ad_1]

با بسته شدن بسیاری از خرده فروشان در میان موج دوم بیماری همه گیر Covid-19 ، کلاهبرداری فیشینگ مربوط به زایمان بیش از چهار برابر در سراسر اروپا در ماه نوامبر سال 2020 در میان رکورد شکنی خریدهای اینترنتی قبل از تعطیلات. DHL 77٪ از کل کل کلاهبرداری حمل و نقل را تشکیل می دهد ، و به دنبال آن آمازون (37٪) و FedEx (7٪) ، طبق گزارش Check Point.

در هشدار جدیدی که در تاریخ 1 دسامبر صادر شد ، چک پوینت به خریداران هشدار داد که احتمالاً ادامه فعالیت های فیشینگ وجود دارد که در آن مجرمان اینترنتی از خدمات تحویل معتمد برای انجام تقلب مالی جعل می کنند.

کلاهبرداری های تحویل به طور کلی به منظور فریب گیرندگان آنها برای افشای اطلاعات شخصی آنها با تظاهر به نوعی مسئله تحویل یا ارائه ردیابی حمل و نقل ، هر دو با ترس گسترده در مورد زایمان های از دست رفته یا از دست رفته طراحی می شوند.

چک پوینت همچنین هشدار داد که بازیگران مخرب هر دو طرف تجربه خرید آنلاین را هدف قرار داده اند – قبلاً 80٪ افزایش در تبلیغات فیشینگ را هدف قرار داده اید که خریداران آنلاین را با پیشنهادهای ویژه جعلی هدف قرار داده است. شرکت امنیتی مستقر در اسرائیل حساب می کند که از هر 826 ایمیل ارسال شده در سراسر جهان ، یک مورد در حال حاضر اقدام به فیشینگ است.

Omer Dembinsky ، مدیر اطلاعات داده در Check Point ، گفت: “هکرها به دنبال کل تجربه خرید آنلاین ، قبل و بعد از خرید مردم هستند. ابتدا هکرها “پیشنهادات ویژه” را از صندوق ورودی افراد از مارک های مورد علاقه خود ارسال می کنند.

“سپس ، هکرها ایمیلی درباره تحویل خریدها ارسال می کنند ، حتی اگر از منبع معتبری خریداری کرده باشید. اکنون که جمعه سیاه و دوشنبه سایبری به پایان رسیده است ، ما به سمت طرف دیگر معادله ، یعنی تحویل ها ، روی آورده ایم.

دمبینسکی افزود: “در فصل تعطیلات هرچه ایمیل های پس از خرید را باز می كنید ، دوبار فكر كنید. ایمیل می تواند از طریق یک هکر باشد. به هر ایمیلی که ادعا می کند از طریق آمازون ، DHL یا FedEx است ، از نزدیک نگاهی بیندازید. مراقب غلط املایی باشید. مراقب دامنه های زیبا باشید. برای ما روشن است که هکرها خریداران آنلاین را در هر مرحله از تجربه خرید آنلاین هدف قرار می دهند ، جایی که خطر قبل و بعد از خرید بسیار واقعی است. “

در سطح جهانی ، چک پوینت گفت که افزایش مشابهی در کلاهبرداری فیشینگ را در آمریکای شمالی و آسیا و اقیانوسیه (APAC) ثبت کرده است. این شرکت در ماه نوامبر نسبت به اکتبر 427٪ افزایش در تلاشهای فیشینگ در ایالات متحده ثبت کرده است ، با نام تجاری اصلی که در آن جغرافیا تقلید می شود ، آمازون است که 65٪ تلاش را تشکیل می دهد. افزایش APAC با 185٪ افزایش چشمگیر ، اما همچنان قابل توجه ، با انباشت DHL 65٪ از کل ایمیلهای کلاهبرداری بود.

راهنمایی درباره محافظت از خود در برابر کلاهبرداری فیشینگ تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. کاربران باید: از رمزهای عبور خود محافظت کنند و هرگز اعتبارنامه را به اشتراک نگذارند و از آن استفاده مجدد نکنند. به هر گونه ایمیل تنظیم مجدد رمز عبور ناخواسته مشکوک شوید. هر URL را از یک وب سایت معتبر تأیید کنید ، هرگز روی پیوندهای موجود در ایمیل کلیک نکنید ، بلکه جستجو را انجام دهید و از آنجا بازدید کنید. دامنه های مشابهی را که شامل اشتباهات املایی ، دامنه های مختلف سطح بالا (.uk ، .com و غیره) یا آدرس های ایمیل است که با فرستنده مورد نظر مطابقت ندارند – بررسی کنید ، به عنوان مثال آمازون هرگز از طریق آدرس Gmail با شما تماس نخواهد گرفت. و به زبان احساسی در یک ایمیل که برای ایجاد احساس فوریت یا عدم اطمینان طراحی شده است ، توجه کنید و شما را مجبور به کلیک کنید.

[ad_2]

منبع: tadrisriazi-news.ir