GSMA دستورالعمل های دسترسی دیجیتال را برای کمک به افراد معلول راه اندازی می کند


GSMA چارچوبی از رهنمودها را برای کمک به صنعت موبایل در نزدیکی شکاف دسترسی دیجیتالی راه اندازی کرده است که باعث می شود تعدادی از افراد معلول نتوانند از فناوری تلفن همراه استفاده کنند.

رهنمودها ، با عنوان اصول رانندگی برای شمول دیجیتال افراد معلول، روش هایی را بیان کند که شرکت های تلفن همراه و دیگر ارائه دهندگان دیجیتال می توانند برخی از موانع جلوگیری از استفاده افراد دارای معلولیت از دستگاه های تلفن همراه را برطرف کنند.

ماتس گرانید ، مدیر کل GSMA گفت: “از بین بردن موانعی که افراد معلول با آن روبرو هستند ، نیاز به اقدام آگاهانه همه ذینفعان دارد.”

“وقت آن است که صنعت تلفن همراه گام هایی را برای اطمینان از در دسترس بودن محصولات و خدمات ما برداشته و قفل اتصال را باز کند تا همه مردم رشد کنند. من خوشحالم که Dialog Axiata PLC ، Optus ، Orange Group ، Safaricom PLC ، Telefónica Group ، Turkcell ، Vodacom آفریقای جنوبی و Zain Group قبلاً این اصول را امضا کرده اند و من انتظار دارم که بسیاری از شرکت کنندگان صنعت نیز در این تعهد به ما بپیوندند. “

تحقیقات اخیر توسط BCS نشان داد تعداد متخصصان فناوری اطلاعات در انگلیس با معلولیت ، یعنی افراد دارای معلولیت جسمی یا ذهنی بیش از یک سال که باعث دشواری انجام کارهای روزمره می شود ، از سال 2015 افزایش یافته است ، اما در سال 2019 با 11 درصد هنوز پایین بود.

طرد دیجیتال در بسیاری از گروه های مختلف هنوز در انگلستان رایج است – به عنوان مثال حدود 700000 نفر در انگلیس به یک دلیل یا دلیل دیگر دسترسی به دستگاه های دیجیتال ندارند و تحقیقات اخیر Purple نشان داد 75٪ از افراد معلول مجبور به ترک فروشگاه یا وب سایت شدند زیرا معلولیت آنها به گونه ای تأمین نشده بود که به آنها امکان می دهد خرید خود را انجام دهند.

دستورالعمل های GSMA ، که همراه با کمک اپراتورهای تلفن همراه و کارشناسان معلولیت و دسترسی تهیه شده است ، سه “اصل اصلی” را برای افزایش ورود دیجیتال برای افراد معلول ترسیم می کند ، از جمله اطمینان از پذیرش معلولیت در هر سطح یک سازمان ، درک نحوه دستیابی به و خدمات به افراد دارای معلولیت و ارائه محصولات و خدمات فراگیر.

هنگامی که صحبت از اطمینان از وجود معلولیت و ورود به سیستم در هر سطح از یک سازمان می شود ، GSMA چندین توصیه از جمله اطمینان از حمایت از عضویت معلولیت توسط رهبری ارشد ، تعبیه گنجاندن معلولیت در سیاست های داخلی ، استراتژی های تجاری و KPI و کمک به افراد معلول را ارائه می دهد. در یک سازمان رشد می کنند.

اقداماتی که GSMA برای اطمینان از دستیابی سازمان ها به جامعه معلولین و ارائه خدمات به آنها پیشنهاد داده است ، شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای درک بهتر نحوه استفاده مشتریان معلول از خدمات و انجام تحقیقات مربوط به مصرف کنندگان برای کشف چگونگی درک بهتر و تأمین نیازهای مشتریان معلول است.

GSMA همچنین توسعه گوشی ها ، محتوا ، محصولات و خدمات را به گونه ای پیشنهاد کرد که مقرون به صرفه و در دسترس همگان باشد و همچنین مقرراتی مانند مشاوران خدمات به مشتری آموزش داده شده در زمینه آموزش نحوه استفاده از چنین دستگاه هایی به عنوان روش های بالقوه برای اطمینان از تحویل کالا محصولات و خدمات فراگیر.

هدف این است که اپراتورهای تلفن همراه و “ذینفعان دیجیتال” از رهنمودهای تشویق و حمایت از یک جامعه با دیجیتال بیشتر استفاده کنند.

از بین بردن فاصله

GSMA با اشاره به ارقام سازمان بهداشت جهانی نشان داد كه یك میلیارد نفر از معلولین هستند كه فقط 10٪ آنها به فناوری كمك برای كمك به زندگی خود دسترسی دارند ، دستورالعملهایی را برای تشویق صنعت موبایل برای رفع این فاصله ارائه داد.

WHO همچنین دریافت كه 80٪ افراد معلول بیشتر از كشورهای كم درآمد و متوسط ​​می آیند و GSMA نشان می دهد افراد معلول از این كشورها كمتر از افراد دارای معلولیت صاحب تلفن هوشمند یا از اینترنت همراه استفاده می كنند.

GSMA ادعا کرد تلفن های همراه “مقرون به صرفه ترین” ابزار موجود برای اطمینان از چندین فن آوری کمکی مختلف برای کمک به تحویل افراد معلول از طریق یک دستگاه است.

چارچوب آن توسط چندین اپراتور تلفن همراه پشتیبانی شده و توسط چندین نهاد رسمی تأیید شده است و با استفاده از کمک های دولت انگلستان بودجه آن تأمین شده است.


منبع: tadrisriazi-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>